mandag den 17. november 2014

Forråd

 Jeg besidder et urinstink - nemlig at samle forråd. Jeg føler mig rig og rolig, når forrådskammeret er fyldt. Det meste må jeg købe,men mynte har jeg selv groet og tørret og dét gør glæden stor.
Brændenælden hører også til i mit forråd- i det tidlige forår plukker jeg den og spiser den i bl.a pesto, men nu bliver det tørret og drukket i the.Den er sund. Den dufter grønt, smager..tja, ikke vildt fantastisk, men den er sund og blandet med mynte er den en fin kop sommer og sundhed og den kan hentes lige derinde i forrådskammeret.Tak.

14 kommentarer:

  1. Det er dejligt at have noget af havens rigdom indendørs til vinter. Her er det bær i fryseren og hyldebærsaft i køleskabet. Og myntete har jeg stadig til gode, har en aversion mod urtete, men måske skal jeg overvinde mig selv en dag ;-) God dag til dig

    SvarSlet
    Svar
    1. Bær og saft - så må du føle dig rig og som en "rigtig" samler :) Med din holdning til urtethe, så skal du ikke, jeg gentager; ikke, kaste dig ud i denne - den er meget urtethe :)

      Slet
  2. Forrådskammer er godt!:) Jeg kan godt forstå, du har det sådan. Det er et urinstinkt. Og de køkkener er fantastiske, som virkelig fysisk har ét.
    En klog kone har engang lært mig, at brændenælde er udvidende for ens energi. Ligesom kaffe og vand. Derfor kan man drikke brændenælde, når man fx får et flip med, at man vil holde op med at drikke kaffe. Så erstatter det ligesom. Den er et kick om morgenen!:)
    Stort klem fra Laila

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har skam et helt lille rum jeg kan gå ind i - luksus :)
      ANgående brændenælde har den jo virkelig mange goder vi som mennesker kan få gavn af- på alle områder også de mere åndelige.. Jeg var engang hos en heeler, der anbefalede mig at drikke 3 kopper om dagen, for at rense min aura. Så bestemt, der er energi i den :) Jeg drikker dog ikke 3 kopper om dagen. Og jeg elsker min morgenkaffe :)

      Slet
  3. Vidunderligt at have et forråd. Så skønt med gør det selv, og jeg har endda selv fundet/hentet det ind :-)

    Masser af solskinshilsner sendes til dig fra mig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er skønt og jeg ville elske at have mere :) Men alt med måde .. :) Solskin må du meget gerne sende, kan snart ikke huske hvordan det ser ud :)

      Slet
  4. Dejligt at læse om din glæde ved at samle forråd :-) Jeg kommer til at tænke på min mormor, som havde et bugnende viktualierum i sin kælder, hvor jeg elskede at gå og snuse rundt som barn :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg skulle have haft et viktualiekælder/rum dengang jeg havde en stor famile - åh jeg ville have nydt det :)

      Slet
  5. Åh ja - glæden ved forråd forstår jeg til fulde. En gang imellem, især sommer og efterår mærker jeg den der urkvinde inde i mig. Jeg får lyst til at gemme og lægge til side. Får lyst til at spise kammeret dufter af æbler, fylde fryseren med bær, samle frø og hænge urter til tørre.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg drømmer om en kummefryser -så kan jeg virkelig lade min urkvinde folde sig ud :)

      Slet
  6. Så fik jeg da lige spærret øjnene op (og et lille smil på læben). Jeg læste nemlig "urin-stink" i første omgang, - hvad det så end er ;)
    Jeg elsker forråd af (næsten) alle slags. Men urtete er jeg endnu ikke faldet for, selvom jeg nok godt kunne trænge til at få renset min aura lidt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Herligt - at begynde dagen med et smil :) Urtethe er urte the.. Jeg drikker det med glæde, men har fuld forståelse for dem der ikke gør :) Med på den øde øvil kaffen dog kommer først i kufferten :)

      Slet
  7. Ti hi, jeg har det lidt på samme måde. Jeg føler mig som et egern, der samler nødder, når jeg plukker æbler til gemmebrug og tørrer blade til te. ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Men i modsætning til det lille egern, så huske vi, hvor vi har gemt vores forråd, ikke sandt :)

      Slet