torsdag den 13. november 2014

Hverdag

November er virkelig meget November i disse dage...Grå med grå på og så lige lidt mere gråt.
Jeg skriver lister, prøver at finde en balance mellem det der skal gøres og det jeg gerne vil gøre.
Prøver at favne livet som det er lige nu, se det i øjnene med al min sårbarhed og styrke. Intet er ensidigt i livet. Styrke og sårbarhed kan sagtens følges ad. Jeg mærker det tydeligt i mig selv.

Al det grå, giver rum for at mærke efter, helt derind, hvor det faktisk gør ondt og ensomheden spøger. Jeg ser det hele i øjnene, giver det lov til at flå og rive. Men der er en tid for alt, og jeg sørger hele tiden for at fodre glæden. For glæden skal være min følgesvend- det er en beslutning jeg tog for efterhånden mange år siden. Glæden skal være min vej. Mange glæder små, gør en stor å :)

12 kommentarer:

  1. Og beste er en tur i naturen ... eller møte en venn... eller gi vennlighet
    Hjertelige hilsene til deg. Ha en riktig fin dag. Klem fra Viola

    SvarSlet
  2. Året har 16 måneder af Henrik Nordbrandt ;)
    “Året har 16 måneder: November
    december, januar, februar, marts, april
    maj, juni, juli, august, september
    oktober, november, november, november, november.”

    SvarSlet
  3. Kom til at tænke på en sang med Lars Lilholt: for at tænde lys
    Den rørte mig dybt da jeg hørte den første gang, og røre stadig......
    JA til at sårbarhed og styrke følges ad!

    SvarSlet
    Svar
    1. Den sang må jeg finde og lytte til :)
      Musik går bare direkte i vores følelser:)

      Slet
  4. Jeg kan se, at du også skriver lister. Det er så dejligt, når man føler, at man har udrettet noget, som kan stryges fra listen. Og nogen gange gør jeg det også for at "tvinge" mig selv til noget, som jeg ellers ville smyge mig uden om. Det kan man jo ikke, når det først står på listen, vel?
    God november-fredag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg bruger lister, rigtig meget. Både for at huske hvad jeg skal og for at skabe overblik og ro i hovedet:)
      Ha en skøn fredag og husk at tænde lys i al det grå:)

      Slet
  5. Ja, det er meget gråt i disse dage - her og i København regnede torsdagen væk. Vi må suge de små glæder til os og huske at komme ud i lyset hver dag. Jeg skriver lister lige som dig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gælder om at gribe en hver mulighed for at være ude i dagslys og tænde lys indendøre og skrue op for hyggen :)

      Slet
  6. Uha ja, det er meget gråt i gråt med dis på i disse dage, har hørt der skulle komme lidt lys senere på ugen :-)

    Det er med at få skrevet ned, både det der bare skal gøres og det vi gerne vil gøre. lav nu ikke en liste der er alt for lang, der skal være plads til overspringshandlinger, eksempelvis ud og hente lys til sjælen når lyset kommer, måske en time den ene dag, måske en hel dag en anden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du kan tro jeg levner meget plads til andet end pligter- jeg ejer heldigvis et stort hygge og jeg skal forkæles gen :)
      Sol , det trænger jeg til, så jeg håber du får ret :)

      Slet