fredag den 14. november 2014

Lys i det grå

 Vi må skabe lys hvor vi kan i disse grå dage. Jeg kogte lidt flydende guld ; gulerødder, løg, hvidløg og røde linser samt varmende krydderier. Bagte boller med solsikkerkerner - SOLsikke :) Ristede frø, kerner og flere hede krydderier og knuste dem nænsomt. Huset duftede, brændeovnen buldrede og jeg slukkede de fleste lamper og lys og gik ud i mørket.
På vejen mødte jeg de 2 katte, som blev lukket ind i varmen og lyset. Jeg gik i mørket, vinkede til det lille hus, der tappert lyste op. Bussen kom og jeg kunne gå gennem mørket med lyset under armen- datteren kom til suppe.

21 kommentarer:

  1. Nu bliver jeg helt rørt, "gå med lyset under armen", hvor er det smukt, og det er jo det vi gør, når vi går med vores allerkæreste. knus og god weekend

    SvarSlet
    Svar
    1. Knus tilbage og god weekend, - jeg ved du skal arbejde hårdt, men i selskab med de godeste venner- så bliver det jo en fest :)

      Slet
  2. Ja, det gælder om at holde fast i lyset. Der er ikke så meget af det i disse dage! Jeg sidder og får helt lyst til suppe, men jeg har nu planlagt tomattærte til i aften. Den minder også lidt om sol og sommer :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tænder så mange lys- både de levende (ja, jeg ved det ikke er sundt..) og det elektriske- og tænder mit indre lys ved hjælp af glæder :) Tomattærte er ren sommer - god fornøjelse :)

      Slet
  3. Kære kære Miri, du er intet mindre end fantastisk, håber du er klar over - selv om jeg ikke er så god til at smide en kommentar - at jeg elsker at læse dine indlæg, de giver mig SÅ meget stof til eftertanke
    Mange knus til dig og dine SOLstråler

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt du gav dig tid til at skrive et par linjer - dejligt at høre fra dig :)

      Slet
  4. Tænk at blive modtaget med sådan et enkelt måltid fuldt af lys.
    God weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var tilberedt med kærlighed , men tror heller hun ville have pasta :)
      Må din weekend blive fyldt med vinterbadning, strik, gode bøger og skønne mennesker :)

      Slet
  5. Ja, det er godt med lys i mørket i denne tid. Her i England er der langt til alt og alle og også langt til lyset - men jeg har masser af stjerner... :-)

    SvarSlet
  6. Ettermiddagen vi tar en litt tur i skogen... etter regndag... alt var full farger og herlig frisk luft.
    En bloggvenn har skrivet meg hun ser vintersport/skiskyting på TV. Jeg mener vinteren kommer sent til oss i år.
    Møke vi har klokka 17. Herlig med varme suppe og deilig ingredienser og varmene krydderier. Ja tid for lys har begynnt med mye hemmelighet. Hilsene til deg. Ha en riktig fin søndagskveld. Klem sender Viola

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror også vi får en sen vinter, håber dog vi får en eller form for vinter med lidt sne og frost og høj klar himmel med sol :)

      Slet
  7. Vi må nemlig skabe lys i det grå, og du beskriver så fint hvordan, det kan gøres :-)

    SvarSlet
  8. Der er noget ved dette indlæg, som gør at det er lidt lige som en film, synes jeg!:) Kan du se det, Miri?
    Det minder mig sådan om Thomas Winding, Ærø og børnefilm.
    Jeg gik straks ud og købte boller, efter jeg havde set dine!
    Jeg håber, din og din datters weekend var dejlig:) Mange klem fra Laila

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak for det store kompliment - jeg tager det ydmygt til mig :)
      Boller er et must have i November :)

      Slet
  9. Så deilig innlegg. Jeg har nettopp bestilt suppe til middag i morgen, av min mann.
    Suppe er såååå godt når det er kaldt og mørkt ute.
    Jeg håper dere har hygget masse.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er suppe tid i disse dage - så god bestilling du gjorde :)

      Slet
  10. Dejligt med lidt lækkert til ganen og øjnene - Det er farver der varmer :-)
    Velbekomme.

    SvarSlet
    Svar
    1. En rigtig iagttagelse - farver varmer og lyser og dem skål vi huske at omgive os med :)

      Slet
  11. Forventningens glæde er dejlig :)

    SvarSlet