torsdag den 20. november 2014

Pynt ved min dør

Jeg har altid haft en svaghed for pynterier omkring og på hoveddøren. Det er så hyggeligt at komme hjem til, at blive budt velkommen med noget fint og årstids bestemt. Efter jeg flyttede herned i skoven, har jeg dog dæmpet min pynte lyst og er søgt mere mod det super enkle. Ikke efter nøje overvejelser, men det er bare kommet snigende.
 Her 2/3- dele inde i November, står der en Grønkål , samt lidt overlevende Tallerkensmækkere og en fin sten på den ene side af hoveddøren.
På den anden side hænger fuglen og en super enkel krans af hortensia -viklet med let hånd af ÆldsteDatter.
Super enkelt, men det gør mig glad. Nu skal jeg snart finde på noget julet.....

10 kommentarer:

  1. Jeg er som deg, Miri.
    Jeg har faktisk en sten på trappen.
    Til jul sist år, sløyfet jeg juletreet, men plukket Garnkister og andre Kvister som jeg satt i Vaser , og pyntet dem med sart julepynt. Det ble jeg meget fornøyd med, så jeg tror jeg gjentar succsessen igjen i år.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg holder meget af at have juletræ i stuen, vi pynter det lillejuleaften og tager det ud den 27. Og så er jeg træt af at have et træ i min stue :)

      Slet
  2. Hvor ser det sødt ud! Jeg har egentlig altid kun haft pynt ved min dør ved juletid, hvor det er så almindeligt - men jeg vil da tænke over det året rundt. Tak for inspiration... :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes det er hyggeligt at lde pynte følger årstiderne :) Engang havde jeg meget , nu kører jeg næsten minimalisme :)

      Slet
  3. Sikke en fin krans, den har et skønt let udtryk.
    Jeg har også altid pynt ved døren, ligenu venter den dog på lidt julet pynt.
    Knus og god dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du ejer et veludviklet pynte gen - jeg er sikker på dit velkommen hjem pynteri, bliver meget fint- måske du viser det på bloggen ?
      :)

      Slet
  4. Man føler sig nemlig så velkommen, når der er fint pyntet ved døren og trappen:) Og når der så også bliver tændt en lanterne eller to, så bliver man næsten nødt til at gå ind, så hyggeligt som det kan se ud. Glæder mig til at se din jule-velkomst pynt:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du skaber de fineste stilleben med særlig fornemmelse for det lækre :)

      Slet
  5. Jeg synes det er superfint .. og enkelt :)

    SvarSlet
  6. Det er vidunderligt at blive budt velkommen, om det er pank og farvefyldt, eller enkelt og fredfyldt, er for mig underordnet, da det fortæller meget om hvem der gemmer sig inde bag døren :-)

    SvarSlet