tirsdag den 16. december 2014

5 glæder fra en regnvåd Mandag i December

 At have selskab af både Kat , Hanen og en enkel Hønsedame, når jeg får afleveret et tårn af briketter, der skal i laden inden næste byge.
 Kardemomme, en juleglæde- jeg åbner kapslerne og lade de små sorte frø blandes sig med kaffen i mit kaffefilter, de giver en fin smag af - ja, Julekaffe.
 Pynt. Jeg holder uendelig meget af at fjerne al nips og pynt for bare at erstatte det med julenips og julepynt. Det er så hyggeligt og det skaber julestemning
 De to dromedarer i mit køkken bærer både lys, duft og glæde.
Ham her, Castiel, han er bare for nuttet.

13 kommentarer:

  1. God morgen Miri
    Herlige bilder fra ditt hjem og hverdagsliv.
    Har du kardemomme i hagen? Jeg ante virkelig ikke hvordan den ser ut, før jeg så dine kapsler.
    Da jeg var baker, visste alle at det var jeg som var på jobb...... Jeg brukte nemlig litt ekstra kardemomme i bolledeigen, og det duftet godt da de andre i cafeen kom på jobb.
    Nå skal jeg ut å kjøpe inn de siste julegavene, før jeg drar på jobb. Travle dager nå.
    Ha en fin dag. Klem

    SvarSlet
  2. Jeg elsker også kardemomme :) Og nej, jeg dyrker den ikke, den er købt. Håber din gavetur bliver hyggelig og du får hvad du leder efter :)

    SvarSlet
  3. Dejlige billeder - kan slet ikke stå for dine søde mislinger :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Jeg synes også de er ret så skønne- prøver dog at begrænse det lidt, så jeg ikke oversvømmer bloggen :)

      Slet
    2. Man kan da ikke oversvømme med kattebilleder ;-) Dem vil vi gerne have mange af!

      Slet
    3. Kære Nana- du ved ikke hvad du nu har sat igang - ha ha :)

      Slet
  4. Tak for fine billeder dine katte er begge rigtig nuttede. Måske du skulle have en lille sækkevogn til at transportere briketter?

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak, jeg synes de er frygtelig dejlige :) Briketterne bliver pænt at lige foran ladedøren, så behøver ikke sækkevognen :)

      Slet
  5. Sikke nogle skønne billeder, der ser nu så hyggeligt ud der hos dig. Og der er gratis motion året rundt, med alle de gøremål, meget bedre end et fitnesscenter:) God ide med kardemomme, det prøver jeg lige af på manden;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Her er godt at være, det er der ingen tvivl om. Slev om her er fugt og kulde, så er her godt at være. Det ved jeg og det mærker jeg. Men med alle de brunekager, så må der også løbes nogle ture i den mørke skov :)

      Slet
  6. Dejlige hverdagsglædebilleder.
    Jeg nyder også at tage pynten væk og sætte julepynten op. Men jeg glæder mig såmænd lige så meget til at gøre det omvendte.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :)
      Jeg plejer også med stor glæde at pakke julen ned og lade de rene flader brede sig, måske med et par hvide hyacinter og siden hen kommer tulipanerne til :) Så meget godt i vente :)

      Slet
  7. Vidunderlige glæder til en mørk og regnfuld tid :-)

    SvarSlet