mandag den 29. december 2014

Åh, hvilken morgenstund

 Stift vasketøj med den dejligste duft af luft, frost og sne.
 Grønkål med top og sørme om den lille Fanny ikke stikker snuden frem i højre side.
 For første gang i Fannys korte liv ser, mærker, dufter og smager hun sne. Hun elsker det !
Det gør Hanen og HønseDamerne ikke... Trods stier i sneen, tempereret drikkevand og hønsemad lokkende spredt, ville de kun nødigt ud, holdt sig helt oppe langs stalden og allerhelst indenfor i Hønsebo.
Jeg nyder denne sne og frost med solskin ovenpå. En smuk afslutning på et år som ikke vil gå ind i min personlige historie som det bedste år.
Men trods al modstand, er jeg lykkelig og taknemmelig for at være givet et liv på denne smukke jord.

22 kommentarer:

  1. Mange tak Nana og jegønsker det samme for dig :)

    SvarSlet
  2. Sne, sol og frost er en skøn cocktail - jeg har nyder det lige så meget som dig og Fanny :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er :) I dag har været som en rejse i Narnia :)

      Slet
  3. Jeg kan nesten dufte dine laken helt hit! Det må ha vært vanskelig å brette dem, hi hi
    Som deg, håper jeg også på et mye bedre år, enn det som var. Det er jo det som er så fint med et nytt år.
    Ha fine dager mot nyttår, Miri. Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hæ hæ, ja de måtte tø op foran brændeovnen :) Tak Sylvia og jeg ønsker det samme for dig :)

      Slet
  4. Så nydelige ord og bilder. :)

    SvarSlet
  5. Hvor ser det skønt ud, og hvor er det sjovt at tænke på, hvordan en lille kat oplever sin første sne. :-) Jeg ønsker og håber for dig, at det nye år vil gøre dig lykkelig OGSÅ på det personlige plan. Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Mia for dine ønsker og jeg håber 2015 også bliver et skønt år for dig :)

      Slet
  6. Tænk om man kunne tage imod alt det nye som en lille kat.
    Jeg ønsker dig og alle os andre et dejligt 2015, - med milde vinde. Og takker samtidig for dine mange dejlige indlæg, som altid lige sætter en tanke i gang.

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak Eva - jeg vil takke dig for dine kommentarer- de gør mig glad, de giver mig det jeg ønsker ved at blogge; samtalen :)

      Slet
  7. Vi fik sne, lidt ca 2 cm. natten mellem 24 og 25. Blev snydt i går, og nu her til morgen er det hele væk. Nu er vi tilbage til varmegrader.

    Håber du fik duftet, set, smagt, hørt og følt på denne dejlige sne, da varmen er til hele landet, de kommende dage, og da er sneen jo smeltet væk, rimelig hurtigt.

    Ønsker dig en dejlig dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du kan tro jeg nød det ene døgn med rigtig vinter :)

      Slet
  8. Hvor er det nogle skønne billeder med et fantastisk morgenlys. Dejligt at få besøg af kong Vinter, sneen der lyser op og solen der skinner, og den lille kat på sneeventyr:) Rigtig godt nytår til alle jer dernede i skoven, glæder mig til at følge din blog i 2015:)

    SvarSlet
  9. Fine vinterbilleder, kære Miri. Ønsker dig og dine et lykkebringende nytår. Og i det nye år vil jeg komme kørende på landevejen og dreje af, dér hvor du bor. For så skal vi ses! :)

    Knus fra Lene

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak og i lige måde - ja, det er sært det ikke er lykkes endnu :)

      Slet
  10. kære Miri
    Sikke smukke snebilleder - her på sydfyn kom der ca. 20 snefnug i aftes - som smeltede inden midnat ...
    Håber dit 2015 bliver et fantastisk år - ønsker dig i hvertfald al mulig held og lykke til
    knus

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak :) Og håber du kom strålende ind i det nye år :)

      Slet
  11. Dejlige billeder. Jeg håber at 2015 bliver et skønt år for dig. Godt nytår kære Miri :)

    SvarSlet