lørdag den 27. december 2014

Far nu vel, du dejlige jul

Så er julen nænsomt og dog omhyggeligt forsvundet fra det lille hus.

 Alle mine børn er er taget videre ud i verden. Den sårede Castiel  ligger i en papkasse og får en lille lur.
 Fanny, HønseDamerne og Hanen nyder at frosten har forvandlet mudder til fast grund og at solen får det hele til at stråle. De er ude og suge frist luft og solskin.
Jeg brygger kaffe, spiser godter og besøger Bloglandet.
Julen var god, nu er den slut for os i det lille hus.Tidligt vil mange nok mene, men helt perfekt for os.

22 kommentarer:

  1. Ser han ikke LIDT misfornøjet ud med den nissehue på?? ;-) Jeg har det lidt forskelligt. Nogle år skal julen ud inden nytår, mens den andre år får lov til at blive et par dage længere. I år er jeg så glad for mit lille træ og de fine lys, der hygger i stuen, så vi venter lidt... Ja, det er skønt med lidt sol - det er bare med at suge til os, så længe vi kan :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hø hø - jov :) !! Han synes ikke det var særligt festligt :)
      Jeg synes også det varierer hvor når julen skal ud- i år blev det tidligt, måske pga de der katte.... :)
      Men julen var god.

      Slet
  2. Det lyder vel nok dejligt og rigtig god bedring til smukke Castiel :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Gitte - ja, nu må det meget gerne begynde at gå fremad med ham..

      Slet
  3. Sjovt du bringer det på bane mht. julen er slut. Har været med yngste og købe str. 62 tøj til bettemanden (på udsalg), og her var der meget stor forskel på hvad der blev sagt når vi, andre mødte bekendte. Glædelig jul eller Godt nytår. Tidligere ville jeg først mene julen sluttede dagen før nytårsaften, grundet en tradition 5. juledag i hele min barndom, i dag føler jeg den er slut nu her til morgen, da udsalget brager derud af rundt i butikkerne, hverdagen er mere eller mindre skudt i gang, dog med et lille 1½ døgns tid med nytårsfest og tømmermænd :-)
    Ønsker dig en dejlig dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har det meget forskelligt med hvornår jeg har brug for at sige tak for jul..I år var det tidligt, men det virkede fint at sige tak for nu, før jeg blev træt at det hele. Jeg kender mange der først piller julen ned efter Hellige 3 konger.. Så lang tid har jeg aldrig haft jul :)

      Slet
  4. Jeg er også klar til at pakke julen ned, dog må træet gerne stå nytårsaften med. God bedring til Castiel.
    Knus.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er sikker på at dit hjem er så julehyggeligt og du er god til at sprede den til dem der står dig nær:)

      Slet
  5. Ja, man kjenner selv når det passer å jage julen ut av huset. Jeg kjenner at det er ikke så lenge til her heller....
    Uansett, vi hadde julegjester på lunch her i dag, og så er det slutt. Jeg er ikke så glad i den fete maten, så jeg spiser minst mulig av den....... Og i dag har jeg bakt Dansk rugbrød igjen. På det skal jeg spise sild, skagensalat og fransk Brie ( ikke alle på en gang, da....)
    Håper Castiel er på vei til å leges. Din skjønne katt.
    Må du ha noen deilige dager, Miri.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Fisk og ost og brød -,se det er godt :)
      Dejligt at du også nyder julen i dit tempo og ikke lader den løbe af med dig.
      Nu venter snart et nyt år. Tiden render stærkt :)

      Slet
  6. Lille katten ser lite missnöjd ut med tomteluvan. Men det låter som att du hade en härlig dag, med solsken och allt. Hoppas du njuter av din lediga dag med. Förresten jag gillar att läsa din blogg, det är så mysigt att komma in här och få läsa dina tankar om livet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hæ hæ , nej han synes ikke det er sjovt at være klædt ud :) Det er godt at høre, at du kan lide at være her- det er det der gør, at jeg har lyst til at blogge , så tak :)

      Slet
  7. I dag kører jeg yngstemand til toget, at det betyder. at jeg kan rydde lidt op og sådan.... Træet skal nydes og tændes en sidste gang. Pynten får lov at stå til i morgen, og så er det slut. Det er en proces, jeg nyder hvert år. At gøre klar til at tage et nyt år i brug.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Eva, jeg tager straks både ordene og følelsen til mig, nemlig at det at pakke væk er en proces hen imod det nye - tak :)

      Slet
  8. Hej Miri!
    Hvor er han bare charmerende og total lækker din Castiel, rigtig god bedring med ham!
    Her er julen også lagt i en banankasse til næste år, og lige så hyggeligt det er at gense sine nisser og andet, ligeså dejligt er det at pakke det væk igen, og her blev det 1 juledag, jeg kunne godt have ventet et par dage, men nyder den dovne dag der er netop den dag, og man bare går rundt og tuller.
    Gode dage til dig fra mig:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Dage med plads til at tulle rundt, de er bare gode og giver så megen energi. Tak for dine ord om ham katten :)

      Slet
  9. Egentligen så pågår ju julen flera veckor till, men jag får också känslan av att den är över så snart annandagen är slut. Jag började plocka bort lite jul igår och tar det sakta.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, den er jo lang, omend ikke helt til påske :) Men jeg er vist bare kulturkristen og vælger selv :)

      Slet
  10. Og jeg synes det er så synd, at julen allerede er forbi for jeres vedkommende. For mit vedkommende forsvinder den først efter Helligtrekonger, men det ved du nok efter at have været en trofat kommentator på min blog, tusind tak for det, Miri. Jeg vil alligevel ønske dig Glædelig 4. juledag og det lyder til at I har haft en dejlig jul sammen. Må 2015 være god ved dig og dine.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg ved du er trofast mod julen og al dens væsen og det synes jeg er ganske vidunderlig at høre om og har stor respekt for den fordybelse der ligger der i. Jeg ønsker dig en god jul, aller sødeste Lene :)

      Slet
  11. Julepynten kommer også ned hos mig 2. juledag, og giver plads til nye hyacinter og friske blomster, der lover at foråret og lyset snart nærmer sig igen. Nogle år kan julestemningen føles i lang tid, og år som i år, kunne jeg ikke mærke julen rigtigt, sikkert fordi der sker så meget andet:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hyacinter må der til :) Og tulipaner:) Nej, I er på vej mod nye horisonter og så er roen ikke til at dvæle ved det gamle :)

      Slet