mandag den 22. december 2014

Nu er det sørme snart juleaften

 Har brugt en del tid her ved min Asus,både fornøjelse, men også pligter. Heldigvis er der kaffe i kanden og brunekager i dåsen- alt glider bare lettere og er unægtelig mere hyggeligt med kaffe og kage(r).
 I går blev der både markeret og fejret 4.Advent og Solhverv. Lyset er nu på vej og jeg vil virkelig bestræbe mig på at være åben, modtagelig og fuld af tillid i mødet med det der vil komme.
 ÆldsteDatter- juletræs elskeren over os alle, kom, så og udvalgte årets træ- nu er også dét i hus. Spændende bliver det, en ny erfaring skal gøres; 2 katte og et juletræ...
Sidst men bestemt ikke mindst - Årstiderne bragte juleænderne lige til min dør.Jeg spiser stort set ikke kød, men glæder mig til at langtidsstege disse 2 andebasser og fylde huset med duften. Nu mangler vi bare de sidste, YngsteDatter og Sønnen - de kommer i morgen og så kan det godt blive jul i det lille hus i skoven :)
Jeg ønsker alle, der kigger her forbi en rigtig glædelig jul.

24 kommentarer:

  1. Glædelig jul også til dig - sikke nogle skønne billeder og det lyder som hyggelige planer :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Jul er lig med hygge- eller det burde det i hvert tilfælde være for alle, synes jeg :)

      Slet
  2. Ønsker deg en riktig herlig jul, takk for koselige bilder og innlegg på bloggen din i 2014. 😄Hilsen Else Britt

    SvarSlet
  3. Hvor bliver det en hyggelig jul, med dine skønne børn, katte og høns + hane, i det stemningsfulde hus i skoven, og med julemad og julehygge:) Jeg elsker at lyset er på vej tilbage, kunne mærke det helt ned i maven, da jeg læste dine ord. Glædelig jul til dig og dine. knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi har i hvert tilfælde alle muligheder for at skabe os en hyggelig jul :) Jeg ønsker det samme for dig og dine kære - knus

      Slet
  4. Tak, Miri! Og en glædelig jul til dig og dine!

    SvarSlet
  5. Dejlige billeder og rigtig god jul. Du fik mig til at huske, at jeg skal have anden ud af fryseren:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh hvor godt, jeg huskede dig på det :)! Tænk, hvis I sad der juleaften og synes at noget manglede- ha ha :) God jul :)

      Slet
  6. Kære Miri, også rigtig glædelig jul til dig og jer! Det ser rigtig hyggeligt ud. :-)
    Knus herfra! :-)

    SvarSlet
  7. Så så jeg da lige årets smukkeste adventskrans. Hvor er den fin!
    Det er dejligt at samle de unge, og gå all in på hyggen. Mine to ænder ligger også til optøning, og de skal steges i dag, så der plads til flæskestegen i morgen :)
    Glædelig jul til det lille hus i skoven.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak sødeste Eva :)
      Alt den skønne mad, der skal laves kræver planlægning og lister - god jul :)

      Slet
  8. Så hyggelig å samle ungene i ditt herlige hjem, med juletre, god mat og stemning.
    En riktig god jul.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dine ønsker, vi har haft nogle dejlige dage sammen :)

      Slet
  9. Glædelig jul :-) - så skønt med børn, juleand, juletræ og alt det andet, som hører til. Tak for alt det skønne du har vist os og de fine ord, der har fulgt med i årets løb. Nydelse og glæde til alle jer i det lille hus i skoven.

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh 1000 tak - vi har haft nogle gode dage og tak for de fine ord om min blog :)

      Slet
  10. Jeg har det ligesom dig. Jeg spiser så lidt kød som muligt, men juleaften hører det sig ligesom til. Åh ja, juletræ og misser er ikke altid den bedste kombination. På et tidspunkt havde vi 5 (fem) katte i huset, og det gik livligt for sig. Det var dengang, vi skiftede glaspynten ud med papirpynt som hjerter og kræmmerhuse og ting af stof og træ... ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. 5 katte og juletræ kræver is i maven :) Her gik det faktisk helt ok - glædelig overraskelse :)

      Slet
  11. Dejlige ænder, og skønt lyset er på vej :-)

    SvarSlet
  12. Glad fortsättning önskar jag dig! Vilken härlig julstämning en kan se i dina bilder. Hoppas julen och julstämningen höll i sig under högtidsdagarna.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak :) Vi nød julen i fulde drag. I dag er den pakket væk og det nyder jeg også :)

      Slet