lørdag den 3. januar 2015

De nye begyndelsers glæde

Jeg holder meget af at dokumentere det jeg skal, det jeg overvejer at skulle, det jeg gør og det jeg er fyldt af. Hvert år kræver nye bøger. Og skrive redskaber. Lækkerier i min verden.
Blyanterne er en julegave og en fryd at skue i den fine metalæske. Den turkis bliver brugt til at skrive årets noter ned - alt fra hvilke bøger jeg drømmer om at eje, over mad ideer, hvad der skal købes i Ikea, en smuk tanke, der bliver tænkt i et tog, hvordan jeg finder ind til en adresse på Amager, gave ideer, hvilke roser, der er gode, hvad man gør ved mug i skabe, hvilke mål mit køkkenvindue har,  osv osv osv . En meget vigtig bog.
Den brune skind sag er den nye kalender, lækker format, lækkert papir, der er brækket over i det gyldne,ikke hvide sider der skriger i øjnene. På et opslag folder en hel uge sig ud, så det giver overblik og der er masser af plads til at skrive aftaler og andet godt.
Den sorte med spiralryg er min skrive/tegne/male/collage dagbog. Den gemmer dagbogslignede indtryk gemt gennem forskellige udtryk. Spialryggen giver plads til tykke sider.
Blanke sider parat til at modtage 2015.

18 kommentarer:

  1. Jeg kan godt forstå at du er glad for dine bøger! Der er helt grundlæggende noget meget lækkert over papirting, synes jeg, og så deler jeg din passion for at dokumentere. Jeg gør det mest på computeren, men jeg kan som sagt godt forstå din glæde ved notesbøgerne. Må der komme mange gode noter i dem :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har altid lyst til at eje papir sager :) Engang samlede jeg mange bunker, nu behersker jeg mig og køber kun hvad jeg skal bruge...Næsten :)

      Slet
  2. Jeg kommer til at tænke på, når man som barn fik en helt ny æske farvekridt. Som det da var en fryd.

    SvarSlet
  3. Jeg liker tankene dine, Miri, og måten du skal dokumentere på.
    Da jeg var ung, skrev jeg mange dagbøker.
    Jeg skal faktisk kjøpe meg etpar bøker nå, for jeg skal følge med på økonomien, og lage et budsjett.
    Fra før av har jeg jo en " strikkebibel " som jeg noterer ned hva jeg strikker, nye ideer, og oppskrifter jeg finner på selv.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. God ide at få indblik og tage medansvar for økonomien. Jeg synes selv det er kedeligt, men jeg må jo gøre det :)
      Jeg har også skrevet dagbog, men gennem mange år har behovet/lysten ikke været der- andre udtryksmåder har være nødvendige, tror jeg.

      Slet
  4. Jeg er vild med din måde at at forevige dit år på. Jeg har alt mit elektronisk, fandt ud af mit helbred sagde fra overfor det at skrive stolpe op og ned på papir, så er der noget der skal gemmes, jeg ser, så tager jeg et billed og gemmer det i en mappe - Ønsker, tips, bøger etc.
    Tusind tak for at dele en så fantastisk tanke.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har også mine fotos på computeren og de er en meget stor del af min erindringsbank :)
      Jeg er glad for at dele og især når det jeg deler vække genklang- eller kan bruges :)

      Slet
  5. Jeg har det præcis som dig og genkender nemt følelsen af at eje lækre papirer og blyanter eksembelvis.
    Din æske med blyanter er rigtig fin :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror vi 2 er en alen af sammen stykke, når det kommer til papir :)
      ps mine døtre har det også :)

      Slet
  6. Ja jeg elsker papir i hendene - PC bare viktig for Blogging :-))))
    Ha et riktig godt nytt år. Hilsene til deg. Viola

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er enig :) Jeg holder virkelig virkelig virkelig meget af min computer :)

      Slet
  7. Godt Nytår Miri!
    Jeg følger stadig med hos dig, på din blog, selvom jeg ikke har kommenteret hos dig længe, men har haft pænt travlt det sidste halve år med arbejde, bl.a.. :)
    Jeg elsker også papirting og skriveredskaber - der er noget helt specielt over dem.
    God bedring med din tommelfinger - håber den må hele hurtigt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt du havde tid og lyst til at skrive i dag - eller rettere i går :)
      Arbejde fylder og jeg håber det er fyldt med gode stunder :) Tak - jeg mærker det går fremad med den - juppi :)

      Slet
  8. Jeg har det præcis som dig og elsker den slags bøger :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg skal virkelig begrænse min trang og begær efter disse bøger :)

      Slet
  9. jeg ELSKER også notesbøger. Specielt når jeg rejser hvor jeg inden finder gode spisesteder og oplevelser, som jeg har med i min rejse-notesbøger. Åh - sådan en omgang rene notesbøger med blankesider, det er jo næsten guld værd. God fornøjelse med at få fyldt tanker, ord og ideer ned på siderne :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Og det er hyggeligt at læse tilbage i dem og se hvad man var optaget af dengang. Og så er de geniale for en sådan een som jeg, der ikke kan huske :)

      Slet