fredag den 2. januar 2015

Det nye år

Jeg gør mig ikke i nytårs fortsætteri eller tilbageblik.
Jeg har mange håb for det nye år, mange overvejelser, mange drømme, men også megen tvivl, megen uro drysset med bekymring. Så det nye år bærer det gamle med sig, det er så bare op til mig, at få blandet det hele til noget rigtig godt. Udfordringer er dem der muliggøre en udvikling, ikke sandt :)
Apropos udfordring....
 Jeg var uopmærksom i mit arbejde med kål og superskarpt mandolinjern... Noget der ikke kan anbefales, så nu mangler jeg en bid af min tommel.Det er ikke sjovt, det gør al ting meget besværligt og jeg kan ikke strikke !
Det jeg vil bringe med mig fra det gamle år, er min stræben efter at lade glæden være min vejviser i livet, min taknemmelighed over for de store og små undere der møder mig.
Jeg håber I alle kom vel ind i det nye år og glæder jer til at gå i gang med det.

Godt nytår.



20 kommentarer:

  1. Jeg har jo læst med hos dig i mange år efterhånden og jeg har altid bidt mærke i at du tumler meget med livet, men endnu mere har jeg bidt mærke i at du virkeligt arbejder med at gøre glæden til vejviser. Det er en meget stor glæde og inspiration.

    Rigtigt godt nytår til sig. Jeg håber snart tommelfingren får det bedre.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Marina - du og jeg går lang tid tilbage i Bloglandets historie :)
      Ja, det er underligt som jeg åbenbart har fået den opgave, at livet ikke bare flyder derud af, men at mit liv skal gå op og ned. Men jeg elsker det liv alligevel :) Dejligt du kan finde noget herinde :)

      Slet
  2. Uh av av :-( Uheldig start på dit nye år, som skulle bringe dig så meget godt.
    Knus til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det skete sidste år :)
      Knus og godt nytår :)

      Slet
  3. Å, nei, så dumt med din tommel, som brukes til så meget! Det er da man merker hvor mye man bruker de forskjellige fingrene.
    Ja året mitt startet litt dumt det og. Jeg drakk to kopper kaffe i går morges, som jeg synes smakte så merkelig...... Og da jeg skulle helle ut den siste Skjetten for å ta enda en kopp, kom jeg til å se nedi kruset. Der var det en klump med avfall fra oppvaskmaskinen, og sikkert også med litt oppvaskmaskinsåpe. For det sved i halsen resten av dagen, og det var opptil flere toalettbesøk også. I dag har det meste gått over, uff.
    Jeg håper for deg at du får et mye bedre år. Mitt startet uten lønn.....den er visst forsinket :( men det er lite gøy, for det har vært tomt lenge nå. Du vet, julen.
    God bedring med tommelen, og tvi tvi til hverdagen. Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh din stakkel .... Uf hvor klamt ! Godt du er frisk igen:) Det er ikke sjovt at begynde Januar med en tom lønkonto.....Ja, de kommer jo, men det er ikke rart mens man venter.. Godt nytår søde Sylvia :)

      Slet
  4. Usch, vilken otur med tummen! Och att inte kunna sticka är ju hemskt! Som tur är brukar det läka ihop ganska kvickt. Tills dess får du gå in på Ravelry och hitta fantastiska mönster på sådant du kan sticka senare.
    Jag önskar dig ett gladare,lättare och bättre 2015!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak sødeste Ann - og ja, det er rædsomt ikke at kunne strikke, eller sy eller gå i bad uden plasthanske :/
      Tak :)

      Slet
  5. Kære Miri. Jeg er sikker på, du klarer det godt. Alt det du skal, må og drømmer om i 2015:) Hvor er vi mennesker seje og stærke, og også sårbare, tænker jeg på, i vores samfund og overfor hvordan det er skruet sammen. Heldigvis pibler der så meget nyt frem, så mange nye fine bække, nye tænkninger, nye handlinger. Tænk at være en del af det! Det giver mod og håb:) Astrologisk set, skulle januar blive en måned meget præget af slutningen af sidste år, dvs. temmelig genstridig og svær. Herefter lysner det:) God bedring med din tommeltot. Av, Miri. Klem fra Laila

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dine ord, som de plejer vækker de interessante tanker og en følelse af at blive set og hørt og indgyder tillid og håb :)

      Slet
  6. Gys, din stakkels tommeltot. Godt nytår Miri! Jeg synes, du er god til at fokusere på glæderne i livet, men ingen af os undgår bekymringer, tvivl og uro ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Uf Gitte det er så klamt ! Og træls og det hele er min egen fejl..
      :)
      Tror uro, tvivl og bekymring er nogle af menneskets vilkår, udfordringer giver udvikling.

      Slet
  7. Jeg laver heller ikke nytårsfortsætter, men jeg kigger tilbage det sker automatisk. Tror vi er mange der har udfordringer, jeg har også. Jeg er fyldt med optimisme for det nye år jeg havde det mere behageligt end længe, på selve aftenen og natten. Spændende hvad Laila skriver.
    Rigtig god bedring med tomlen og et godt nytår til dig Miri:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror det er fint at se tilbage, mærke efter hvad der var godt og hvad der var skidt- drage erfaringer.
      Laila skriveraltid spændende , synes jeg :)
      Tak og må de nye år blive lige så dejligt som din sidste aften i det gamle :)

      Slet
  8. Rigtig god bedring. Det er skidt, når man ikke kan strikke.....

    Skal vi ikke bare håbe, at 2015 bringer godt med sig? Jeg følger i hvert fald med her på en af mine yndlingsblogge, så jeg kan blive inspireret af det enkle og smukke og nærværende, - nu med høns og kat.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er meget trist ! Og jeg havde mange planer for julens strikkerier og ting jeg havde lovet at gøre færdige... Nå, men så kan jeg huske at være tilstede i omgang med skarpe genstande :)
      Tak fordi du er her, det betyder meget for mig :)

      Slet
  9. Jeg er enig med Eva herover: det enkle, smukke og nærværende er du virkelig god til at formidle. Rigtig godt nytår, Miri. Jeg håber, at det må bringe dig meget godt!
    KH Lisbet

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Lisbet, det var gode ord, som jeg tager til mig med stor ydmyghed :)

      Slet
  10. Godt nytår til dig fra mig.

    Jeg har nogle enkelte ting der betyder noget specielt for 2014, de er og vil blive fortalt om i 2015. Jeg har dog et nytårsforsæt, eller vil hellere kalde det et evighedsfortsæt, og det er at lytte, stoppe op, se, smage, dufte og føle, før der kommer en tilbagemelding :-)

    Av av - god bedring :-)

    Kæmpe 2015 kram til dig fra mig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :)
      Lyder som gode tanker og handle måder for det nye år.Glæder mig til at følge dig.

      Slet