fredag den 30. januar 2015

Fornuft og følelse

For mange uger siden forsvandt Castiel, han kom ikke hjem og vi savnede og ledte i næsten 2 døgn. Da han kom hjem, var han  ikke fin og hel. Han havde været ude for noget, der gjorde ham urolig, bange, nervøs og som havde givet ham et brækket ben, en knust hofte og andre uhyrligheder.... .....Stakkels lille fyr. 6 uger skulle han være indedøre og på smertestillende medicin. Det har været hårdt, for han har jo ikke kunne forstå, hvorfor han ikke måtte komme ud til vinden, solen og musene. Han blev trist, stille og bare ikke sig selv. 6 uger gik og jeg blev bekymret for hans sind, så selv om han stadig haltede, kom han ud;
 Duften af lavendel og det lange udsyn til skoven - solen der varmer min pels.
 Hej menneske, det her er for fedt !
 Jeg må afsted mod de gamle steder - brændeskjulet !
 Hej Britt Kennedy - skønt at lade solen varme de gamle knogler, hva !
 Ja ja , Urheim - du stolte Hane, jeg går i en stor bue om dig, for du er godt nok en anelse skræmmende..
Jubii - op at gå på det høje hegn og ja, søster- det er ikke sikkert jeg kan komme ned, men åh, hvor er det skønt !
Han blev hjulpet ned ...
Han er ikke frisk i kroppen, men hans sind jubler af fryd og jeg kan mærke at den gode gamle Castiel er på vej tilbage, nu hvor han får lov til at komme ud, når han vil. Dog ikke om natten, endnu.
Han har brug for mudrede poter og blade i pelsen, for at være hel og glad, og jeg er her for at give ham muligheden for det bedst mulige liv.

27 kommentarer:

  1. Så dejligt at læse og se dine billeder :-) God bedring til din smukke kat!

    SvarSlet
  2. Så nydelig han er, og skjønne bilder! :) Håper han blir helt frisk og rask. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Jeg håber på tiden læger alle sår :)

      Slet
  3. Så nydelig han er, og skjønne bilder! :) Håper han blir helt frisk og rask. :)

    SvarSlet
  4. Og jeg nød i den grad dine billeder, og sammen med det læste helt i top! Godt du lukkede ham ud, intet er bedre for det samlede velbefindende, om det er mennesker eller dyr!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Jeg håber i hvert tilfælde det var den rette beslutning, for han var ikke glad og krop og sind hænger altså sammen.

      Slet
  5. Skønt at høre at han er i bedring. Jeg er sikker på at de små ture ud hjælper. Han er jo jæger og vant til at undersøge alt. Men en stille start er godt. God bedring til ham.
    Her i huset skal vi snart have en ny kat i huset. Der er alt for stille uden kat. Men vi har lige skulle slikke sårene - og selvom vi savner så grusomt, så kan vi også mærke at vi savner katteliv i vores hjem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Jeg kan sørme godt forstå I må have en kat igen - noget jeg aldrig havde troet skulle komme ud af min mund :) MEN efter selv er være blevet katteejer, så ved jeg nu bedre :)

      Slet
  6. Nåå lille kat dog, godt du har det bedre, sikken en dejlig tur du havde på dine sikre steder. Pas nu på.
    Rigtig god bedring du lille.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, nu må han altså passe på :) Men tror ikke han lytter...Han hoppede op på det meeget høje hegn og kunne faktisk ikke..Skøre kat :) Tak :)

      Slet
  7. Jeg kan nesten merke hvor glad Castiel ble da han ble lukket ut.
    Vi har hatt vår katt innendørs da vi flyttet hit, for at hun skulle vende seg til vårt nye hjem. Innendørs først, og så utenfor. Hun jublet med hele kroppen da hun fikk komme ut.
    Og det beste hun vet, er når døren står åpen, så hun kan gå ut og inn når hun selv vil.
    Nå på vinteren lar vi henne ikke være ute om natten. Hun er jo en gammel dame, rundt 15-16 år. Men det tar på å vente på henne sent på kveld, da hun vil ut på en luftetur. Jeg får ikke sove hvis hun ikke er kommet inn.
    God helg til deg Miri. Selv er det min jobbehelg...........men jeg nyter et glass vin.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh ja, du skulle have set ham - han var virkelig lykkelig :)
      De katte de katte, så mange glæder og så mange bekymringer :) Ha nu en rigtig god weekend - jeg skåler med dig :)

      Slet
  8. Ojoj, vad har han varit ute för? Så skönt att han börjar bli bättre och kan hoppa lite i alla fall. Det är förskräckligt när våra pälsklingar försvinner eller blir sjuka!
    Puss på nosen från Sverige!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er ikke godt at vide, men slemt har det været... Ja, de dyr giver mange glæder, men også mange bekymringer :) Jeg giver omsorgen videre - tak søde Ann :)

      Slet
  9. Søde Castiel. Ja, han må ud, som det er hans natur. Også selvom der er risiko ved det.
    Dejlige billeder af din Zoo.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det kunne ikke vente længere, så var alle blevet triste.... Og der er vel altid en risiko, alle valg har konsekvenser og nu har jeg valgt dette og må tro på det er det bedste :)

      Slet
  10. Seje, frække, søde Castiel! Hvor godt at du er ved at finde dig selv!!
    Tænker på: Nu mangler du bare en stor hvid hest og en abe på skulderen, Miri!:)
    Klem fra Laila

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, bare jeg var ligeså modig og stærk som Pippi :)

      Slet
  11. Åh, det er altså det værste ved at have kat: Når de forsvinder og kommer til skade. Uf! Men ofte går det jo heldigvis godt alligevel. Der må være noget om det med de ni liv ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, de er godt nok nogle seje væsner :) Det der med at forsvinde uden at sige det..... Meget dårlig ide :)

      Slet
  12. Han ser da lykkelig ud. De kære katte, de må ud og mærke friheden, så jeg havde gjort lige det samme! Han har en god mor den kære Castiel:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Rart at høre, at du mener jeg har gjordt det rigtige- var på den ene side i tvivl og på den anden side, helt sikker :)

      Slet
  13. Hvor dejligt han er på vej tilbage - og får lov at komme ud :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja ! Jeg håber virkelig han langsomt, men sikkert for det bedre- han har fået det bedre psykisk, men fysisk :/

      Slet