tirsdag den 10. februar 2015

At vandre blandt de der ege med jer

Dengang jeg flyttede fra hovedstaden til det lille hus i skoven, helt hernede på udkanten af Sjælland, havde jeg en drøm. En drøm om at skære alt overflødigt af min tilværelse, finde frem til det enkle liv, med tid og overskud til at leve det liv, jeg gerne ville leve. Jeg flyttede væk fra meget der ikke gav mening i forhold til mine drømme, jeg flyttede til en masse muligheder for at skabe nyt udfra et langt livs erfaringer.Den rejse ville jeg gerne dele med jer, for jeg ved at vi kan lære af hinanden, at vi bliver inspireret af hinanden, når vi deler og snakker sammen. At være et medlem af det altfavnende Blogland har beriget min verden og jeg ville gerne give noget tilbage til fællesskabet.

Jeg er på en ny vej og ikke meget er blevet som jeg troede, dengang jeg sad i hovedstaden. Livet er foranderligt og det gælder om at danse med det og ikke krampagtigt holde fast i sine egne forestillinger om hvordan det bør være. Burde og bør kan være yderst trælse begreber at danse med..
Så dem byder jeg nødigt op til dans :) Mit liv er et godt liv, for det er mit og jeg har friheden til at fylde det med det der gør mig glad..
Jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg skal få jer alle med ud, dér blandt egene, hvordan jeg skal dele det hele med jer, om der overhovedet er noget at dele, da turen ikke er som jeg troede, den gang jeg skabte bloggen. Måske skal jeg skabe en ny blog ? Måske skal jeg ændre hvad jeg skal fylde denne blog med ? Måske jeg bare skal fortsætte i sammen kurs ? Måske jeg skal lukke og slukke og sige tak for alle disse år i Bloglandet ?  Måske...?
En klog kvinde har foreslået jeg holder en pause fra bloggen, hele Februar og ser hvad der sker. Det råd har jeg besluttet mig for at følge.
Pas på jer selv og hinanden :)

48 kommentarer:

  1. Pas på dig selv og velkommen tilbage når marts måned og foråret kommer. Knus til dig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Margith - jeg passer altid godt på mig selv, det er jeg jo nød til :)

      Slet
  2. Kære Miri, tillykke med i overmorgen - jeg håber, at du får en dejlig dag og bliver fejret på festligste vis.
    Og bliv nu ikke helt væk, for du er en meget stor inspiration her i blogland.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak for dine ord- de gør mig varm om mit hjerte :) Jeg havde en rigtig rigtig dejlig fødselsdag :)

      Slet
  3. Jeg synes ellers, at du er hamrende nærværende, når du blogger og lige præcis de ting, du ser, hører og mærker, derude blandt egene. Derfor håber jeg, at du finder roen i at fortsætte med at gøre det. God fri-februar :)
    Mette L

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak for de ord - de gjorde mig glad- at du kan mærke der er overensstemmelse mellem det jeg gerne vil og det der så når ud. Tak :)

      Slet
  4. Kæreste Miri. At kunne flyde med forandringen og slippe kontrollen for netop at kunne se vejen, så er pauser uundværlige. Men som Madame skriver, bliv nu ikke helt væk. Og har du lyst til at komme til Glumsø og være "forsøgskanin" til en læsning, så skriv:) Mange knus herfra💜

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Malene- jeg tager dine ord til mig og mærker pausen. Jeg skriver til dig om dit generøse tilbud :)

      Slet
  5. Ibland är det skönt att ta en paus och bara vara! Den här veckan är det Vänliga Veckan i Sverige! Var lite extra vänlig mot dig själv den här tiden!
    Stor kraaaaaam!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ann :) Hvor skønt med en sådan uge, at sætte fokus på et vigtigt emne.

      Slet
  6. Kære Miri. Vi følger jo ikke med på en bestemt rejse. Vi følger gerne med på DIN rejse, - ikke den du troede du skulle på, men den, der nu faktisk blev din. Jeg holder meget af dine små hverdagsglimt. De inspirerer og får mig til at se.

    Jeg ønsker dig en god fødselsdag, og en meningsfuld start på dine halvtredsere. Og så håber jeg, du vender tilbage med dine hverdags-tanker-billeder-undren til marts.

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Eva - jeg gemmer dine ord og tænker at alt er godt :) At jeg kan give lidt til dig , dét giver det at blogge en betydning for mig. Tak :)

      Slet
  7. Kære Miri!
    Jeg er også en af dem der i den grad nyder at følge med på din blog, jeg holder af at det du viser er nede på jorden og nærværende!
    Og tillykke med dagen om 2 dage:-)
    Hilsner fra Anette
    PS god pause
    PS igen jeg står også i nogle forandringer med min blog


    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dine ord- det betyder meget for mig at du giver dig tid, til at skrive dem til mig.
      Tak - jeg havde en dejlig fødselsdag :)

      Slet
  8. Den der tur der ikke blev som du troede, vil jeg frygtelig gerne høre om. Det synes jeg lyder utrolig interessant. Jeg nyder også meget de små glimt, nærværet og stilheden. Jeg synes, det kunne være interessant med flere ord på din blog. Dem tror jeg, at jeg ville nyde meget at læse.
    Tillykke med fødselsdagen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dine ord , jeg læser dem med interesse :) Tak for lykønskningen- jeg havde en rigtig dejlig dag :)

      Slet
  9. Kære Miri
    Tillykke med fødselsdagen på torsdag. Jeg håber, at du får en rigtig dejlig dag sammen med dine kære. Jeg vil savne dine indlæg om hverdagens glæder, og ser frem til næste indlæg.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg havde en skøn fødselsdag med netop de mennesker der er så vigtige for mig :) Og takker for dine ord om min blog :)

      Slet
  10. Hej Miri.
    Du må også passe på dig selv i pausen. Jeg håber du vender tilbage. Og mon ikke rejsen gennem livet altid bliver noget andet end vi troede? Det er min i hvert fald blevet. Men derfor kan det jo - som du også er inde på - godt være en god rejse :-)
    Kh Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Nana - ja alle mine rejser er i hvert tilfælde ALDRIG blevet som jeg har planlagt eller troet :) Og dermed nikke sagt, at de er elendige rejser :)

      Slet
  11. Kære Miri. Jeg vil ønske dig en rigtig god fødselsdag og en god februar ´rejse´, hvor du end skal hen!:) Det ønsker jeg dig, mere end jeg kan skrive. Du giver så meget, Miri, og jeg kan godt forstå - hvis det er sådan? - at du har brug for de store brede vidder ind i mellem. Har alle vi kvinder ikke det, mon? Særlig os, der er omsorgsgivere og/eller arbejder i omsorgsgivende fag.
    Det er helt nødvendigt.
    Også for det kreative rum, som du skriver om. Det er en spændende rejse!

    Jeg elsker kunstinstallationer, og jeg kommer til at tænke på én nu, som jeg desværre bare har læst om, og ikke prøvet, men jeg synes, den lyder ret fantastisk. Det er Yoko Ono, der engang har lavet den: Hun placerede en stige i en rum, som man som museumsbesøgende så kunne kravle op af, og for enden af stigen kunne man så møve sig igennem et langt rør, og videre frem, og så kom man så til et sted, hvor man kunne vikle sin krop rundt i en helt umulig stilling, for til sidst at kunne læse hvad hun bag om et hjørne havde skrevet, og det var : Ja!

    Alt det bedste til dig! Fra Laila

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Laila- jeg gemmer dine ord inde i mig og er meget glad for at du tager dig tid til at skrive dem til mig, dine ord betyder noget for mig- tak :)

      Slet
  12. Å, Miri. Jeg håper du ikke blir borte fra Bloggland igjen. For vi mistet jo kontakten over en tid. Godt at vi fant tilbake igjen.
    Livet er foranderlig, og det går aldri den vei vi tror den skal gå. Det oppstår noe hele tiden, som får oss til å gå en annen vei. Jeg skulle ha reist mye mye mer, for det startet jeg mitt liv med. Men så er det aldri nok penger til det, selv om jeg jobber og jobber. Men det kommer nok en tid for det igjen.
    Jeg selv prøver å se det positive i det jeg har, og prøver å la vær å legge for store planer. Min største drøm er også å male igjen. Men tiden rekker aldri til........
    Kanskje du må tilbake til byen, men bo et sted med en hage og det du elsker rundt deg. Kanskje med en park som nabo, der fuglene synger og blomster bugner i mange farger...... Det finnes alltid en annen vei å gå.
    Lykke til Miri. Jeg håper vi sees igjen i mars.
    Varme klemmer

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, søde Sylvia vi mistede kontakten, men det gør vi ikke igen, vel :) !?
      Tak for dine ord - jeg er glad for dem, de er vigtige for mig.

      Slet
  13. ønsker dig en god blog-pause ... kigger ind igen til marts :-)

    SvarSlet
  14. Søde Miri, din blog er lige som den skal være, fuld af tanker, inspiration og fantastiske billeder fra et liv der bliver levet, lige der hvor det er. Din blog er dit liv, uanset, og det holder jeg meget af. Glæder mig til du kommer tilbage i marts:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak kære Helle - du kan bare noget med ord, koge det hele ned til et klart budskab- tak :)

      Slet
  15. Kære Miri,
    'Life is what happens to you, while you're busy making other plans' sagde John Lennon engang... og hvor er det sandt, for så mange af os, i vores liv. Det bliver sjældent som vi troede, det skulle blive, men nogle gange endnu bedre - med tiden.
    Jeg ønsker dig en dejlig blog-pause og en rigtig skøn fødselsdag i morgen! Nyd dine semlor ;)
    Glæder mig til at høre fra dig igen i marts :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg nød mine semlor :)
      Jeg er meget glad for det John Lennon citat fordi det er sandt :)
      Tak for dine ord, kære Marianne.

      Slet
  16. Gratulerer så mye med dagen i dag, Miri.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dine tanker på min fødselsdag :)

      Slet
  17. Tillykke med din fødselsdag - håber du får en fantastisk dag med dine kære omkring dig. Jeg er vild med din blog, dit nærvær, din glæde over de små ting, din ærlighed og din evne til at mærke efter. Jeg er næsten dagligt forbin din blog - også dage med "for lidt tid", og bliver altid opløftet. Nyd din pause - håber vi "ses" igen. Kærligst Hanne Maria

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Hanne Maria jeg takker for dine ord og de rør mig :) Og jeg havde netop en sådan dag :)

      Slet
  18. Jeg siger præcis som TrompetTrut... Jeg kigger ind til dig med jævne mellemrum, for din blog giver mig ro i mit sjove, men fortravlede liv. Og jeg nyder at læse om enkeltheden, om dine oplevelser med dyr og natur og om alt det andet, der er dig. Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Mia, jeg er glad for at høre at min blog kan være din lille pause :)

      Slet
  19. Pas du også på dig sødest Miri.......mens du vandrer rundt blandt ege og nyder livet. Jeg elsker din blog og dine små hverdagsbetragtninger og ikke mindst din evne til at se det smukke i det små og hverdagsagtige.......det er der livet skal leves - i nuet - og du lever det fuldt ud og lader os leve med - det er jeg dig taknemmelig for.

    Knus Dorthe

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak for dine ord Dorthe- de rørte mig og jeg vil huske dem og bære dem med mig, for det er fine ord om mig og mit liv- tak :)

      Slet
  20. Kære Miri - fortsæt, fortsæt. Jeg kan slet ikke undvære at læse om dit liv i skoven med alle dyrene og haven - også selv om det ikke er 'det simple liv'. Hvem kan i øvrigt siges at leve sådan - selv Thoreau gjorde det kun en kort periode …

    SvarSlet
  21. Kæreste Miri,

    Du skriver simpelthen så mange i mine øjne super-inspirerende og SANDE ord; jeg lærer og suger så meget til mig, hver gang jeg klikker forbi din blog. Og det gør jeg tit! Du ved, hvor jeg er pt. i livet - det er en svær situation, hvor jeg også er i gang med at fordøje en masse og 'skide hul i ' plejer, burde, bør og deslige... Det er virkelig en frustrerende situation lige nu med mange uvisse faktorer, men nøøøøj hvor er det skønt med et fast holdepunkt her i Blogland i form af din fantastiske blog; dine ord, dine billeder...ja, alt det du deler med os. Uanset hvad du beslutter dig for: jeg elsker din blog præcist som den er! Jeg vil savne dig, hvis du smutter...men du skal følge DIT hjerte <3 Kram til dig og tak, Lilly

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lily, tak for de ord - du skal vide det gør mig ydmyg og glad at vide, at min blog betyder noget for dig - tak :) Og jeg er blevet så gammel nu, at jeg vist ikke kan lade være med at følge mit hjerte... :)

      Slet
  22. Jeg ville synes, det var synd og skam, hvis endnu en af de læseværdige blogge lagde "pennen" fra sig. Din blog hedder "Vandre blandt ege" og det er vel rejsen blandt dem, der er interessant uanset, hvordan den er blevet. Men som sagt som så ofte før. Hvis ikke lysten er der, så er det sådan, og det ér den, der skal drive det. Jeg synes, du skal finde den igen, og håber du finder den. Det vigtige er vel ikke, hvad der er "rigtigt", men hvad der er rigtigt for dig - enkelt eller ej? Håber du vender tilbage med frisk energi.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Deborah for dine ord :) Du siger det så klart, så enkelt og det er jeg utrolig taknemmelig for. Tak :)

      Slet
  23. Vi har alle brug for at stoppe op, springe ud i nyt og mærke efter. Du har beriget mig med masser af dejlige billeder og fortællinger fra udkants Danmark. Jeg har læst, mærket/følt og set, og takker for hvert et ord, billed og det du har delt ud af.
    Ønsker dig en fortsat god mdr. februar.
    Kæmpe kram

    SvarSlet
  24. Jeg håber, du finder lysten igen, Miri... Ellers vil jeg bare glæde mig over, at du er på fb. nu... Kh. JM

    SvarSlet
    Svar
    1. Det håber jeg også- for det at blogge har været en del af mit liv i så mange år :)

      Slet