tirsdag den 3. februar 2015

Februar er lig med fest og fødselsdag

I dag sad jeg ved mit spisebord og kiggede ud;
Jeg havde slukket radioen og kattene var lukket ud i sneen. Her var stile og jeg faldt til ro, sad bare der og var tilstede i øjeblikket. Bare et øjeblik og så var jeg i gang igen, men det var godt at opleve, den rene tilstedeværelse i nu´et, om det så bare var et øjeblik.
Februar er en god måned. Lyset er vendt tilbage og jeg tror på at våren vil komme, kan mærker at livskrafterne vågne i naturen - og i mig. Februar er fødselsdage - vi er mange i familien, der har valgt at lade os føde i denne fine måned.
Den 4. Februar - altså i morgen, bliver min ældste datter 27 år. Hun ligger der på det stribede håndklæder og kigger. Evnen til at være stilstede i sit liv, den besidder hun stadig og hun fylder mig med en stor stolthed, da hun er et menneske, der tager ansvar for sit eget liv, tør se det i øjnene og favne både det smukke og det triste.. Hun indeholder så megen nysgerrighed, vilje og kærlighed og jeg er meget taknemmelig over at få lov til at være hendes mor.
Den 5.Februar - altså i overmorgen, bliver min søn, min førstefødte 29 år. Han er et menneske der virkelig kan være tilstede i det han gør, han gør sig umage og giver ikke op, når der er noget han gerne vil. Han er et meget ærligt menneske, der ikke er bange for at gå sine egne veje.
Jeg står bare der og ser på denne 190 cm høje mand og bliver så taknemmelig over han valgt mig, til at være sin mor.
Flere fødselsdage følger skam, bla den unge kvinde på billedet, der holder sin søn, hun bliver sørme 50 den 12. Men det er der jo laaaaang tid til :)

32 kommentarer:

  1. Så dejlige ord og billeder, Miri - og hvor var du smuk også dengang! Jeg håber dine børn vil fejre dig med et brag af en fødselsdagsfest :-)

    SvarSlet
  2. Tillykke med datterens og sønnens fødselsdag.
    Hvor er det en skøn udsigt, at du har derude - en lise for sjælen.

    SvarSlet
  3. Tillykke med datterens og sønnens fødselsdag.
    Hvor er det en skøn udsigt, at du har derude - en lise for sjælen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde May Anna :) Ja udsigten kan jeg ikke klage over :)

      Slet
  4. Tillykke med dig og dine børn Miri! Jeg fylder 40 d.14 :) Februar er helt bestemt en dejlig måned!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej, hvor hyggeligt vi begge fylder rundt :) Tillykke med dig :)

      Slet
  5. Vilken härlig festmånad inte bara för att ni har födelsedagar utan för att fira ljuset, den kommande våren och ny energi!
    Gratulerar till allt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg holder meget af denne måned :) Og af Maj måned for den er bare så smuk :) Tak - søde Ann :)

      Slet
  6. Så ung og smuk, så dejlige tilbageglimt og skønne taknemmeligheds ord. Tillykke med jer alle sammen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Det er mange år siden og dog kan jeg jo huske det som var det i går - næsten :)

      Slet
  7. Tillykke til alle jer skønne mennesker💜

    SvarSlet
  8. I vår familie samles også mange i den samme mnd. Min datter Sophia fyller 17 den 13 februar. Hun ble født på min Spanske bestefars fødselsdag. Og dagen etter har min onkel fødselsdag.
    Må dere ha fine fester og feiringer i denne mnd, Miri. Og grattis med 50 års dagen den 12. Hipp hurra! Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Februar har mange skønne stunder også for dig :) Vi må sende hinanden en tanke, søde Sylvia :)

      Slet
  9. Tillykke med alle fødselsdagene. Især med den d. 12. For uden dig var de andre der jo ikke.

    SvarSlet
  10. Hej Miri!
    Stort tillykke med datteren i dag, og sønnen i morgen, ikke mange dage siden du sagde at du forstod min stolthed ved de unge mennesker, og nu kan jeg sige det samme til dig, for den stolthed og taknemmelighed du sætter ord på her, den kender jeg også<3
    For en sikkerhedsskyld vil jeg også ønske dig et TILLYKKE med de 50 den 12, jeg kunne jo gå hen og glemme, når der er så lang tid til;-) og dejligt billede af dig!

    Hilsner fra Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Anette - der er så mange ord i mig omkring mine børn, så jeg sparede jer for en masse og men er glad for du kan læse hvor jeg ville hen :) Tak :)

      Slet
  11. Tillykke til jer alle tre. Må I få nogle festlige dage. Sammen. Klem fra Laila:)

    SvarSlet
  12. Der var du jo :-) Sikke nogle dejlige ting du skriver om dine børn.

    SvarSlet
    Svar
    1. De er dejlige børn :) Jeg er her i en ung udgave - men der findes også andre billeder af mig her på bloggen, hvor ungdommen er afløst af en vis modning :)

      Slet
  13. Sødeste Miri, tillykke med de dejligste børn, både i går og i dag. Jeg håber af hele mit hjerte, at i nyder hinanden og hygger jer:) knus

    SvarSlet
  14. Jeg måtte lige blinke et par gange... Sådan så jeg også ud, da jeg stod med min førstefødte, samme briller, samme store hår, samme unge udtryk, lidt rundere. Og et par år senere end dig.
    Tillykke med alle fødselsdagene :)
    Mette

    SvarSlet
  15. Tillykke med din søn og datter - sikke nogle dejlige billeder af dem og dig.
    Februar er også en yndlings måned for mig - har fødselsdag 7 dage efter dig :) - og ja, Lyset er vendt tilbage - skønt!
    Også et dejligt billede du har taget - med udsigten fra dit vindue til din snedækkede have udenfor.
    God weekend :)

    SvarSlet
  16. Til en vandmand fra en vandmand. Februar ER skøn.... Tillykke med dine børn - og med dine femti år. Jeg rundede for to år siden. Skøn alder.

    SvarSlet
  17. Et forsinket tillykke til dine, og dig selv. Fik da sendt en hilsen på fb :-)

    Hos mig er der dog kun yngste og undertegnede, der har fundet vej i februar, yngste den 19/2 - blev 27 - og ja mig selv sagde hun den 23/2 blev 56.

    Februar er en skøn mdr. Desværre har jeg selv glemt at parere for stress, fik den lukket ind og blottede mig helt, bum, trætheden har overmandet mig, og det med alt for stor fart, det skete medio januar, forsøgte at dæmme op, kunne ikke, og desværre, min psykolog er gået på pension, og første ledige tid er i april hos de 2 hun anbefalede., må væbne mig, og sige det højt, ikke kun til veninden, familien men også til dig, på jobbet (blev sagt i mandags).

    Ser frem til at se masser af dejlige billeder fra dig, de gør mig så rolige, har lige fået downloaded en del relax musik, da det giver en indre ro til mig, vil så lige finde et par hørerbøffer, ikke bare de små stik, men disse monster store og bløde, dejlige til at lukke byens summen ude :-)

    Undskyld jeg råber her. Havde lige brug for at fortælle, hvorfor du ikke har hørt fra mig, Og ja, skal jo ikke sige undskyld, men bare sige, tak fordi du er den du er <3

    SvarSlet