søndag den 8. februar 2015

Uge 6

 Fejre Kyndelmisse - nyder at skabe nye traditioner udfra de gamle. Min verden ser så anderledes ud nu, end dengang jeg skabte traditioner med mand, børn, forældre, så nye må opstå ud af lyst og behov.

 Genlæser igen igen - dejlig bog om livet på landet i 1930 erne i USA, set gennem en ung landmands konens øjne og med quilte fællesskabet som omdrejningspunkt.
 Fejre fødselsdage - åh jeg elsker fødselsdage :)
 Have vandringer for at hilse på blomster og muldvarpeskud.
 Finde evighedstæppet frem og sidde i skumringen med et glas vin og sy små små sting.
Løbetur i en hvidpudret skov.

15 kommentarer:

  1. Traditioner är roliga - såväl gamla som nya! Att fira Kyndelsmässodagen har jag inte gjort, men vet att det handlar om ljus. "Kyndel" är ett gammalt ord för levande ljus, precis som engelska "candle", fast det visste du förstås redan.
    Boken har jag inte hört talas om förut, men nu ska jag absolut läsa den!
    Tack för tipset!

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt at kunne inspirere :) Jeg synes kyndelmisse er en smuk mærkedag, som du kan fylde i hvad du nu tror og føler for, men lys, dét er det den handler om også hos mig :)

      Slet
  2. Kyndelsmesse har ikke vi i Norge. Men i dag er det morsdag. Men det feirer ikke vi. Ikke farsdag heller. Jeg synes man skal glede hverandre hver dag, og ikke ha en dag som ligsom SKAL feires.
    Jeg husker da jeg gikk på barneskolen, og vi laget mor og farsdagskort. Da synes jeg synd på min bestevenninne, for hennes far var død. Hun fikk lage noe annet........... Tror det er sluttet helt med det nå.
    Men jeg skal straks steke vafler til kveldskosen.
    Ha en fin søndag Miri. Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Søde Sylvia , så dejlig en kommentar, jeg føler vi har siddet og snakket sammen :)
      Håber du har haft en rigtig dejlig Søndag - knus

      Slet
  3. Så inspirerende - igen igen. Du har så ret i ideen om at skabe nye traditioner - livet er så mærkbar anderledes, end da børnene var små. Jeg kan ind i mellem godt famle lidt her. Elsker også fødselsdage - og nu er det snart din tur 50 år søde. Jeg syntes det var fantastisk at blive 50 - startede min blog et par dage efter. Gad hvid, hvad du går i gang med?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes heller ikke det er nemt at skabe nye traditioner...Men synes jeg har behov for at have dem :) Tænker de så ændres, når der engang kommer børnebørn :) 50 - rart at høre du synes det var fantastisk :) Jeg synes det er ... underligt og gammelt, måske fordi mine forældre døde da de var 53 og 56..Men jeg favner da de 50 - tak søde :)

      Slet
  4. Tag du bare imod de 50 år, jeg synes mine snart otte år i det årti har været skønne. Der har også været bekymringer, sorger og modgang, men alligevel føler jeg mig godt tilpas i det årti. Tillykke med dine to dejlige børn og snart er det din tur. Tak for de skønne billeder :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Søde Lene, dejligt at høre at dine 50´er har været gode at være i :) Jeg tager i mod mine med stor taknemmelighed for at få flere år på denne jord. Tak for dine ord :)

      Slet
  5. Skønne nedslag i din uge 6. Min gik så stærkt, at jeg knapt kan huske, den var der. Måske skal jeg blive bedre til at stoppe op og måske tage et foto eller to.
    Halvtredserne er det nye sort, - det kan jeg skrive under på. Ikke uden problemer, ikke uden afsavn, ikke uden skavanker og træthed, sorrig og glæde følges ad også i halvtredserne, - men bare det, at man er nået så langt........

    SvarSlet
    Svar
    1. SOm så meget andet,, er det vel også det du selv putter i det..Og jeg har et par dage at øve mig på :) At tage et foto, det kræver du stopper op og ser og det er altid sundt:) Håber en vinterferie venter dig , søde Eva :)

      Slet
  6. Svar
    1. Tak eller ja , det er små men sande glæder :)

      Slet
  7. Vilken härlig dag du ser ut att ha haft! Lugnt och ändå så har så mycket hänt. Jag själv börjar bli piggare nu och tar itu med allt som behövs göras. Ha en bra dag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt du kan mærke at din styrke og overskud vender tilbage :)

      Slet
  8. Billeder der kan give glæde, både da du var i øjeblikket da du skød, bagefter, medens du deler med os, og igen når vi reagere på dem.
    Jeg har fået varme og kærlighed ved at nyde dem - Tusind tak.

    SvarSlet