mandag den 9. marts 2015

5 tilfældige glæder fra ugen der gik

 Foråret kom til det lille hus i skoven - beviset er denne Følfod. Når følfoden står i blomst,så er det forår- også selv om det er koldt og blæsende. Basta !
 Besøg hos en god veninde og dele hendes glæde og forventing om alt det nye, der kommer, når man vælger at rive teltpælene op og slå rod et nyt sted.
 Bage kager og lave mad til smukke, søde og dejlige mennesker, der rejser til det lille hus for at besøge mig.
 Fanny i en solstråle. Hun er en meget elegant og fin kat. Hun er Kat med stort K og jeg fatter stadig ikke at jeg har katte i mit liv. Mig, der ikke er dyreven.
Castiel. Ja, nuttet ser han ud, men han er ikke den skarpeste kniv i skuffen....Igen var han væk en lang nat....Jeg fandt ham næste dag, i en mink fælde....Uskadt men stinkende af gammel fisk, som lå i fælden som lokkemad... Han stinker stadig, trods udeliv, børstning og mine gentagne forsøg på at gnide hans pels med knuste geraniumblade. Katte.
Glæder. Glæden skal være mit fokus, glæden skal være min rettesnor. Glæden vokser når den deles.

16 kommentarer:

  1. Masser af vidunderlig glæde <3

    Castiel er et bevis på talemåden - en kat har 9 liv <3

    Takker fordi du krydrer mig med masser af glæde :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak - det er mig en virkelig glæde at dele med jer, der læser med :)

      Slet
  2. Sikke dejlige oplevelser - altså lige bortset fra Castiel i minkfælden! Pyha, godt der ikke skete ham noget. Du kan godt vaske ham, det har vi prøvet med Sofus :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg vil stærkt overveje den der vask, for han dufter ikke af violer.......

      Slet
  3. Tak for fine billeder.
    Du er vist blevet dyreven. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak:) Måske jeg er det, men kun en lille bitte smule - ha ha :)

      Slet
  4. Hvis du ikke er dyreven, så har dyrene fået en menneskeven, som passer og plejer dem af et godt og ægte hjerte:-) Og du har ret glæden vokser når den deles, og den spreder sig også.

    SvarSlet
    Svar
    1. Glæde smitter heldigvis :) Tak Anette :)

      Slet
  5. Takk for dine gleder, Miri.
    Det må nok være en felle Castiel har vært borte i de andre gangene han ikke kom hjem, som skadet ham.
    Du må sette på ham en liten bjelle i halsbåndet.......
    Får man en fin opplevelse med dyr, blir man dyrevenn for bestandig.
    Jeg nyter et glass rødvin i kveld. Det gir meg litt glede etter en shitty dag :( vi kan alle ha en. Min var i dag.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg ved det jo ikke, men tror ikke han har været i den før, for LUGTEN er ikke til at overse.. Men noget ondt har han været ude for, den første gange han var væk og kom skadet tilbage... Godt du kan skabe dig en god aften efter en møgdag- for møgdage, de kommer også selv om vi prøver at undgå dem.
      Knus herfra :)

      Slet
  6. Elsker dine billeder - og tænk en af yndlings blomsterne - følfod - fordi den minder mig om barndom, og livet på landet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Følfod er også barndom for mig :) OG forår:) Da vi havde kaniner, elskede de at spise nyplukkede Følfod:)

      Slet
  7. Åh, de søde katte.
    Igen sidder jeg her og bliver smittet af dine enkle glæder. Tak.

    SvarSlet
  8. Dumme katte har heldigvis den evne at få glade mennesker til at holde af sig, så Castiel skal nok klare den :)
    Mette L

    SvarSlet