mandag den 2. marts 2015

Marts, jeg byder dig velkommen

" Gud, giv os sindsro til at acceptere de ting der ikke lader sig ændre:
   mod til at ændre de ting der bør ændres;
   og visdom til at se forskellen."

- Reinhold Niebuhr -

De ord bærer en enorm sandhed som vækker genklang i mig. Jeg vil lade dem følge mig gennem Marts. Årets første forårs måned er velkommen her bland egene. Jeg håber, at mit mod og styrke kan bære min svaghed gennem foråret med stor og inderlig glæde og taknemmelig for den gave, der er mig givet; Livet.
Tænk, disse skønheder dukker op i min have, jeg beundrer dem, glædes over de der klarede vinteren, , de der overlevede lækkersultne mus og mosegrise. Marts, du er enormt velkommen !

17 kommentarer:

  1. Det siger jeg også. Velkommen Marts - og forår! :)

    Jeg har i øvrigt taget ordet vårvinter til mig, bruger det hele tiden i tankerne. Måske skulle jeg også skrive noget om det? Der er ligeså stort håb i det ord, ikk? Og haven er fuld af vintervæk og erantis.

    Ønsker dig en dejlig dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes bestemt du skulle bruge det i dit skriveri, det ord er nemlig så ganske særligt fint :)
      Jeg nyder mine erantis og især mine enorme mængder af de yndige vintergækker :)

      Slet
  2. Velkommen tilbage. Fint billede af forårsbebuderen. Selv om foråret er langt væk, er der så mange glæder ude i naturen, den vågner langsomt op dag for dag

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Naturen vågner virkelig i disse dage- og lyset - det er jo slet ikke mørkt klokken 18.30- åh jeg elsker det :)

      Slet
  3. Dejligt at se dig igen Miri. Også et af mine yndlingscitater, det er så stærkt❤ Vi har alle styrker og svagheder vi tumler med, det ene er på ingen måde bedre end det andet. Det er såmænd "bare" livet. Selvom det ene godt kan føles noget sjovere end det andet:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak :) Det citat er så stærkt - så enig med dig, det er også så enkelt og dog så svært, som sandheden ofte er :) Og jeg skriver dine ord om livet bag øret- tak :)

      Slet
  4. Velkommen tilbage søde Miri. Må marts blive en dejlig måned. Knus fra mig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak MArgith - ja, skal vi ikke lave en aftale om, at Marts bare bliver SÅ dejlig for os begge to :)!?!

      Slet
  5. Velkommen tilbake kjære Miri, og velkommen til måneden mars.
    Våren kommer såvidt til kjenne, med solstråler, litt regn, små blomster som dukker opp av overflaten. Men alikevel har vinteren sitt kalde grep. Litt kalde morgener, sur vind, og plutselig mørke.
    Men vi nyter hver dag, for hver dag blir lysere og leder mot sommeren. Herlig. Og det er på våren det skjer mest.
    Håper du fremdeles nyter tilværelsen i huset i skogen blandt trær, planter og dine dyr.
    Fiiiint å ha deg tilbake igjen. KLEM

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :)
      Ja, her har det også været usselt vejr i dag; gråt, regn og hård blæst...Ikke vejr at lege forår med :)
      Knus til dig :)

      Slet
  6. Dejligt at du er tilbage, Miri - nu venter foråret og de mange haveglæder på os :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Madame :) Ja vi er nu i gang med de gode tider- våren står mit hjerte nær :)

      Slet
  7. Kære Miri. Håber du har nydt din februar og alle de dejlige fødselsdage.

    Tusind tak for de vise ord, de rammer så varmt, og det i kombinationen af din krokus.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak KArin, jeg har nydt Februars mange fester :)

      Slet
  8. Det gav da lige et gib i mig, da jeg så, at der var nyt fra egene (som jeg stadig tænker på som elge, - tihi)

    Vi skal nyde, at dagene længes, og kræfterne og lysten vender tilbage.

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh hvor er du sød Eva- dejligt at være tilbage :)

      Slet
  9. Jeg har altid synes der er så meget sandhed og styrke i de ord :)

    SvarSlet