torsdag den 12. marts 2015

Tålmodighed

Det kribler i mig for at så. Sidste år begyndte jeg alt for tidligt og havde ranglede og meget veludviklede planter over alt, alt for tidligt i forhold til at plante dem ud. Jeg lavede derfor en aftale med mig selv- ikke begynde før omkring jævndøgn.
Der er ret længe til jævndøgn, når man er en utålmodig sjæl....
Nu har jeg så nippet et par topskud af en frodig basilikum, sat dem i vand, for så får de rødder og kan derefter plantes i jord og gro til nye fine basilikum. Det giver også fryd i et planteglad hjerte:)

16 kommentarer:

  1. Tålmodighed er heller ikke en spidskompetence her hos mig, men jeg tænker at utålmodigheden af og til kan være positiv og hjælpe en til at få ting til at ske - man kan skabe nye basilikum, fx :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for de ord, søde Nana- du har helt ret, utålmodige mennesker kan netop besidde et drive, få ting til at ske :)

      Slet
  2. Tak for tippet om at sætte et topskud af basilikum i vand, så der dannes rødder! Uh ja, hvor har du ret - vi bør ikke så for tidligt :-) Men mine snerler, der skal stå inde, er rigtig fine nu efter at være sået for en uges tid siden :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes det er så skønt med dine snerler, som skal gro i din glas gang- en smuk tradition, der er så fuld af håb og livglæde :)

      Slet
  3. Tak for oreganotippet - det var jeg ikke klar over :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg prøvede det for et par år siden, da jeg boede i lejlighed og var ved at gå ud af mit skind af længsel efter at dyrke noget :) Og det virker med Basilikum :)

      Slet
  4. Du er en smart kvinne du, Miri. Jeg ante ikke at det gikk an med basilikum. Takk for tipset.
    Nå er jeg på vei i seng. To laaaange arbeidsdager etter hverandre tar på. God natt.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Håber du fik en god nats søvn- søvn er altså så vigtig for os alle, både jer travle og os med tiden :)

      Slet
  5. Visst är det svårt att inet få ner frön för tidigt! Men om man inte har extra lampor så blir det ju bara små tunna sytrådar.
    Jag längtar varje dag att så frön i mitt lilla, lilla växthus.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er netop det ! Vækstlys eller drivhus uden for ..Eller tålmodighed :)

      Slet
  6. Jeg frydes også over, når noget lige kan stå og få rødder i en vase hos mig. Det er SÅ i orden!

    SvarSlet
    Svar
    1. :) Ja, at miraklerne bare sker næsten af sig selv- det er også helt i orden med mig :)

      Slet
  7. Ja jeg sidder også på hænderne i øjeblikket. Men lidt er det da blevet til. Du må have et drivhus Miri, så kan du da komme lidt før igang:)

    SvarSlet
    Svar
    1. :) Lyset og solen vækker bare lysten til at gro :) Du kan tro at et drivhus står på min ønskeliste :)

      Slet
  8. Forårsjævndøgn 2015 ramler sammen med en solformørkelse, noget med 80% her hos os. Det er på fredag, så din tålmodighed er lige sat på prøve et par dage endnu :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja :) Og det bliver spændende at se og opleve den solformørkelse :)

      Slet