tirsdag den 14. april 2015

At kunne glædes

Jeg er meget taknemmelig for at eje evnen til at glædes. Jeg havde engang en chef, der sagde at han aldrig have mødt et menneske, der kunne glædes over så lidt, som jeg kunne...Jeg valgte at se det som et kompliment, noget han anerkendte som værende en positiv egenskab.
Jeg ejer nemlig lige præcis dén evne; at glædes over lidt.
 Lyset der falder gennem mit køkkenvindue, fylder ud over mit hjemmebagte rugbrød.
Anemonen på mit bord, må siges at være så inderlig smuk.
Jeg glædes :)

9 kommentarer:

  1. Det må være det beste komplimentet man kan få, Miri.
    Og det er når man har lite, så setter man så pris på de små tingene. Og egentlig kan man snu det hele på hodet, og si det på denne måten : Jeg har lite, men alikevel har jeg ALT!
    Mye vil ha mer, er det noe som heter. Og hvis man ser godt etter hos dem som har " alt" ( feks bil, båt, hytte på fjellet, hytte ved sjøen, nytt hus, fine klær osv.....) så er de alikevel ikke fornøyd. De jakter fremdeles etter LYKKEN. Og den er forskjellig fra person til person.
    En skive Fersklaget rugbrød med smør som smelter på, er virkelig LYKKE! Nyt den, Miri. For du er RIK.
    Klemmer

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for de ord Sylvia, jeg tror der er megen sandhed i dem...Men også os der ikke har så meget, jagter lykken....Tror vi mennesker i moderne tid jager den, hvis ikke vi er meget bevidste om hvad vi gør og vil.
      Dine ord har sat gang i nogle tanker - tak :)

      Slet
  2. Jeg tror også du er det menneske, jeg kender, der har denne evne i største format :-) En kompliment helt sikkert.
    Knus.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Margith - dejlig kompliment fra dig :)

      Slet
  3. At være taknemmelig, er vist også min kærestes favoritkvalitet ved mig - som han siger "du er altid så nem at begejstre og gøre glad". Små hjerner små fornøjelser, siger han heldigvis ikke :p

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hæ hæ- den med de små hjerne nævner vi slet ikke, vel :)

      Slet
  4. Og sikke en hyggelig vindueskarm du har med pelargonier.
    Du er god til at glædes og god til at formidle glæden helt her over til Østjylland.

    SvarSlet
    Svar
    1. Så dejligt at du kan bruge min glæde :) Jeg har pelargoner alle vegne- de venter på udevejr :)

      Slet
  5. Jeg sidder her en søndag aften/nat hvor jeg ikke kan sove. For mig er det stort det smukke lys indfald og det lækre brød, det er smukt, og det nu er tiden for anemonernes stortid, inden trækronerne bliver smukt og fyldige med blade, så lyset ikke kan finde ned til skovbunden.
    For mig er det stort at det er muligt at se de små glæder. Vi har hver vore stunder, dage vi har mange, og andre med lidt færre. For mig vil der være noget hverdag.

    SvarSlet