tirsdag den 28. april 2015

At skubbe til sine grænser

Min søn er meget klog og forstår sig også på computere, både det " hårde" og det "bløde" og han sendte en mail med en forklaring, en formodning og en anvisning angående min døde computer. I den stod der blandt andet, at jeg skulle skrue den fra hinanden (!!!!), pille batteriet ud, fjerne ledninger fra et printkort og meget andet teknisk. !!!!!! ......... Efter flere dage uden computer , som er meget svær at undvære i dagens samfund, var jeg så desperat, at jeg hoppede ud i det.   !!!!!
På et tidspunkt kom både gnist og røg !!!! og jeg skrev en rystende nervøs SMS til Sønnen - fik en lakonisk besked tilbage ; "Gnist og røg er ikke godt "
Nå..........Tænkte, at så kunne det også være lige meget - begyndte at trække vejret igen og fortsatte og ved I hvad- den virker !!!
Vi gjorde det sørme; Sønnen og jeg, så må vi se hvor længe den holder, der kom jo både gnist og røg. Og en overskydende skrue...

22 kommentarer:

  1. God morgen
    Og så flink du har vært. Mulig du har en ny karriere foran deg????
    Så er du iallefall på nett igjen, og verden går videre .
    Ha en fin dag Miri.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hæ hæ - det tror jeg næppe, du skulle have set hvor nervøs jeg var - faktisk glemte jeg at trække vejret :)
      Det er skræmmende så afhængig man er af at have en computer, ikke bare til fornøjelse, men også post fra det offentlige, bank, jobsøgning osv osv.
      Nyd din Tirsdag :)

      Slet
  2. Krydser fingre for det lykkes.
    Kan se det er en Asus du har. De små værksteder rundt i landet kan ikke få originale reservedele til okay priser, det er billigere at sende pc til Asus i Sverige til rep.
    Derfor krydser jeg hvad krydses kan, for det du sammen med sønnen har fået brygget sammen, var det der skulle til :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det må du gerne !!
      :)
      Tak for rådet ang. Sverige.

      Slet
  3. Det er sejt at kunne ordne sådan nogle ting selv, Miri - godt gået til dig og sønnen!:)
    Fra Laila

    SvarSlet
    Svar
    1. Hæ hæ - det var jo ham , jeg gjorde bare som han sagde :) Og så HÅBER vi det holder :)

      Slet
  4. Godt gået af jer, jeg krydser fingre for at det var det, der skulle til :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lene, ja, vi krydser alt hvad krydses kan !!!! :)

      Slet
  5. Åh, hvor jeg forstår din skræk for den slags! Jeg er selv totalt ikke-gør det selv menneske, når det kommer til IT, EDB og hvad har vi ellers! Jeg skal bare have noget, der virker - hvordan det virker etc., det interesserer mig ikke....
    Men GODT GÅET! Ild og røg - det lyder som et heftigt og sprudlende projekt! Tegn på liv i computeren...håber den holde vel og længe :-) KH L

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var en heftig oplevelse- har aldrig gjort noget sådan før :) - Som du siger, det har ikke interesseret mig...Jeg gjorde det af nød :)

      Slet
  6. Hvor er du bare god Miri. Næste gang min pc'er strejker, kommer jeg ned til dig med den:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Sønnen er god :) Jeg var modig :) Meget vil jeg gøre for dig, du søde, men ikke computerhalløj - ha ha :)

      Slet
  7. Ej så sej du er og da jeg læste det, var det som noget, jeg selv kunne have oplevet. Piller heller ikke ret gerne ved pc'en og går helt i udu, hvis den ikke vil, som jeg vil.
    Tak for dine opmuntrende ord på min blog idag. Vender tilbage med svar, når jeg er færdig med at ordne ukrudt, som jeg har samlet i formiddag :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak :) Jeg følte mig også meget modig, når jeg sådan pillede i det aller inderste....Eller små dum, for jeg anede ikke hvad jeg gjorde- kun Sønnens guide at rette mig efter:)

      Slet
  8. Smil, hvad man ikke kan når man bliver desperat nok :-) Godt kæmpet!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja ikke sandt :) Et forår hvor vaskemaskinen, opvaskemaskinen og foodprocesser alle døde- giver ikke rum for en død computer :)

      Slet
  9. :-)))) til beskeden fra din søn Gnist og røg er ikke godt, hi hi med det lykkedes, og du er bare så go at du vågede, TILLYKKE!

    SvarSlet
    Svar
    1. Midt i al min nervøsitet, var det en befriende sms at modtage :) Tak :)

      Slet
  10. Ups, overskydende skrue er ikke godt. Men hvor er I da dygtige. Velkommen tilbage fra en dejligt kort pause.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Og nej, den der skrue...... ! Men det går indtilvidere fint :)

      Slet
  11. Overskydende skrue er vist heller ikke godt. Men sejt du gjorde det :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hæ hæ - nej :) Men tror det går.... Håb ! :)

      Slet