torsdag den 16. april 2015

Trist og meget sørgerligt

 Castiel er død. Han har som I ved, haft mange ulykker og i går valgte vi , efter råd fra dyrlægen, at tage hans liv. Røgtenbillederne vist at hans knogler ikke groede sammen som de skulle og nye brud og særheder var kommet til..... Han havde ondt og kunne næsten ikke gå. Det var meget meget trist at sige farvel, men beslutningen om at ende hans unge liv, den var entydig sand.
Her sover han oven på sin søster. Hun har siden i går aftes ledt efter ham alle vegne...
Castiel elskede at være ude. Løbe i skoven ,slænge sig i en solstråle i gården og holdt af at sidde sammen med mig på trappestenen og kigge ud i verden.
Her har han dog valgt at claime en af HønseDamernes redekasser..
Han havde et ganske fint forhold til både dyr og mennesker :)
Han var den fineste, smukkeste, kærligste lille kat og vi vil savne ham meget. Den 25. April ville han være blevet 1 år. Vi er glade for, vi fik lov til at kende ham og at han havde lyst til at være her hos os, i det lille hus i skoven.

25 kommentarer:

  1. Det gør mig ondt, Miri. Tårerne løber. Ingen tvivl om, at han var en meget fin kattedreng med et helt specielt temperament, det lyser også ud af billederne og dine ord. Jeg kommer til at tænke på min elskede hundepige Maggie, gul labrador, som måtte aflives i en alder af 2 år pga aggressiv knoglekræft. Hun var bare den fineste.

    Jeg kan huske at jeg skrev i mit Maggie fotoalbum - til sidst - inspireret af Don McLean

    Maggie, this world was never meant for one as beautiful as you.

    Og sådan tror jeg også det var med Castiel. Men smukke sjæle flyver videre, så han kommer igen et sted <3

    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak for dine ord, kære Lene- dem tager jeg til mig, tak :)

      Slet
  2. Å, dette var trist Miri. Din skjønne Castiel, men sitt sjarmerende vesen. Så synd at det måtte ende slik. Men så får han det nok bedre, enn å ha smerter. Du tok den riktige beslutningen der. Men jeg kan tenke meg det var hardt.
    Jeg har også et katteinnlegg i dag.
    Mine tanker er hos deg, og jeg sender en varm klem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dine ord. Det var den eneste løsning, men den var trist at tage..Heldigvis var ÆldsteDatter ved ham hele tiden, de 2 havde et helt særlig bånd..

      Slet
  3. Åh, det er jeg vel nok ked af at høre. Snøft …

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Ja, det er faktisk trist, sådan ja, trist ..

      Slet
  4. Åh så trist med den lille skat. Du har helt ret; man skal først og fremmest tænke på katten, og hvis han har det ondt, er der ingen mening med det. Men man bliver så ulykkelig... Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Nej, han ville ikke kunne blive rask og frisk , så der var ingen anden løsning..Men rædsomt er det og trist.

      Slet
  5. Det är så sorgligt när ens "pälsklingar" inte finns mer, men trösten är att han inte längre har ont!
    Stor kram

    SvarSlet
    Svar
    1. Han var en skøn lille fyr- eller stor- 4,9 kg :) - det var så trist, men han ville aldrig få det liv, han elskede så højt, så der var ingen anden udvej.

      Slet
  6. Åh Miri, hvor er det trist. Lille bitte Castiel pus. Jeg bliver så vred på knogler, som ikke vil vokse ordentligt sammen! Men det kan ikke nytte noget. Tænk, at I har haft ham, smukke kattetiger i jeres liv!:) Og at han har haft den lykkeligste stund her på jorden - sammen med jer i det lille hus i skoven. Jeg sender Fanny et dybt medfølende klem og varmt ét til ældstedatter og dig!

    SvarSlet
  7. Mange mange tak for dine ord, sødeste Laila :)

    SvarSlet
  8. Nej hur tråkigt är inte det. Åh jag beklagar sorgen. Det ser ut att ha varit en riktig myskisse. :(

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dine ord - han var nemlig en rigtig hygge og kæle kat - en glad kat så fuld af liv .

      Slet
  9. Min medfølelse til dig Miri, tårerne render ned af mine kinder! Kram fra Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak for ord, medfølelse og ikke mindst kram

      Slet
  10. Årh så trist! Føler med dig - vi måtte selv sige farvel til vores smukke mis for kun få uger siden og huset er stadig mærkeligt tomt uden hende. Men selvom beslutningen er svær, så er det godt at vide at vores dyr ikke lider mere. Håber hans søster snart finder ud af han er væk, det er så trist når de går rundt og kalder.
    Kh Karina Viki

    SvarSlet
  11. Tak for dine trøstende ord - det sørme trist også for jer- du har bestemt også min medfølelse. Utroligt så meget man kan knytte sig til dem.

    SvarSlet
  12. Åh nej. Som katteelsker gør det virkelig ondt at læse :-(
    Håber I krammer søstermissen ekstra meget disse dage.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Og du kan tro hun får kæl og snak- søger det også helt selv..Hun er noget forvirret og savner ham, det er tydeligt..

      Slet
  13. Hvor er det trist. Men den rigtige beslutning.
    Tak for dejlige billeder og beretninger om Castiel i hans korte liv, - hvor du fandt ud af, at du trives godt med katte i huset.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Eva - ja, det er uendeligt trist...Men han var så god en kat, at jeg nu er glad for katte :)

      Slet
  14. Kæreste Miri - de varmeste tanker herfra. Det er så trist at tage afsted - men som dyreejer må man tage ansvar - og nogle gange betyder det, at man må træffe svære, triste valg. Men jeg tror, at du finder ro i hjertet omkring at det var den rigtige beslutning, så din skønne Castiel ikke skulle lide mere.
    Varme hilsner fra én som også har taget det svære valg, som savner ekstrem - og snart håber der dukker en "pelstot" op, som jeg kan kaste al min kærlighed på :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak kære Karina for dine ord. Her er meget mærkeligt at være uden ham- han er savnet af både dyr og mennesker.. I har min medfølelse og jeg håber I snart får jeres pelstot, for de gør unægtelig livet lidt sjovere :)

      Slet
  15. Jeg håber du er ved at finde en rutine uden Castiel. Han er du der, hvor kattene har deres himmel, han vil med garanti være der, og holde øje med dig/ jer.
    Godt der er andre - altså Castiels søster.

    SvarSlet