mandag den 13. april 2015

Vi er alle kunstnere


" At påvirke dagens kvalitet
   er den højeste kunstform"

- tænkt, sagt, skrevet af Henry David Thoreau.

Jeg tænker over hans ord, jeg mærker efter, der inde hvor følelserne lever, vokser og slår rod. Jeg har et valg, jeg har altid et valg, nemlig hvordan jeg vil reagere på det, der møder mig. At påvirke dagens kvalitet, er en vidunderlig udfordring, giver mig friheden til at skabe min dag, være bevidst omkring, hvordan jeg vil møde min Mandag, med alt det, den nu engang vil bringe mig. Jeg bestemmer bestemt ikke selv alt der kommer mig i møde, eller falder ned i hovedet på mig, men jeg bestemmer selv om jeg vil lade det styre mit liv eller om jeg vil tage ved lære af det. Tænk engang, en frihed det giver.
Der er ingen der har sagt det skal være let, men vi er alle kunstnere i vores eget liv.

Billedet er fra haven, den bid jord, jeg har fået lov til at kalde min, bare for et stykke tid.



9 kommentarer:

  1. God morgen kjære Miri
    Hele bildet du har tatt er et kunstverk, steinene som henger i en tråd er et kunstverk, og hagen du bor i, er også et kunstverk.
    Det handler om å se det fine man har rundt seg, istedetfor å fokusere på de stygge tingene. Jeg velger det første.
    I helgen var jeg på kunstutstilling, der jeg tilogmed kjenner kunstneren. Jeg ble så inspirert, og får jeg tid i kveld, skal jeg ta frem skisseblokken og malerpenselen igjen. Men, først jobb....
    Håper du nyter din mandag, Miri. Klem

    SvarSlet
  2. Tak for at give dit input, fortælle hvad der driver dig :) I dag stormer det, men jeg ville fylde min dag med så meget godt som jeg kan:)
    Nyd din dag og få energi til at tegne, når aften falder på.

    SvarSlet
  3. Idag skiner solen här och himlen är intensivt blå. Min äldste son är hemma en vecka från London och DET ska jag låta påverka min måndag!
    Njut av din måndag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvilken glæde at have ham hjemme - håber I får en skøn uge og at vejret er med jer- vår i norden kan være noget af det fineste :)

      Slet
  4. Det er et skønt billede Miri, og et vidunderligt sted du bor, og det er kloge ord du skriver!
    Min dag har været god, jeg har været fuldt ud fordybet i et projekt med min lille butik, så fordybet at jeg glemte at spise min frokost til vanlig tid, fordi tiden fløj af sted:-) I går var helt anderledes og blandet, men jeg elsker det liv jeg lever!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anette :) Du ejer den største gave; du har skabt dig et liv hvortil du kan sige at du elsker det- det må virkelig være vidunderligt. Tænk at glemme at spise, en evne jeg ikke besidder- ha ha :)

      Slet
  5. Nogen dage løber livet med en, - så må man have dit kloge citat frem.
    Min mandag var kold og stormomsust. Tirsdag har potentiale til at være mere blid. Siger jeg bare.

    SvarSlet
    Svar
    1. Fint citat synes jeg - jeg håber virkelig din Tirsdag viser sin blidhed, man bliver ganske forpustet af alt det løberi :)

      Slet
  6. Der er dage der bare har været der, hvor autopiloten er slået til, altså kørt på rutinen, så er det skønne ord du lige giver videre, så jeg/vi lige stopper op og tænker.
    Mange tak.

    SvarSlet