mandag den 4. maj 2015

3 glæder fra ugen der har været

 Da jeg var ung mente jeg, at vi som mennesker havde godt af at prøve at bo alene. Det har jeg så prøvet og jeg synes ikke det er voldsomt festligt. Nu er der sket det, at ÆldsteDatter har valgt at slå sig ned her, hos mig, Fanny, Rollo, Britt, Carsten,Ghita og Urheim og hun passer som hånd i en hanske, her i det lille hus ved den grønne skov.
 Jeg har været til begravelse, mødt familie, jeg havde mistet kontakten med, snakket, krammet og set mange i øjnene. Kondoleret og set frem ad. Måske sker der nye møder, måske ikke, men punktummer blev sat og tankestreger opstod. Kaffen hjem i toget var dagens største glæde, den smagte meget godt og var tiltrængt.
Og endelig, Zlatan smilede til mig :) og jeg er sikker på han ønskede mig en god rejse :)

13 kommentarer:

  1. God morgen Miri
    Så godt at du har fått selskap av datteren din der i skogen.
    Å bo alene er både ensomt noen ganger, og godt noen ganger. Jeg har prøvet det selv. Best er det å ha noen rundt seg.
    Her regner det i dag. Og hunden skal luftes, uansett vær. Det ble en våt tur vi hadde i dag morges.
    Nå står jobben snart for tur, og en ny gåtur er påkrevet.
    Må du ha en herlig dag, og nyt nå datterens selskap. Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dine ord sødeste Sylvia - er netop kommet hjem igen og tænk, jeg undgik alle regnbyer :)

      Slet
  2. Hvor dejligt at du har din datter hos dig :-)

    SvarSlet
  3. At bo alene kan være rigtig dejligt, at bo sammen med andre levende mennesker, er også rigtig dejligt. Det afgørende for mig er, at jeg hurtigt og nemt kan opsøge selskab, når jeg vil være social, eller trække mig tilbage, når jeg vil være alene. Ældstedatter passer så perfekt ind dernede i skoven:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er mange måder at bo på, og det gælder om at finde den måde hvor man har det bedst muligt :)
      Jeg er enig, hun passer perfekt hernede i skoven:)

      Slet
  4. Jeg håber, det bliver til stor glæde for jer begge at bo sammen.
    Begravelser kan sagtens blive starten på noget nyt, - det er godt at se i øjnene og kramme. Måske kan det give flere gode oplevelser.
    Zlatan, - han kigger også på mig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ham Zlatan kigger vist efter mange - ha ha :) Jeg ved det bliver en fin løsning med ÆldsteDatter og jeg i bofællesskab :)

      Slet
  5. Goddag til dig kære Miri.
    Vidunderligt husstanden er blevet øget til en ekstra, og det så er et match (fod i hose) der lander, gør det vidunderligt til fantastisk.
    Begravelser er kan være okay, hvis det er alderdom, helbred etc. At der samtidig kommer hyggelige snakke/dejlig kram med slægtninge, venner fra en fjern tid, bliver dagen en helt anden.
    Blinkede du ikke tilbage til ham der Zlatan (undlader lige efternavnet, det rækker mine stavekundskaber ikke til (hihi)).
    Ønsker dig en dejlig tirsdag, standard uge med 5 hverdage og 2 fridage -)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du kan tro jeg blinkede tilbage og smilede stort :) Er jo helt uden mand i mit liv :)
      Begravelser er noget der hører livet til, liv og død...HAr endnu til gode at opleve en "god" begravelse, altså hvor den afdøde er død mæt af dage. Tak og må du så få lige den dejlige standard uge som du ønsker dig :)

      Slet
  6. Kære Miri. Jeg er ked af at høre, der har været begravelse i din familie. Selvom det er en naturlig del af vores liv, så er det altid hårdt at miste og sige farvel.
    Hvor er det godt, I er sammen nu, i den grønne skov, Ældstedatter og dig.
    Alt det bedste til jer:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Laila. Det er nemlig naturligt, men ofte sker det alt fortidligt- synes vi har en tendens med at dø af ækle sygdomme. Det er dejligt med hendes gode selskab her i skoven og hun stor trives i naturen:)

      Slet