onsdag den 13. maj 2015

En kage kan man altid bage

Jeg er arbejdsløs og nu er jeg blevet sendt på kursus, for at få at vide at det ikke er optimalt at være arbejdsløs og at jeg sørme skal skynde mig at få et arbejde...
Det er jo ikke ny viden for mig, så det kursus tilføjer ikke mit liv voldsomt megen ny viden eller positivitet. Det dræner faktisk min energi...Men jeg er her og jeg kommer(også)igennem denne udfordring, vil bestræber mig på at hive alt positivt ud denne oplevelse.Øvelse gør mester.
Positiv oplevelse - Mors dag i Søndags, hvor jeg og mine blandt andet spiste lagkage på græsset.
Kage er godt for sjælen :)

19 kommentarer:

  1. Årh for den da! De der påtvungne kurser er bare ikke noget at råbe hurra for, men ved du nok skal hive et eller andet godt ud af det ;) og den der kage.... nøøøøj den ser lækker ud, den kan da hive ethvert humør op til fulde højder og lidt til :) :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan bare sige, at jeg ikke råber hurra hver morgen ... :)
      Jeg prøver at finde guldkornene og så må jeg få det bedste ud af det... Jeg har brug for en del kage :)

      Slet
  2. Skønt valg du har taget om at hive det positive ud af den situation! jeg var på sådan et kursus for år tilbage, og skulle sidde ved en pc og søge job i 7 timer hver dag. Kender alt for godt at det dræner for energi, jeg var ikke så positiv da, så jeg forsøgte ikke engang at tænke det positive ind. Fik dog lavet en grillstarter, sikke en fest den dag;-)
    Hi hi til at kage er godt for sjælen, din kage ser LÆKKER ud!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har det svært med at kede mig, svært ved at blive tvunget ind i noget, som jeg ikke mener gavner mig i min søgen efter job. Jeg forsøger virkelig at finde lidt positive guldkorn, ellers ved jeg slet ikke hvordan jeg skal komme igennem 4 uger. 4 uger !
      Grillstarter ! så kom der da noget fint ud af dit kursus :)
      Det var så dejligt at sidde rundt om bålet og spise lagkage med de 3 bedste mennesker i mit liv :)

      Slet
  3. De smukkeste kager finder man i det lille hus i Skoven:) Hvorfor skal man føle at det er ens egen skyld når man er ledig...Hvordan i alverden er vi nået dertil, at det er i orden at fortælle mennesker, der har arbejdet og knoklet, og som søger arbejde, at de nok selv må gøre noget mere. Jamen for søren da, når nu der ikke er jobs i Danmarks byer til alle dem der gerne vil. Der må lægges en ny taktik, en ny måde at drive vores samfund på, f.eks. kunne man lave 30 timers arbejdsuger, så alle de stressede kan komme hjem til deres familier, og alle de der går og gerne vil arbejde, kan komme i gang. Nå, men så enkelt er det tilsyneladende ikke;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Helle :)
      Jeg kan kun være enig med dig i dine synspunkter om job/ledighed og hvordan vi dog skal få vores haltende samfund til at trives. :)

      Slet
  4. Dyb respekt herfra, at du finder det positive frem, trods det faktum, at det er en svær situation at befinde sig i.
    Mums...kage.... ej, nu er jeg lækkersulten ...igen. Må vist smutte ud og passe mit, før mundvandet bliver ustyrligt.

    SvarSlet
    Svar
    1. eller du kan give efter for lækkersulten :)

      Slet
  5. Jeg føler med dig, Miri. Jeg ville også blive helt galimatias indeni, hvis jeg skulle på sådan et kursus. Det må være
    svært at tage hele vejen fra dit lille hyggelige univers i skoven - ud i den rå barske jobsøgningskursus - verden, som den er nu. Og den dér manglende tillid fra systemet til én, det gør noget ved ens hjerte. Lad os håbe det hele hurtigst muligt bliver lavet om.
    Måske, hvis det hele bliver for svært, og du har lyst, kan du forestille dig en cirkel indeni med alt det du holder af og som nærer dig: Mennesker, planter, dyr, farver - alt muligt - lige dét der er dig. Den cirkel kan du altid have med dig og gå ind i - selv om du er tilstedeværende, dér hvor du er. Det er en god ting.
    En underbar kage! En kærlighedsplet i græsplænen:)
    Klem fra Laila

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror du forstår mit tak , tak for de ord, sødeste Laila :)

      Slet
  6. Øv alle de "peddigrør" kurser er blevet ændret til "slå mig oven i hovedet med jeg ikke er god nok fordi jeg ikke har et arbejde" kurser.
    Du er der og det er frivillig tvang, jeg har været der, præcis som du, skattekronerne kunne godt bruges bedre for de arbejdsløse, og især for dig, og andre der har været nede med stress.
    Dejligt du kan tænke på denne lækre lagkage, det grønne græs,solen der er der oppe et eller andet sted.
    Håber det er muligt for dig at lukke af den kommende tid på kursus, det bare flyver ind i øret og blæses ud af det andet.
    Varme tanker og kram

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har svært ved at forstå meget i dette samfund... Tak for ord og varme tanker og kram :)

      Slet
  7. Kære Miri, tak for din søde kommentar hos mig :-) Lagkage på græsset lyder skønt! Du er fantastisk til at fange skønne øjeblikke her på din blog!

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak, søde Madame - Lagkage er godt, lagkage med sine kære på græsset er dobbelt godt :)

      Slet
  8. Og at spise kage på græsset er dejligt :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er det vi drømmer om i Januar, ikke sandt :)

      Slet
  9. Ååååh ufffff....træls kursus! Men flot at du tager det i stiv arm og forsøger at gøre det til noget positivt! :-) Jeg slap heldigvis for et 30 timers kursus i at udfylde et kææææmpe skema i forbindelse med min udredning hos kommunen. Slap kun da a) jeg ikke er helt tabt bag en vogn mht. at formulere mig selv OG fordi b) de vægtede min tilbagevenden på arbejdet (deltid) vigtigere end min deltagelse i kurset. Pyyyha. Blev helt stresset bare ved tanken!
    Håber du snart findet et hverv, der passer til dig <3 I mellemtiden: ja, kage kage og kage - det er altid godt :-) Håber I NØD Mors dag - KH Lilly

    SvarSlet
    Svar
    1. Godt du kunne få dem overbevist om du ikke havde brug for det kursus ! Det gælder om at vide sine rettigheder og muligheder- omgås med respekt.
      Kager er nemlig godt - jeg er svært glad for kage :) Vi havde den bedste mors dag - så taknemmelig :) - vi lavede bl a snobrød over bål :)

      Slet
    2. Enig! Og hvor lyder det skønt med mors dags hos jer :)
      HAHAHA! KAGER er en af vores helt store laster her i husstanden...til gengæld gider vi ikke rigtig slik, sodavand og den slags...men KAAAGGERRR...åååååååååååhhhh :-)

      Slet