mandag den 25. maj 2015

Glæder fra ugen der har været

 Maj. Jeg har sagt det før og jeg vil sige det mange gange endnu - jeg elsker Maj måned.
Lyset bærer så megen skønhed og håb . Jeg takker hver eneste morgen og hver eneste aften, for de lange  lyse dage. Grønkål i blomst.
 Jeg har plantet 4 forskellige tomatplanter ud- i god økologisk jord. I juni kommer min basilikum fra vindueskarmen ud og gør tomaterne selskab, tænker at plante basilikummen rundt om tomatplanterne. I år er Maj kølig, så jeg pakker mine tomatplanter ind om natten.
 En sovende Fanny. Hun er en rigtig hyggefis og hun nyder også de lyse korte nætter, kommer ind når jeg lukker hønsene ud og lægger sig til at sove et sted hvor der er blødt og godt.
 Judas penge op ad stalden.  Jeg er ret pjattet med den blomst og glæder mig til at den spreder sig over alt, over alt, ja virkelig bare over alt.
 At gå langs hvide kørvelblomster mod vandet, mens en mild Maj regn stille falder.
Dronningen af Maj - Montana Rubens. Ikke bare er hun smuk og livsglad, hun dufter også godt.

Jeg prøver at sige, som Louise Hay ;  " Alt er godt. Alt udvikler sig til det bedste for mig. Ud af denne situation kan der kun komme noget godt. Jeg er tryg."

Men Maj, hun styrer for vildt :)

13 kommentarer:

  1. Kjære Miri
    Din hage kan det kun bare komme noe godt ut av. Den er jo fantastisk!!
    De ville blomster er like flotte som de andre. Min bestefar elsket Geiterams, og hadde dem som prydplanter istedetfor ugress. Det var så pent.
    Ja, denne mai-mnd er lumsk. Sol det ene øyeblikket, og regn og vind det andre. Det er ikke lett å kle seg etter været da. Men snart er det JUNI, og da dukker hun vel opp med sommerblomster i håret og deilig varmt vær.
    Klem

    SvarSlet
  2. Mange tak søde Sylvia - min have er ikke en en fin og pæn pryd have, men den er levende og gør mig glad :)
    Jeg forstår din Bedstefar - jeg holder også af Gederams - vidste du at man kan spise dem?
    Nyd din Mandag - knus

    SvarSlet
  3. Sikke dejlige billeder! Fanny er slet ikke til at stå for :-) Maj er nemlig bare så vidunderlig med de lange lyse aftener og nu også de lyse nætter. Her har vi også judaspenge, og jeg nyder de fine blomster i øjeblikket :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Lige om lidt ender Maj og Juni står der og venter- det er ikke så ringe :) Men lige den der særlige Maj kvalitet, dét har Juni, i sagens natur, jo ikke :)

      Slet
  4. Vilka underbart härliga bilder. Maj är nästan min bästa månad med, även om den har vart väldigt blöt hos oss.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) MAj har været kold her i Danmark, men alligevel har det været Maj - hvis du forstår :)

      Slet
  5. Så dejlige glæder, - nu trækker jeg vejret helt ned i maven.
    (Og med udsigt til 13 1/2 times arbejdsdag i dag får jeg nok brug for lidt ilt).

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh kære Eva, det var ellers noget af en dag, der venter dig .... Du er godt nok sej, at du magter det. Tanker herfra :)

      Slet
  6. Så flot og hyggeligt du har det. Hvordan er du helt sikker på, at det er kørvel du finder på din vej? Jeg synes nemlig det er svært at se forskel på de mange forskellige skærmplanter. Smager ellers på tingene, men en lille tvivl har fat og jeg tør ikke plukke det, for at spise det, da nogen af dem er giftige.
    Hyggemisser er bare skønne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Jeg kalder dem alle kørvel - ha ha, eller hvide skærmplanter, vild gulerod osv..Jeg spiser dem ikke ! Jeg spiser kun min egen kørvel fra haven, som jeg ved er kørvel, da jeg selv sår den :)

      Slet
  7. Åh, hvor er du altså inspirerende med dine vise ord - og gengivelse af vise citater :-) Elsker det! Og dine skønne billeder; du har virkelig talent for at 'fange' smukke øjeblikke i dit liv <3
    For nogle år siden under et også særdeles koldt forår pakkede jeg også mine tomatplanter ind i hundetæpper hver aften...min kollega, en inkarneret hjemmegartner i følge ham selv, grinede af mig, da jeg fortalte det. Men hey, gæt lige hvem der havde den fedeste høst dén sommer - ja, det var i alle fald ikke min kollega, som IKKE havde pakket sine planter ind. Han har aldrig siden 'moppet' mig med min fremgangsmåde...hahaha! Tværtimod! ;-) KH L

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak sødeste Lily - sådanne ord giver mig energien og lysten til at fortsætte med denne blog :)
      Jeg vil tænke på dig og din høst, når jeg putter mine tomater - ha ha :) Og tænk, i dag har jeg slet ikke pakket dem ud- det blæser og er så bitterligt koldt i dag..

      Slet
  8. Tusind tak for alle de dejlige minder fra en Maj der i min hukommelse har været våd, kold og blæsende. Skønt at se der var andre stunder :-)

    Bare rolig så slemt er det nu heller ikke, det er kun vejret jeg husker sådan, fordi mine sandaler stadig står og råber på mig :-)

    SvarSlet