søndag den 17. maj 2015

Maj måned skal altså nydes lige meget hvad eller 5 glæder fra ugen der har været

 Endelig fik jeg købt 4 forskellige tomat planter, de står der i vinduet og samler mod til at blive plantet ud i vind og vejr.
 Den smukkeste sart rosa pelargonie, står bare der i mit køkkenvindue og griber mig med sin skønhed.
 ÆldsteDatters Majbuket ; Hæg og Syren- det gives ikke smukkere.
 En håndfuld forår fra Vorherres egen køkkenhave - det er den ultimative rigdom, at have et hemmeligt asparges sted.
Gå en tur i en majgrøn skov med den fineste kat, der elsker at gå tur sammen med os andre.

19 kommentarer:

  1. Du har fuldstændigt ret, for med den fart verden har på er det alt for nemt at skue frem eller tilbage og slet ikke se lige ud. Her er det nok ikke tomater som kommer til høst, for de har ikke rigtigt villet leve, men jeg har da to agurkeplanter som jeg håber på vil :-) Dejlige billeder med masser af sprødhed og kraft i.

    SvarSlet
  2. Forresten... hvordan tager lille mis det nu? savner den stadig?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg havde agurker sidste år og de gav virkelig meget, så glæd dig :) Og du kan måske komme til at købe en enkelt tomatplante, for en sommer uden solvarme tomater..... :)
      Fanny har det godt, trives og leder ikke efter sin bror mere, men vi savner ham. Leder efter en ny han killing,for det at have 2 katte var godt :)

      Slet
  3. Dejlige billeder - du bor så smukt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Madame :) Maj måned bringer vist også det bedste og smukkeste frem i alt :)

      Slet
  4. Hvor dejligt med en missekat, der kan lide at gå tur. Og syrener.... elsker syrener! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Syrener er fantastiske ! Den duft får hjertet til at svulme :) Og alle de farver de kommer i, det er en Majfest :) Det er så hyggeligt med hende Fanny, der virkelig nyder når vi går en tur, hun drøner rundt og viser frem og føler os hele vejen ud og hele vejen hjem :)

      Slet
  5. Maj måned = megen skønhed. Tak, fordi du deler dine glæder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er helt enig- så megen skønhed, at det ikke kan rummes uden at dele :)

      Slet
  6. Maj er en skøn måned og skønne billeder du deler af dine glæder. Hvor heldigt, at du har et hemmeligt sted, at høste asparges ;). Syrener er skønne, skønne. Elsker deres duft. Man kan lave sirup af blomsterne, men det har jeg endnu ikke prøvet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det hemmelige sted er en enorm gave, som jeg næsten ikke fatter :) Men i år, kan jeg se, er stedet ikke h e l t så hemmeligt mere...Men glæder er jo også til at dele :)
      Jeg tænker en sådan sirup må få den fineste farve og en parfumeret smag - du må prøve og dele dine erfaringer :)

      Slet
  7. Skønne majbilleder. Tænk at asparges gror vildt, det vidste jeg ikke. Håber at dit kursus trods alt må give lidt godt, om ikke andet så mødet med andre mennesker, pøj pøj til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er en fantastisk vækst, der gror de mest fantastiske steder, bare sådan af sig selv :) Engang vil jeg gerne have et asparges bed i haven, for så vil jeg leve af asparges hele asparges tiden :) Tak for pøj pøj dem tager jeg med mig:)

      Slet
  8. Vidunderlige livgivende billeder, som husker mig på, at stoppe op og nyde:) Syrener og häg og alle de andre smukke, duftende blomster, og det der kan spises, og ture der kan gås (med kat forstås), maj kan det hele, og du er god til at dele med os, tak og knus:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jeg glad for, at mine billeder kan gøre ved dig- tak sødeste Helle :)

      Slet
  9. Så skønne billeder og så hyggeligt at Fanny går med på tur - det gjorde vores Rosa også, det er så sødt :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak :) Ej hvor herligt du også har haft en spadsereturs kat - det er nemlig så hyggeligt og ret nuttet :)

      Slet
  10. Skønne og dejlige glæder - både syn, duft og smag har ramt mig

    SvarSlet