fredag den 1. maj 2015

Ugens Anbefaling

Jeg vil simpelthen have ét fast punkt her på Bloggen; Ugens Anbefaling, den vil komme på Fredagen.
Jeg begynder med at anbefale et længe ventet tv program ; " Trädgårdstisdag". Et haveprogram der har kørt nogle år på svensk tv og som jeg altid følger. Jeg holder meget af de 3 mennesker der er med; kokken, gartneren og programværten.I år har de så valgt at få et indretnings menneske med, der skal pynte/indrette/skabe rum og så må jeg så se om det bliver positivt med den udvikling, det nye tiltag.. Trädgårdstisdag vises, som navnet antyder, om Tirsdagen klokken 20 på SVT1.
Hvis I ikke så det i Tirsdags kan det ses, eller genses på SVT.se.
Her på Bloggen; Vandre blandt ege skrives aldrig ord uden et billede:
Fanny, der sover i slagbænken. Vårnætterne kræver hendes deltagelse, så når hun kommer ind om morgenen er hun træt og ruller sig sammen og bare sover og sover og sover.
God weekend.

16 kommentarer:

  1. Dejlig ide med ugens anbefaling. Glæder mig som altid, når der kommer noget fra dig, men nu også til dit ugens anbefaling.
    Fanny ved det er Bededag, og med al den faste er det med at sove,så sulten ikke kan mærkes :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dine ord - herligt du også synes det var en god ide med dette Fredagspunkt :)

      Slet
  2. Kan desværre ikke se det omtalte program, men synes det er en god ide med anbefalinger. Bruger det selv nogen gange til andres blogge eller steder jeg har besøgt, der begejstrer.
    Nåhhh for en sød kat du har. Hun ligner den jeg havde på et tidspunkt. Hun var også trefarvet. Elsker katte, men hader at miste dem eller vente på de kommer hjem. Bor ved noget befærdet vej. Derfor ikke mere kat til mig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Så følg mit link og se det på nettet- hvis du har lyst :) Jeg forstår godt du ikke tør have kat når du bor tæt på vejen- vi har mistet vores den ene kat efter diverse uheld, sp jeg ved det ikke er rart at miste..

      Slet
  3. Super idé med ugens anbefaling, det glæder jeg mig til. Jeg ser mange udsendelser på de svenske kanaler og også "Tirsdag i haven " fra kl 20.00 -21.00

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt med opbakning til min nye ide - tak :) Jeg ser også en del svensk tv :)

      Slet
  4. Haps, den anbefaling tager jeg tll mig:) Glæder mig til flere af slagsen. Og tak for at du delte og deler Aarstiderne på din facebook, vi har aldrig spist bedre, sjovere, smukkere eller sundere, end efter vi begyndte at abonnere på deres måltidskasser:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt at høre søde Helle, så er det der facebook godt for noget - ha ha :)

      Slet
  5. Din nydelige katt!!!
    Da jeg var barn, så vi alltid på SV tv, derfor kan vi forstå svensk så godt. Men jeg får ikke inn alle svenske kanaler nå. Og tradgårdsprogrammer er ikke det jeg prioriterer på tv. Men fint at du har fredagsanbefalinger. Kanskje det kommer noe med kunst og håndtverk her også????
    Det ble ikke boller på oss i dag, desverre, men masse is. Nå venter vi på pasta.
    Og så er vi hundepassere igjen, men nå til en annen hund.
    God helg, Miri. Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også opvokset med SVT og ser stadig SVT - helst SVT , da jeg ikke er vild med reklamekanaler :)
      Jeg tror der kommer anbefalinger om af alt muligt :) Jeg tror det er så hyggeligt at være hund i pasning hos dig :)

      Slet
  6. Hvor er det en dejlig idé med ugens anbefaling. Jeg kender slet ikke udsendelsen, som du skriver om, men jeg vil straks råde bod på det. Det må ses til morgenmaden, - FØR jeg går i haven.
    I øjeblikket nyder jeg også anbefalinger fra programmet Næste uges TV med Poul Nesgård og Anders Lund Madsen. Fantastisk, underspillet og finurligt.

    Den lille Fanny er så fin. Håber, hun trives med at være enekat.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din anbefaling - har kun set reklamer for det nævnte program og aldrig fået det set, det må jeg råde bod på nu :) Fanny har det godt, leder ikke efter ham mere, men jeg vil gerne have en ny kat, så hun har en at lege med :)

      Slet
  7. Er ikke klar over om vi kan ses svensk TV, men haveprogrammer er også et hit her.

    Hvor er det en smuk kat du har.

    SvarSlet
    Svar
    1. Heldigvis kan I se det på nettet :) Jeg synes det er et fint program og det er båret af en fin kemi mellem de 3 deltager- 4 nu, med den nye. Tak - Fanny er en fin og sød kat :)

      Slet
  8. En supergod idé med anbefalinger... :-) Jeg elsker også de svenske udsendelser; de er så hyggelige. Jeg har ikke TV, men kan se en del af dem på computeren, når jeg er på farten...

    SvarSlet
    Svar
    1. Godt, kære Mia- det vil jeg fortsætte med at gøre, at have et fast Fredags indhold :) Jeg synes det er så smart, at vi også kan se tv på computeren, tv når vi har tid og mulighed.

      Slet