fredag den 29. maj 2015

Ugens anbefaling

Sørme så, så er det Fredag igen og i min blogverden betyder det; Ugens anbefaling.
Jeg havde en lidt sur dag, hvor det at være en del af den gruppe af mennesker uden arbejde og dermed frataget sit frie valg, at være underlagt sære regler og andre mennesker, der bestemmer hvad du skal og især hvad du ikke skal og må gøre med din tid og dit liv....Men så modtog jeg et link fra YngsteDatter - og det gjorde mig så glad, det der link.
Linket førte til Vimeo.com og en lille film med en fantastisk mand og kunstner, Karl Martens.
Den lille film, fik mig til erindre og mærke at, livet altså er magisk og helt fantastisk og verden er fuld af spændende mennesker og muligheder.
Læn jer tilbage og nyd det :)


Karl Martens from Cricket Fine Art on Vimeo.

Jeg synes det kunne være så skønt, hvis I havde nogle inspirerende links, videoer, tekster mv, som I havde lyst til at dele med os andre, så hvad med at dele og anbefale, enten her i mit kommentarfelt, eller på jeres eventuelle egne blogge. Jeg får en stor glæde ud af at se og mærke hvad, der gør andre mennesker glade, vækker deres nysgerrighed og fodrer deres kreative sans, så del endelig.

18 kommentarer:

  1. Tusind tak for at dele den lille film Miri, hvor var det smukt og sikke nogle fantastiske billeder han laver. Det var lige den inspiration jeg har gået og ledt efter til at komme videre med mine egne tegninger, så mange tak!

    SvarSlet
    Svar
    1. Han er en fantastisk menneske og en fantastisk kunstner :) Jeg er glad for du også kunne bruge linket i dit liv :)

      Slet
  2. Tusind tak Mir . Lige hvad jeg har brug for ❤

    SvarSlet
  3. Tak Miri!:) Det er lidt som at være i biografen, når du skriver: Læn jer tilbage og nyd:) I did! Jeg har desværre ikke lyd på min computer pt, men det gjorde ingenting. Hvor er han en ret skøn mand, han laver seje malerier, og så den smukke, smukke skov. Og hans hus også! Og buen:)
    Jeg forstår godt, at du fik det dejligt af at se den film. Lige efter dén dag! Det må være lidt som at komme hjem.
    Fra Laila

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh synes du det- tak Laila :)
      Du kunne mærke den film, som jeg-det læser jeg af dine ord :) Og du havde ikke lyd- lidt ærgerlig, for han havde en skøn stemme... :)

      Slet
  4. Wauh, sikke en fantastisk kunstner, jeg blev helt forelsket i den ørn, jeg har noget med de ørne:) Selv bliver jeg i øjeblikket meget inspireret af Peter Wibroes haveeventyr http://www.b.dk/relationer/peter-wibroe-paa-sporet-af-den-tabte-skoenhed
    Faktisk så meget, at jeg i det små kopierer den, endda en gammel havepavillion fra Fredensborg Slot har jeg hjemme i haven, og Buxbom og andre vækster der er grønne hele året, er ved at finde vej:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det link - spændende menneske med meget spændende tanker :)

      Slet
  5. Sikke en smuk film.
    Jeg kan ikke lige komme på en video, jeg kan dele, men jeg er til gengæld fyldt af glæde over, at jeg i dag har "været nødt til" (læs: været så priviligeret at jeg fik lov) at tage en fridag for at komme til bedsteforældredag ved mit ene barnebarn i vuggestuen. Dét er livsglæde på en våd fredag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for at dele den glæde Eva - den er jeg glad for at mærke :)

      Slet
  6. Det er en utrolig dejlig og meget meget inspirerende video, han maler Smukt og Spændende. Jeg kan heller ikke lige komme på et link eller noget, men nyder at lytte til andre som inspirere eller bliver inspireret.-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg blev meget betaget og den sidder i mig :) Og det er så dejlig at vi kan dele, når vi har noget vi gerne vil dele :) Tak :)

      Slet
  7. Kjære Miri
    Nå ble jeg inspirert, og også gjenkjente jeg måten hans å arbeide på. Slik har jeg også arbeidet, og mine beste bilder har jeg malt når arket ligger på gulvet.
    Der er noen fantastiske bilder han maler, som jeg har sett flere av tidligere, faktisk.
    Nå er jeg så lei av regn, og jeg har faktisk blitt forkjølet. Nå lengter jeg etter sommeren.
    Ha en deilig lørdagskveld kjære deg. Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor dejligt du kunne bruge mit link - det er skønt, når vi falder over noget som bare tænder noget i os :)

      Slet
  8. Jeg gemmer lige din dejlige inspiration.
    Jeg fangede desværre en arbejdsstilling der ikke er god for ryggen, er lidt for miljøskadet, må se filmen en anden dag, hvor jeg ikke ser måden han arbejder på :-)
    Det fik mig forøvrigt til at tænke på vi modtager forskelligt, havde jeg set den en dag hvor ryggen ikke lige har råbt og skreget, havde jeg måske ikke set arbejdsstilling.
    Tankerne bag er fantastisk. Også det at vi andre kan komme med input, enten er i tråden, eller hjemme.
    Ønsker dig en god søndag. Og tak for dine skønne dejlige input.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hæ hæ - det kan jeg godt sætte mig ind i :) Tror nu han er så i så fin form, at han kan magte den stilling :)

      Slet
  9. Kære Miri, sikke en dejlig film og hvordan natur og maleri finder sammen... hans fugle, at de taler til ham, når de er færdige :-) det er så fint... jeg synes det er vildt, hvordan han starter ud sådan lidt tilfældigt med de store pensler og til slut de små detaljer og en fugl er vokset frem. Jeg kunne godt tænke mig at prøve, at lade tilfældighederne råde, når jeg starter på noget. Det kunne være sjovt. Bare se, hvad der kommer frem, uden at skulle kontrollere... Jeg synes altid jeg skal vide alt på forhånd, og det er egentlig lidt træls... hmmm...;-)
    Og så har jeg startet en ny blog op, den er ikke så personlig, men jeg håber stadig jeg en dag får startet noget personligt op, høhø,,, men lige nu er det bare lidt i samme gamle gænge som før... www.lessstuff.dk, hvis du har lyst til at kigge forbi. :-)
    Kærligst Lotte!

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lotte - dagens bedste nyhed - du er tilbage !!! :)

      Slet