torsdag den 11. juni 2015

En særlig dag

I dag skal jeg og min familie til Charlottenlund for at fejre at YngsteDatter er færdig uddannet Rudolf Steiner Pædagog. Hun er den fineste pædagog, jeg kender og det siger jeg ikke bare fordi, jeg er hendes stolte moder, men fordi jeg ved det. Vi skal hylde hende og hendes studiekammerater på deres fine seminarium og jeg glæder mig.
Hun skal skal skam også have en gave....... Eller 3 :)

Og apropos gaver - tænk engang, en kvinde jeg "bare" kender gennem denne vidunderlige blogverden har siddet og spundet garn af hår fra både får og hund, derefter har hun  med stor omhyggelighed strikket de blødeste fineste pulsvarmer - og dem har hun foræret mig. Så mange timers arbejde, fordybelse og dygtighed er lagt i disse pulsvarmer- det vil være mig en glæde at bruge dem og tænke på kvinden bag.
Og som en ekstra overraskelse lå de fineste små øreringe foldet af papir og med små perler af aventurin. Jeg blev så rørt, så glad og er bare så taknemmelig for at der findes kvinder som hende og at jeg er så uendelig heldig, at kende hende. Tak, af hjertet tak, sødeste Tove.

26 kommentarer:

  1. Ih... Stort tillykke kære Miri! Både med datteren... og også de fine, fine ting. :-)

    SvarSlet
  2. Ja, et stort tillykke med 'Losarina' - YngsteDatter!
    Så fine ting du har fået :)

    SvarSlet
  3. Kæmpe TILLYKKE med din datter og jeg forstår bare SÅ meget din stolthed.
    Og hvor er det bare en fornøjelse, at give dig noget.
    Fornøjelsen er helt sikkert dobbelt så stor her, når den modtages på denne måde.
    Tusind tak for din helt utrolige mail
    Hav en skøn aften med familien.
    Potehilsen fra Luna og smil fra Tove

    SvarSlet
    Svar
    1. Søde Tove, jeg er meget glad for dine gaver :) Vi havde en rigtig dejlig aften, fyldt med latter, stolthed og kærlighed:) Og gaver, blomster og kage :)

      Slet
  4. Gratulerer med datteren. Hun er nok det du sier, for en mor kjenner sin datter aller best!!!!
    Og for en skjønn gave du har fått Miri. Og den fortjener du også.
    Vet du, det er mer en glede å gi, enn å få gaver, synes jeg. Og når du blir så begeistret og glad over gaven hun har laget til deg, så leder det henne like mye. Det er jeg sikker på.
    Bloggverdenen er full av mange skjønne mennesker. Her inne er det godt å være.
    Mange klemmer

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Sylvia - :)
      Enig, blogverden er fyldt med gode mennesker :)

      Slet
  5. Hvor er det en sød tanke - dejligt med lidt uventet forkælelse :)

    Tillykke med datteren!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var en meget kærlig handling - tænk at give sådanne gaver til en man ikke kender :) Men vi kender alligevel hinanden her inde og det er en gave i sig selv :)
      Tak - det var en særlig dag :)

      Slet
  6. STORT tillykke til yngstedatter, Miri. Sikke en stor dag!!! Åh, hvor må det være dejligt for hende at være færdig, og hvor må du være stolt - og bare glad i hjertet!!!:)
    Og hvor er det sødt af mosekonen at gi´ dig en fortryllet gave! Hun er lidt magisk, mosekonen. Jeg tror, hun er i slægt med de tre norner ved livstræet:)
    Stort klem til jer alle, og endnu fler´tillykke til din datter:) - fra Laila

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var en fantastisk aften, fyldt med glæde, latter, smukke taler, fantastisk revy, gaver, tårer og stolthed :)
      Hun er en særlig kvinde, hende mosekonen , det fornemmer jeg også :)

      Slet
  7. Tillykke med din datter. Det er en stor dag, - og værd at fejre.

    Tænk, at du har fået sådan en fin gave. Jeg kan godt forstå, at du er glad.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Eva, ja det var en særlig sag der krævede at markeres og dét blev den også :) At jeg så fik gaver fra Mosekonen har bare fantastisk :)

      Slet
  8. Hjertelig tillykke med din datter, håber I havde en god dag sammen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Det er altså noget helt særligt at fejre dem man elsker sammen med en stor gruppen mennesker, der også fejrer dem de elsker - at en gruppe mennesker der ikke kender hinanden, forbindes gennem glæden og stoltheden ved dem vi elsker - fantastisk :)

      Slet
  9. Stort TILLYKKE med datteren, håber i havde en dejlig dag! Og lækkert med sådan en gave, også tillykke med den! For flere år siden kom der en gammel mand hos os når jeg børstede hunden, hun havde meget pels, han sagde at man brugte det uld/hår i gamle dage til at lave trøjer med, og her kan jeg se at det også bliver brugt i 2015, hvor er det herligt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :)
      Det er så blødt den garn ! Og tænk at kunne spinde det. Al det hår kan bruges til noget :) Her er bare katte hår og de er bare til besvær :)

      Slet
  10. Mange gange TILLYKKE med din datter!
    Ja, det er altid dejligt med uventede gaver :)

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Marianne :)
      Gaver er dejlige at få og skønne at give :)

      Slet
  11. Tillykke med din dygtige datter. Jeg er sikker på, at hun bliver en glimrende Steiner-pædagog.

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak :) Og dét gør hun- jeg har haft den fornøjelse at se hende action :)

      Slet
  12. Hjertelig tillykke med din datter og til hende. Så skønt, hun er færdig. Hvilken fest.
    Dejlige gaver, du der har fået. er vild med begge dele :-)
    Min den yngste forventer at blive færdig til januar 2016. Socialpædagog med en degree /Erasmusstuderende 1 år i Rumænien (læst psykolog på uni / samt praktik med gadebørn unge). Bachelor skal fremlægges på engelsk, da Rumænerne er med til at dømme opgaven.

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 Tak :)
      Noget af en opgave din datter står foran - respekt for det !

      Slet
  13. TILLYKKE med den skønne datters flotte bedrifter :-) Forstår skisme godt at du er stolt! Og nøj for nogle skønne gaver - ligesom dig er jeg dybt benovret over alt det arbejde og den kærlighed, der ligger bag. Hvor er du heldig at modtage sådanne herligheder, men ved du hvad, det overrasker mig slet ikke, at søde Tove lavede og sendte disse ting til netop DIG <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Ja, jeg er enormt stolt :)
      Og ja, tænk at jeg er så heldig at få sådanne gaver tilsendt - er i sandhed en heldig kvinde :) Tak for dine søde ord, kære Lily :)

      Slet