torsdag den 18. juni 2015

Juni kan bare ikke lade være

Uden at gøre sig umage, så findes skønheden bare over alt i Juni.
Træt og slidt samler jeg lidt blomster i haven og dropper dem på køkkenbordet sammen med dagens indkøb....Så vågner jeg , er tilstede og s e r og mærker Junis skønhed. Jamen, søde du, se dog dér på bordet; Jordbær, Løvefod og en ukendt Rose- rosen er ikke ukendt, den bor i min have og er en gave fra en meget kær veninde, men vi kender ikke rosens navn, så den hedder bare " Rosen fra Helle" :)


14 kommentarer:

  1. Et dejligt billede, vidunderlige ord, der taget med ud i en grå, kølig dag. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja sikke et vejr vi har på denne valgdag...Nå, men det ER Juni og vi skal hen og stemme :)

      Slet
  2. Svar
    1. Juni lækkert :) Det var det er slog mig, det var bare lækkert helt uden nogen havde lagt det an.

      Slet
  3. Dejlige juniglæder - her vi også skønne røde jordbær i går :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jordbær er bare så godt, og nye kartofler og vandmeloner :)

      Slet
  4. Hvor er det et smukt billede, og tænk at rosen er så fin, sikke en glæde at se:) Og vi skal huske alt det skønne i juni, selvom det regner og er koldt, og arbejdet skal passes, så er det fine juni-liv jo lige der. knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Og den dufter så fint :) Ja, Juni er her og vi skal hive al den nydelse ud af den som vi overhovedet magter :)

      Slet
  5. Du har altid haft et sundt forhold til jordbær!
    - Yngste Datteren

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg elsker jordbær :) Og glæder mig til den dag du får lavet det der jordbærbed som du plejer og passer :)

      Slet
  6. "Rosen fra Helle" er skam også et ganske fint navn, til så smuk en rose :)
    Kære Miri! Tak for din mail,som jeg svarer på snarest. Jeg undskylder min forsømmelse af vores kreaklub-venskab. Jeg savner dig og jer!
    Knus fra Karina

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, et lidt langt navn, måske :) Jeg vil glæde mig til din m ail :)

      Slet
  7. Et meget personligt navn til en rose... :-) Hvor er blomster egentlig en god ting at forære - for de kommer igen år efter år og minder om den, der gav.. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig så skønt at få have planter af andre, for de minder nemlig een om giveren. Jeg holder meget af de af mine vækster, der har den historie :)

      Slet