fredag den 5. juni 2015

Ugens anbefaling

Sørme så, det er blevet Fredag igen og på denne Fredag kan vi markere at det er 100 år siden kvinderne fik stemme og valgret i Danmark.
Min anbefaling gælder faktisk en kvindelig blogger og Dronning ; Queen of Kammebornia og kaldet Pia.
Kammebornia er Pia og hendes Dennis, deres liv som de fylder med børn, kunst, have, mad, dyr, billeder, poesi og størst af alt er kærligheden.
Jeg vil ikke fortælle så meget mere, bare anbefale at I giver jer selv et par timer til at fordybe jer i Kammebornias rige og dets ganske særlige indbyggere.
Følg dette link og få en fin oplevelse og man kommer ikke uberørt tilbage :)

Men et billede må jeg jo sætte på og det er ikke fra Kammebornia, men fra Dronningeledet, hvor vi bor;
En buket af Kruspersille.

18 kommentarer:

  1. God morgen Miri
    For et fint sted å være Kammerbornia. Takk for anbefalingen.
    Nå pleier jeg min forkjølelse, som nå er gått ned i lungene.
    Etter jobb i dag skulle jeg vært på sommerfest ved sjøen. Jeg dropper det, for å hjem under dynen. Det er nemlig min arbeidshelg i morgen også.
    Ønsker deg en fin helg. Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. God aften søde Sylvia - ej sikke noget med al den sygdom..Det er så trættende at slæbe rundt med. Håber der snart kommer lidt tid til dig, så du kan pleje og passe godt på dig selv og blive frisk.
      Rigtig god bedring :)

      Slet
  2. Jeg vælger dit tip fra i dag. da jeg så bloggen var på svensk. Mine svenske kundskaber er ikke blevet praktiseret siden folkeskolen, det er længe siden. Men et kig ned over billederne gjorde jeg hurtigt kunne se det er et naturmenneske vi har med at gøre.
    Ønsker dig en dejlig weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ok :)
      Må du også få en rigtig dejlig weekend :)

      Slet
  3. Ja, hvad skal man sige....:
    Her er fredeligt og stille.
    Her er ingen larm og støj.
    Jeg har sået kruspersille
    og et brev med pure løg.
    Lad al verden slå for panden
    og bekæmpe spe med spot.
    Jeg vil enes med hinanden
    og mig selv og ha' det godt.

    Tak for tippet. Jeg tager et kig på din anbefaling.
    God Grundlovsdag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh Eva, jeg holder så meget af din evne til at huske mig på poesi og digte og sange - lige som om jeg glemmer dem lidt i hverdagen og det er dumt og fattigt at gøre. Så tak :)

      Slet
  4. Sikke et dejligt billede, Miri!:) Og ja, jeg læste lige den første tekst på Kammabornia og lidt om dem, som har bloggen. Jeg synes, det var en stærk tekst, og jeg kan godt li´hende! Hvor er det svært at sætte ord på nogen gange, hvad det er der gør det. Men det er som om, der gror noget sikkert og stærkt ud fra den blog, hun har. Og jeg vil vende tilbage:) Og takker dig!:)
    Selv læste jeg den her grundlovstale af Anne Marie Helger til morgen. Hun er en dejlig rødstøttestrømpe! Hvis nogen har lyst, vær så god og klem herfra: https://da-dk.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1015407395137827&id=163249333686975&substory_index=0

    SvarSlet
  5. Hov, der gik vist noget galt med skriften i det ovenstående, pyt:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja pyt med det - vil i hvert tilfælde følge din anbefaling, for hun er en kunstner af guds nåde og bare skøn :)
      Du går ikke "tomhændet" fra Kammebornia- det er helt sikkert, de giver læseren så meget, synes jeg :)

      Slet
  6. Du er altså en fantastisk fotograf - og så fint en anbefaling du har linket til - tak!
    Ha en skøn søndag i blæst og sol.
    Kram :)

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak :) Den blog er bare god at kende til :) Glad for at dele den med dig :)

      Slet
  7. Tak for en fin anbefaling. Den kan man sagtens fordybe sig i

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var mig en fornøjelse- det gode er godt at dele :)

      Slet
  8. Sikke et dejligt tip - tusind tak for link og anbefaling :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er mange gode stunder, dér i deres rige :)

      Slet
  9. Tak for fin anbefaling. De er bare så mange hyggelige blogge rundt omkring.
    Jeg vil egentlig gerne i kontakt med dig, men kan ikke finde en mail adresse.
    Vil du skrive til mig på : mosekonen1958@gmail.com
    God aften til dig

    SvarSlet
    Svar
    1. Der findes virkelig mange skønne blogge og det er godt at dele dem vi holder af, så andre opdager at de findes :) min mail er miriandersen@yahoo.dk :)

      Slet
  10. Danmark är som vanligt lite före Sverige - den här gången med kvinnlig rösträtt! Här fick kvinnorna vänta tills 1921!

    SvarSlet