mandag den 27. juli 2015

5 glæder fra ugen der er gået

 Landevejen i Juli overflod, de farver synger sammen og jeg nyder dem hver eneste gang jeg cykler langs grøften eller bare står og venter på bussen. Naturen skaber virkelig de smukkeste buketter.
 Udflugt til Nyord med den bedste veninde og ÆldsteDatter. Vi oplevede en lille bitte landsby er osede af idyl, vi spiste ved vandet,handle i landevejsboder og spiste os en lettere mavepine til i Møns is. Den perfekte udflugt :) Senere var der Pizza og vin i haven,mens snakken flød og kyllinger og høns pippede og klukkede om benene på os. Ren sommer idyl.
 Stokroser. Stokroser hører sig jo til, når man lever i et stråtækt hus :) Jeg har nogle stykker bl.a denne, der overraskede mig med sine fyldte blomster. Den står ved ladedøren og strutter i al sin fyldige rosa hed. Jeg samler frø og kaster dem rundt omkring, her og der og alle vegne, og hiver så op, hvis jeg synes de store ranke blomster er i vejen.
 Jeg besøgte en skøn kvinde , der boede i et hus midt ude blandt bølgende marker, hvor der er højt til himlen og øjet kan kigge langt og længere end langt.Hun havde salat i krukker  og jeg synes det er den fineste ide.
Bosse Rumle Hørsted er flyttet ind, i al sin bløde, nuttede, pivende killinge hed. Der er hopsa i den lille fyr, skarpe klør og rund killing mave.
Og Fanny....
Dét blik siger vist alt... :)

16 kommentarer:

  1. Flotte, flotte billeder, som lyser af gode glædesbobler. Er da helt vild med din stokrose.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, den stokrose var en stor og glædelig overraskelse :) Og sig endelig til, hvis du vil have frø fra den.

      Slet
  2. Dejlige billeder fra din uge :-) Hvad siger Fanny til lille Bosse?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hun synes han er ALT for meget, glor på ham, hvis det går højt hilser hun hurtigt på ham og så går hun. Hun gider ham ikke rigtig, synes vist han er ALT for meget :) Vi er så meget opmærksomme på at forkæle Fanny, når hun endelig gider at være her...

      Slet
    2. Åh, det er godt, I forkæler Fanny, så hun ikke bliver jaloux :-) Da jeg fik Sofus, var Miss Mis også rigtig godt knotten :-)

      Slet
    3. Åh, godt at høre det fra en erfaren kattedame :) Er de 2 nu gode venner ? Kan de ligge sammen osv ?

      Slet
    4. Ja, de er gode venner nu - for det meste i hvert fald :-)

      Slet
  3. Hej Miri!
    Vidunderlige billeder og skønt skriv, bliver smittet af din glæde ved naturens og livets herligheder. Vi var en tur i Blokhus i går, og hvor jeg nød alle de smukke grøftekanter:-) Og tillykke med den nye killing, så lækker! Vi skal også til at have en ny, da vi mistede vores Rajah for snart 2 måneder siden, snøft.
    God dag til dig, hilsen fra Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er så dejligt at tage ud og opdage vores eget land, for her sørme mange smukke steder :) Jeg håber i snrt finder den rigtige killing, for livet er noget sjovere med en sådan lille spilop fidus :)

      Slet
  4. Disse vidunderlige glæder bobler videre og helt ud til mig i det vest/nord/vest lige hjørne altså Holstebro.
    Dejlig inspiration til det jeg har gang i, altså finpudse min feriekalender med masser af krydderier og masser af plads til det der er godt for mig både for krop og sjæl :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt at høre :) Jeg håber virkelig din ferie bliver, som du drømmer om, med plads til en masse oplevelser, men også med ro til at samle kræfter :)

      Slet
  5. Nej hvor fint, med grøntsager i krukker!

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, ikke sandt :) ! Selv om de havde en stor køkkenhave, så var der disse smukke salater i de smukke krukker- de passede bare så smukt til hinanden - til næste år vil jeg gerne have fat i sådanne runde flade krukker og så vil jeg abe efter :)

      Slet
  6. Da har vi hatt en deilig helg med opplevelser, begge to. Er det ikke deilig å bare ta avsted, være sammen med skjønne mennesker man holder av, og nyte øyeblikket?!
    Jeg kan se på Fanny at denne nye babyen er litt too much for øyeblikket, men snart er de nok samstemte.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo, det er skønt at tage ud i verden med gode mennesker, det er en friheds følelse og jeg holder meget af det :) Fanny er ikke heeelt tilfreds med ham den nye prutfis :)

      Slet