tirsdag den 28. juli 2015

Den rene hønsegård

Jeg har sagt det før, mange gange, og vil sikkert gøre det igen, endnu flere gane; det bedste jeg har gjort i lang tid, er at berige mit liv med høns.
 Carsten og den ene af hendes 2 bitte små kyllinger. Carsten kan godt lide at sætte sig på borde og stole og det samme gør så hendes ene kylling åbenbart også.
Den lille fidus hopper gerne endnu højre op og kigger ud over hele verden.

 Rollo er fløjet op i ribsene og kaster de røde bær ned til sine 4 kyllinger, der er blevet store frække kyllinger, der drøner rundt over det hele. Hanen Ragnhildur Urheim kigger beundrende til.
 En kylling er fløjet op på hegnet til kæmpeærterne, der er plads nok til en halv stor hvid kylling, da kæmpeærterne ikke er blevet så kæmpe store som forventet.
 Så kan man sidde der og kigge ud i den store vide verden.
I mens ligger Ghita på 2 af sine 3 små, I kan se de titter ud under hende, mens den 3. stor og pudser sig efter en af dagens mange regnbyger.
3 HønseDamer, en Hane, en Fanny et års kat , den hvide dunboldt kaninen Watson og endelig Bosse lille bitte killing. Jo - her er liv i skoven :)

23 kommentarer:

  1. Det er skønt med al det liv omkring dig der ude blandt egene Miri. Så skønne billeder du har fået "skudt", de har hver en skøn historie, billederne fortæller meget.
    Ønsker dig en dejlig tirsdag, ved ikke om den er lige så regnfuld som her, men skidt pyt, de lover jo lidt godt vejr til weekenden, og forhåbentlig nogle dage frem, jeg trænger og har ferie :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. De høns skaber altså det herligste liv og jeg kan bruge lang tid på, bare at kigge på dem :) Din ferie er begyndt med rigtig trist vejr, vi må håbe der kommer lidt sommer snart :)

      Slet
  2. Åh så dejlige billeder og herligt at læse :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. De er herlige væsner at dele sin tid med :) Især nu, hvor de alle kan gå frit igen :)

      Slet
  3. Åh, ja, det bedste er at have liv omkring sig! Og alle høns skulle have det som dine!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er helt enig, det er gået op for mig, at selv om jeg slet ikke er et dyre menneske, så er det faktisk ret hyggeligt at dele sin tilværelse med dem :) Jeg kan se hvor meget plads mine høns har og så krymper mit hjerte sig over, de vilkår høns har i industrien........Burhøns skulle forbydes !!!

      Slet
  4. Svar
    1. Her er liv og det er nemlig hyggeligt :) Bare deres lyde :)

      Slet
  5. Ej hvor er det herligt og vidunderlige billeder, og god læsning!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anette - høns er altså et livsglæde tilskud :)

      Slet
  6. Så herlig at det er så mye liv omkring deg Miri.
    Ønsker deg en fin dag.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Sylvia, håber også du får en fin dag :) Her blæser det og regnen kommer i voldsomme byger, men ind imellem skinner solen , heldigvis :)

      Slet
  7. Jeg glæder mig med dig, Miri:) Venindebesøgene, kattene, kyllingerne, fiduserne og mor Ghita. De er helt vidunderlige allesammen:) Bliver helt fuld af respekt og ærefrygt over mor Ghita, som hun ligger dér og ruger. Stolt og kærlig er hun. Tak fordi du viser så gode og nære fotos. Jeg tror, vi alle føler, vi er med!
    Fynske regndråbehilsner herfra. Laila:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak kære Laila fra Fyn - her kommer regnen også på hyppige besøg, måske skubbet af den ret voldsomme blæst, men heldigvis kommer solen også tilsyne i ny og næ :) Glad for du føler du er her, det ville jeg ønske du var - tror du ville passe her :)

      Slet
    2. Tak, sødeste Miri:) Det ville jeg også ønske:)
      Men som livet er nu her hos mig, pga. af sygdom, så kan jeg desværre ikke. Men måske engang, i nyere tider, der kommer? Det vil jeg håbe på:)
      Varmeste hilsner til dig, altid
      Fra Laila

      Slet
    3. Det gør mig ondt, at du kæmper med sygdom..Men min dør er altid åben :) God bedring og knus :)

      Slet
  8. Søde nærværende billeder - elsker at man næsten føler man selv er til stede. Sikke fine navne de alle har. Her har vi indtil videre fravalgt dyr efter vi på kort tid måtte sige farvel til begge katte, men vi lurer lidt på en kanin til næste sommer der kan bo udendørs. Og jeg drømmer meget om et par høns i haven men manden synes den er lidt for lille :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Skønt du får den følelse, for jeg vil så gerne dele dette med jer :) Nej, det er svært at miste sine dyr...Man kan godt blive lidt bange for at knytte sig til nogle nye, men dyr er altså en berigelse. Høns behøver ikke megen plads :)

      Slet
  9. Høns er SÅ hyggelige og meget nyttige. Jeg er altså vild med dine billeder og beretninger fra farmen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Farmen, ha ha - tak Eva, jeg nyder at dele det hele med jer :)

      Slet
  10. Hvor er de skønne, og helt forskellige :)

    SvarSlet
  11. Elsker høns! Jeg har lovet mig selv, at jeg en dag - når jeg har fået min "autocamperlivs-lyst" mættet - vil have høns og misser i mit liv. Jeg kan ikke forestille mig noget ret meget bedre... :-)

    SvarSlet