torsdag den 16. juli 2015

En sommer

Sommeren 2015 vil ikke gå hen i min personlige historie, som en ualmindelig frydefuld sommer.
Men nu har har jeg samlet energi til at begynde at blogge igen, om jeg blogger eller ej, det ændrer ikke på de ydre omstændigheder i min tilværelse, men gør unægtelig mit liv lidt mere sjovt og berigende, især hvis I tager jer tid til at læse og kommentere herinde.
Her i Dronningeledet er vi blevet flere;
 9 kyllinger er blevet udruget af de 3 skønne HønseDamer.
 Denne fine fyr skulle aflives bare fordi han var blevet født, så vi gav ham et hjem her i skoven og han må nu leve med det fineste navn; Watson.
 Sommeren har også været fyldt med gode mennesker; blandt andet de 2 døtre, her fanget i Stege havn.
 Aldrig har vi spist så mange jordbær som i denne sommer- købt langs landevejen og nydt med og uden fløde.
 Min sorte grønkål gror, så jeg frydes hver eneste dag og den smager bedre end godt, allerede nu, hvor frosten ikke har kysset den og gjort dens smag mild og blid.
Vi frådser i blomster og samler buketter hver eneste dag, skifter ud og plukker nye, åh hvilken luksus, hvilken glæde, hvilken overflod.


Denne lille fyr, flytter ind her i skoven, når Juli lakker mod sin ende. Han er mere end nuttet og skal herefter kaldes Bosse. Dem der kan deres Astrid Lindgren, vil vide at Bosse jo lever sammen med Lisa og Lasse på mellemgården i Bullerby. Men ikke vores Bosse, han skal bo her i skoven sammen med alle HønseDamerne, Kyllingerne, Den stolte Hane, Watson, Datteren og ikke mindst;
 den smukkeste Fanny, hun trives og har det godt, her i det lille hus i skoven.
Dejligt at være tilbage.

26 kommentarer:

  1. Så dejligt at høre nyt fra dig, Miri! Skønne, skønne billeder og spændende at læse om Bosse og alt det andet :-)

    SvarSlet
  2. Tak kære du, at du stadig er her:)
    Her er så megen liv, med alle disse dyr:)

    SvarSlet
  3. Velkommen tilbage, Miri! Jeg har selv holdt meget lang blogpause og var ikke sikker på om jeg ville vende tilbage. Det gjorde jeg, og det er dejligt ... men lige i dag virker min blog ikke (håber jeg får den på Nettet igen i morgen). Det er dejlige, livsbekræftende billeder du viser! Vi blogges ved :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er glad for du valgte at vende tilbage, men forstår dit behov for en pause, du skulle jo også ændre hele dit grundlag for bloggen, nu da du ikke har butikken.
      Ja, vi blogges ved :)

      Slet
  4. Hvor er det dejligt at se, alt det liv, du omgi'r dig med. Skønt at du er tilbage og viser os det. Jeg elsker din ro og eftertænksomhed.
    Mette L

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Mette - jeg er så taknemmelig for dine ord :) Og ja, her er godt nok liv og det er altså en glæde :)

      Slet
  5. Hvis man ikke kan læse, og kun kigger billeder, så fortæller de noget helt andet end teksten. Skønne sommerbilleder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Men sommeren indeholder masser af glæder og fantastiske stunder ! Men også så meget der er svært og æder sig ind på glæden og der ligger kampen for mig.
      Tak :)

      Slet
  6. Dine billeder fortæller en skøn historie om frodighed og sundhed. Tillykke med lille, søde Bosse og de nye kyllinger og den fine kanin.Jeg håber, du får styr på din ikke så frydefulde sommer.
    Jeg er i hvert fald glad for at du er tilbage igen med dine inspirerende indlæg, og jeg kommenterer gerne både glæder og sorger.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for en skøn velkomst , sødeste Eva :) Der er megen frodighed, sundhed, glæde og overskud her- helt bestemt ,livet er heldigvis varieret :)

      Slet
  7. Sender dig masser af kærlighed.

    Vidunderlig med familieforøgelse, og det så med både Bosse, Watson og en masse "pip", så vidunderligt.. Masser af dejlige billeder der fortæller en fantastisk historie.

    En god fredag den 2 sidste inden jeg rammer ferien. 3 uger der virkelig er tiltrængt.

    Pas godt på dig selv.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde du :) Jeg forstår godt du længes mod ferien :)

      Slet
  8. Velkommen tilbake med en stoooor klem Miri!
    Har savnet deg, og endelig er du her. Tilbake igjen, med mange flere dyr.
    Så skjønne. Jeg gleder meg til å se dem vokse og trives der hos deg, i skogen.
    I mellomtiden, har jeg faktisk vært en liten tur i Danmark. I Skagen, hvor vi blåste vekk.
    Skal vi være enige om at året 2016 vil bli vårt år, Miri? Jeg ser fremtiden lyst i møte. Men noen ganger må et nytt år starte, med blanke ark.....og fargeskifter til.
    God fredag, og KLEM

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er hermed en aftale- 2016 er vores år ! God aftale vi der indgik :)

      Slet
  9. Det er dejligt, du er tilbage, søde Miri!
    Du er savnet.
    Hvor er det skønne sommerstunder du har haft med dine kære:)
    Jeg er faldet pladask for Bosse, Watson og kyllingerne:)
    Jeg kan inderligt forstille mig, det er en svær tid du går igennem. Bliver så vred på systemet. Det skal ikke være sådan.
    Jeg synes, du tackler det beundringsværdigt. Du kæmper for glæden og det smukke i livet, som en amazone. Oplever jeg.
    Jeg håber, du bliver ved med det. For du er sej.
    En dag må systemets knuder løsne sig. Og alting vil flyde mere frit. Som havet og tidevandet. Bølgerne. Og en ny og dejlig sommer vil komme springende dig i møde!
    Det håber jeg.

    Stort klem fra Laila

    SvarSlet
    Svar
    1. Sødeste Laila, men en sådan velkomst fra dig, frydes mit hjerte og jeg glæder mig til at være mere tilstede igen. Tak for dine ord, de føles som en varm omfavnelse og giver mig lidt håb og tro på det hele nok skal gå - tak :)

      Slet
  10. Miri Miri Miri! Hvor har jeg savnet dig, og hvor jeg tjekket jævnligt, om du mon var tilbage her i Blogland...og det er du nu. Jeg håber inderligt, at din pause har gjort dig godt - jeg er ked af at høre, at du også har dit at kæmpe med. Men hatten af og masser af respekt herfra - det er beundringsværdigt, som du kan bevare dit fokus på det gode, det skønne, det varme, det smukke, det nærværende...ja, det VIGTIGE her i livet. Og dele det med os via dine altid dejlige billeder. Sikke nogle heldige væsener, der får lov at dele livet - glæder som sorger - med dig i skoven... SKØNT at Watson træf dig og fik en chance her i livet!!! <3 <3 <3 <3 KH Lilly

    SvarSlet
    Svar
    1. Skønne Lily, det er jo en fryd at være tilbage, når jeg har været savnet- det er godt at betyde noget for nogen, så TAK :)

      Slet
  11. Underbart att få läsa din blogg igen! Jag har saknat dig och dina fina texter om dig och de söta djuren som får turen att bo hos dig!
    Lev väl!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er du sød, Ann- mange tak , glæder mig til at dele mere :)

      Slet
  12. Dejligt at høre nyt igen - og sikke med nyt liv du omgiver dig med, 9 kylleryller, Watson og meget snart Bosse :) så herligt !
    Kram

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er faktisk rigtig fint at være tilbage, især fordi I er så søde :)

      Slet
  13. Kære Miri
    Sikken et dyrehold du er ved at have i huset i skoven.
    Hvor er han bedårende din lille hvide Watson. Ham ville jeg heller ikke kunne stå for, men Boss er også lige til at kramme!
    Det glæder at læse at der er glæde igen. Nyd det der kan ligne sommer :0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, af en dyr bestemt ikke vil betegne mig som vild med dyr, så har jeg godt nok en del - ha ha :)

      Slet
  14. Sikke mange skønne venner du har :D

    SvarSlet