tirsdag den 4. august 2015

At holde kursen

Det er svært at være arbejdsløs i dette moderne samfund. Det slider og det gnaver store lunser af min sjæl. Jeg kigger mig forundret om, kan næsten ikke se mig selv længere. Jeg tager mig selv i nakken og søger job efter job. Jeg vil have et godt liv, hvor glæde er min vejviser og den vil jeg kæmpe for og værne om, også selv om "samfundet" gør det svært for mig.
Mine solsikker på gårdspladsen lyser som sole mod August og de kan ikke andet end at vække glæde :)

26 kommentarer:

  1. Det er en modbydelig coctail du fået blandet dig. Først rammes du af stress må kæmpe med at komme op til overfladen, herefter møder du arbejdsløsheden, hvor du rammer mange af de symptomer du lige har kæmpet dig væk fra.
    Bare jeg kunne poste en kasse fuld af gå på mod til dig, så var det allerede gjort.
    Masser af kærlige og god energi sendes via tankerne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for kærlig energi sendinger :) Dette arbejdsløshed er noget nyt for mig..Men har jo heller ikke før været 50 år og bosat i UdkantsDanmark :/

      Slet
  2. Jeg ønsker dig held og lykke - og energi til at blive ved med at tro på at du selvfølgelig snart får et arbejde igen. Og mens du venter har du en masse gode (og vigtigere) ting i dit liv :-)
    Knus fra Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, kære Nana - ja, troen og håbet MÅ blive ved med at leve i mig :)Og enig, alt det andet er jo vigtigt og det som skaber livet- men et arbejde skal jo være fundamentet, give mulighederne..

      Slet
  3. Åhhh kære dig. Føler med dig og beundrer dig. Synes du er helt fantastisk til at holde skruen i vandet, modet oppe og finde lyspunkterne på din vej. Oplever dig som en kvinde med et solidt fundament, hvilket alt kan bygges videre på.
    Du er bare SÅ sej.
    Held og lykke fremover

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for de smukke ord - jeg tager dem til mig med ydmyghed - tak :)

      Slet
  4. På et tidspunkt, hvor min mand var arbejdsløs, kom en af vores ellers fornuftige venner til at sige, at han da også godt kunne tænke sig en orlov. De to ting har intet med hinanden at gøre! Det er meget hårdt.

    En kærlig hilsen til dig fra Lisbet

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dine ord :) Det er nemlig mega hårdt og slet ikke "ferie", "frihed" eller "orlov".

      Slet
  5. Jeg har kun vært arbeidsledig fordi jeg valgte det....... Bla da jeg fikk barn. Men det er noe som skjer inni en. Er det ligsom ingen som har brukt for meg??
    Jeg gav en venninne et tips, da hun ble arbeidsledig for noen mnd siden. Søk på noe annet enn det du har jobbet med tidligere. Hun jobbet på kontor. Nå jobber hun med planter, og gleder seg over hver dag på jobb.
    Kanskje du kan jobbe hjemmenifra?
    Jeg ønsker deg lykke til, Miri. Skulle gjerne hjulpet deg.......
    Ønsker deg en fin dag. Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor dejligt du gav din veninde et råd, der hjalp hende til at finde et nyt arbejde :) Jeg søger mange forskellige stillinger, også langt fra mine 2 uddannelser - men tak Sylvia :)

      Slet
  6. Søde Miri. Fik en idé, pludselig: Hvis du er i Roskilde og omegn en dag, så kig forbi David Lewis! Han er det sødeste væsen på jorden. En rigtig god ven. Og han har et galleri på toppen af en bakketop, under stjernerne. Det hedder The Other Place, og er vist på Facebook.Han vil helt sikkert give dig kaffe:) Og snakke om enkelt liv og arbejde og sådan. Måske kender han nogen. Ved noget.
    Nu vil jeg ´flyve´videre ud i dagen igen. Husk at du er vidunderlig!:)
    Fra Laila

    SvarSlet
    Svar
    1. Søde, smukke, gode Laila - tak fordi du er her og jeg vil ønske at du engang også kunne være med mig i den helt almindelige fysiske verden. Tak :)

      Slet
  7. Du har i hvert fald den fineste kurs i dine værdier. Jeg glæder mig over, når der er nyt fra din udkant.

    Og så håber jeg, der pludselig dumper en appelsin ned i din turban, - den talemåde kan jeg så godt lide :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Jeg mener også selv jeg har en klar holdning og viden om mine værdier og hvor jeg gerne vil hen... Men så er der "bare" lige det med løn arbejde... Jeg havde engang en leder, der mente jeg havde fået appelsinen og bare slet ikke vidste hvad jeg skulle med den... Sjovt, du lige nævner den :)

      Slet
  8. Jeg hepper på dig Miri:) Håber og ønsker det bedste.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak ! Tænk at blive heppet på :) Jeg har en del Stokroser, der gerne vil have et nyt hjem :)

      Slet
  9. Jeg håber, du snart finder et job, du bliver rigtig, rigtig glad for - ved jo bl.a. fra min bror, hvor træls det er at være arbejdsløs ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak MAdame, det ville være å dejligt at finde et job, hvori jeg trives godt:)

      Slet
  10. Att vara arbetslös är slitsamt och mycket stressigt. Jag oroade mig för allt möjligt när jag var utan jobb och de som säger annat vet inte hur det är!
    Att söka jobb efter jobb och ibland inte ens få svar gjorde att jag tappade bort mig. Man behöver vara i ett sammanhang och känna att tillvaron är .
    Jag önskaar av hela mitt hjärta att du snart hittar ditt önskejobb!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er nemlig meget stressende og ret ydmygende at være arbejdsløs..Tak for dine ord, kære Ann :)

      Slet
  11. Kære Miri,
    Jeg håber sådan for dig, at du finder et skønt job - nu må det snart være din tur!
    Et job hvor du kan være dig selv og hvor der er brug for lige det du er god til :)
    Jeg hepper også på dig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh tak, Marianne - tænk hvor dejligt det ville være :) Lige nu er tiden bare til hvilken som helst job..

      Slet
  12. Ønsker dig alt det bedste Miri!

    SvarSlet
  13. Jeg forstår godt, hvor frustreret du er over manglende arbejde. Jeg krydser fingre for, at du snart finder dig et godt job.

    SvarSlet