fredag den 21. august 2015

Fredagens anbefaling

Min anbefaling på denne solfyldte Fredag er, at du skal gøre noget du overhovedet ikke plejer at gøre.
Du behøver ikke at hoppe ud fra stor højde med bare en tynd elastik om livet, mindre kan også gøre det. At gøre noget man ikke plejer er godt for sindet, vækker øjnene og livet smager pludseligt lidt anderledes- det er lidt sjovere.
Jeg gjorde ikke noget vildt, dristigt eller omvæltende..Jeg købte bare en plastisk krans til min dør..
Men det er noget jeg ellers aldrig kunne finde på ! Helt ærligt, kunstige PLASTblomster i mit lille hus i skoven, hvor jeg gerne vil være åh så bæredygtig, økologisk, følger årstiderne, acceptere at alt har sin tid, også blomster.... :)

God Fredag.

28 kommentarer:

  1. Det er nemlig en rigtig god idé at bryde sine vaner, og så er kransen rigtig fin og sommerlig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. At bryde vaner , rusker lidt op i sindet, på den gode og udviklende måde :) Kransen er ren sommer for evigt - ha ha :)

      Slet
  2. Hørt.... Lad endelig Rasmus Modsat få lidt spillerum en gang imellem. Ham er jeg vældig gode venner med og bruger af.
    God dag til dig

    SvarSlet
  3. Åh, hvor jeg holder meget af dine indlæg, Miri. Den krans kan jeg li´!:)

    Jeg er kommet lidt bagud og har fulgt den dejlige anbefaling, du havde sidste uge, i går. Gik en lille tur (pga. min muskelsygdom) i en skov nærved, hvor jeg bor. Jeg valgte at smide skoene og gå med bare tæer. Det er det bedste, der findes. Men jeg blev så frygtelig sort på tæerne pga. sorte bær, der lå overalt. Jeg spurgte en mand, som jeg mødte på min vej, om han vidste, hvad det var for nogen bær. Skyggemoreller, svarede han. Og smilede bredt, da han så mine fødder.
    Dér lærte jeg noget nyt, og det er jeg glad for. Vil dele det med jer:)
    God weekend:)
    Klem fra Laila

    SvarSlet
    Svar
    1. Og Laila, jeg holder så meget af dine ord, når du skriver her. Du har en tone i dit sprog og det du fortæller, som berører mig dybt. Tak :)

      Slet
  4. Den krans er virkelig utrolig smuk på din røde gamle dør:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det ser faktisk ret fedt ud- du ved kontraster og sådan noget, men skørt er det altså for mig :)

      Slet
  5. Og hvad skal jeg så finde på...
    uanset hvor køn kransen er så ville det også være en smule grænseoverskridende for mig at hænge den på min dør, godt gået Miri, altid dejligt med et andet syn på tingene:-)
    Har lige brudt mit hidtil stædige indre med pyntegenstande i huset, for har det ikke et formål, eller kan bruges til noget så har det ikke haft adgang, udover billeder på væggene, blomster og planter har jo altid et formål;-), nu står her den sødeste fløjtespiller på 2 uge, og jeg må blankt indrømme at den gør sig godt:-))

    SvarSlet
    Svar
    1. :) Jeg følte mig også meget fjollet og helt ude for min normale adfærd- ha ha - men sjovt det er det:)
      Jeg holder også af vores ting har en betydning og et formål- holder f.eks meget at glas der kan bruges til både vand, kaffe, blomster og opbevaring.

      Slet
  6. Jeg synes, at det er en rigtig fin krans, og man skal lave noget sjov en gang i mellem. Jeg har en julekrans, der kommer frem hver jul - den holder nemlig også evigt. ;-) Bortset fra det så nyder jeg at fylde min autocamper og mit nye liv med skæg og ballade - ting, som jeg ellers aldrig ville have haft i mit hus. Men jeg har behov for "kitch" lige nu - ikke for meget... bare lidt farvede lygter og flagguirlander. Noget at smile af... :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Noget at smile af - det synes jeg faktisk er et fuldgyldig årsag til at anskaffe sig en ting, at den får een til at smile, at blive glad, når man lever med den :)

      Slet
  7. Lå i øvrigt i sengen i morges og tænkte på dine træer - de træer, der skal fældes. Og jeg tænkte på, om man ikke kunne købe et par af de træer... ja, det lyder fjollet, men hvorfor egentlig ikke? Tænk hvis man kunne binde et rødt bånd om et par af de nærmeste træer; sætte navneskilt på og "må ikke fældes". Godsejeren kan jo kun sælge træet én gang, og hvor meget kan han tjene på det mon?

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var måske en ide - tror umiddelbart ikke det kan lade sig gøre, men det skader jo ikke at spørge- tak for den ide Mia :) Jeg har fået lavet en aftale med skovfogeden om at de små træer og buske, der ligesom står i skellet til min grund, at de får lov til at leve videre- så har jeg lidt ly og læ og skov.

      Slet
  8. Hm ... Jeg skal nok prøve at finde på noget ... Det ville være for tyndt bare at abe efter dig, ikke?! Men den krans har altså en vis charme ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Næ, det er ikke for tyndt, for det er jo også noget helt anderledes for dig :) Jeg har virkelig tænkt på det i dag - tror jeg vil være endnu mere bevidst om at gøre noget helt anderledes lidt oftere :)

      Slet
  9. Jeg prøvede at spille golf i går.( Et arrangement, som jeg ikke selv havde valgt, altså. Så det gælder vel ikke som noget.....) Og det var nøjagtig lige så dødssygt kedeligt, som jeg havde forestillet mig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hæ hæ - jeg må indrømmer jeg aldrig har prøvet at spille golf, er bare fuld af fordomme om hvor kedeligt det må være :)

      Slet
  10. Ha ha, så herlig din plastikkrans er, Miri.
    Jeg gjorde faktisk noe jeg ikke pleier i dag, selv om jeg ikke hadde lest din anbefaling.
    Jeg tok en annen vei til jobb!!! Du vet, man bare gjør som man pleier........men jeg krysset en parkeringsplass, og gikk ved vannet, ved båtene, ved Strandpromenaden i dag, på vei til jobb. Der stoppet jeg opp og nøt det deilige synet av vann, og plystret på noen fugler i vannkanten......... Det var en herlig start på arbeidsdagen, kan du tro.
    Og i sommer kjøpte jeg en syntetisk " strikkejakke" på H&M, noe jeg aldri gjør. For syntetisk skal jeg ikke ha, og strikke gjør jeg da selv!!!!! Jeg følte meg fri da jeg gjorde det.
    En hilsen om en god weekend til deg, Miri. Fra pus og meg, som koser oss i sofaen i kveld.
    Klem

    SvarSlet
  11. Ej, hvor pudsigt du også har købt dig til noget syntetisk denne sommer :) Jamen altså, os to Sylvia :)
    AT vælge en anden vej til arbejde end man plejer, det er en rigtig fin ide, for du ser verden på en ny måde, får nye oplevelser - det er godt for sjælen :) Rigtig god Lørdag :)

    SvarSlet
  12. Jeg ser først din anbefaling lørdag. Det er en god ide at gøre noget man ikke ville gøre, altså bryde en regel vi selv har skabt, der ikke er skrevet ned i en lovsamling, kun den lovsamling der lige præcis er Miri´s eller mine.
    Jeg vil finde en dag der passer i min kalender.
    Sjovt nok, da jeg så dit billede, lidt før jeg læste, tænkte jeg, der er da ikke lige dig ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, det er normalt ikke mig med disse uforgængelige blomster :) Og PLASTIK - ha ha :)

      Slet
  13. Plastik eller ej, så er den fin :)

    Jeg smuttede en tur i biografen i går - helt alene? noget jeg aldrig har gjort før, men det var faktisk overraskende hyggeligt og dejligt bare at kunne fordybe sig fuldt ud, tror det skal prøves igen - engang, for det er nu hyggeligt med selvskab :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - jeg synes også den er fin, på den alt for meget måde :)
      Synes du er sej, du tog afsted alene - jeg har endnu ikke prøvet det ..

      Slet
  14. Jeg kom altså sådan til at grine, da jeg læste teksten her færdig og opdagede, hvad du endte med at gøre, som ikke normalt er dig :-))))) Selvom jeg ej heller er spor plastik-fanatisk, så er det altså godt gået af dig - sådan helt "out of character"-agtigt! Og DET kræver altså noget at bryde vanerne.... :-)))

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er faktisk en grænse at overskride for mig, da jeg arbejder ret bevidst på at bruge så lidt plast i mit liv, som jeg kan :)

      Slet
  15. Jag tror att vi alla skulle må bra av att då och då ta ett steg utanför vår comfort zone och göra sådant som vi inte brukar göra. Jag tror att det berikar och öppnar nya dörrar. Nya möjligheter. Tack för påminnelsen. :) Och tack snälla du för din fina kommentar på min blogg vilken gjorde att jag hittade hit till dig. :)

    Ta hand om dig och ha en fin tisdag.♥

    Kram Lotta

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er dejligt du kigger forbi :) Jeg er helt enig med dig- vi skal ud over vores comfort zone i ny og næ, kun sådan kan vi udvikle os og lade nye indtryk berige os :)

      Slet