mandag den 31. august 2015

Glæder fra ugen der har været

 At plukke dyborange Morgenfruer i min have og hænge dem til tørre i mit ene køkkenvindue. At vide de kan bruges til mangt og meget- tror mine kommer til at give overraskende farveklatter i mine Søndag -morgen- boller. Faktisk glædes jeg også ofte over, at jeg rent faktisk har 2 vinduer i mit køkken, for det betyder jeg får glæde af solens lys i køkkenet hele dagen og aftenen med og i natten til i går, skinnede den fulde måne gavmildt ind.
 At komme hjem fra arbejde, efter en lang tur på cykel og brygge kaffe og frådse i riskiks med peanutbutter og friske blåbær - tak Netto for økoblåbær.
 At jeg næsten hver eneste dag kan gå ud af min dør og rundt om huset, hvor der står 4 forvoksede, men i sandhed, gavmilde tomatplanter - og bare plukke håndfulde af utrolige velsmagende, velduftende, vidunderlige tomater.
 At plukke blomster ind fra haven. En af mine store glæder, her er det de fineste Lathyrus, der kan fylde et rum med velduft. Det gør ikke glæden mindre, at de kommer fra egen frø, høstet fra planter, der groede over alt i min have, i sommeren 2014 og nu også i 2015. Det er sjovt at samle frø.
At have en køkkenhave også selv om den ikke har levet op til mine forventninger i år, men lidt er også godt og i aftensolen er den ganske smuk.
Jeg samler glæder, hver eneste dag og jeg er så heldig at jeg har en enorm samling.

32 kommentarer:

  1. Skøn håndfuld glæder du igen har høstet Miri, velunderstøttet af smukke billeder.
    God dag til dig og dine

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Må din dag også være god mod dig :)

      Slet
  2. Du har den dejligste have! Jeg kommer til at tænke på 'Naturlig overflod', den bog vi begge to sætter meget højt. Så lækre billeder :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak :) Åh ja, den bog er bare så god ! Den er altid aktuel og kan give mig noget nyt, hver eneste gang jeg læser i den.

      Slet
  3. Herlige bilder Miri.
    Din hage er helt etter min smak. Jeg liker ikke de som er linet opp. Best er de der gror villt og man blir glad av å se det som vokser.
    Vi har en flink bygarntner her i byen. Det er plantet så flott i alle bed og krukker. Jeg har tidligere vist et bildesnitt fra utenfor der jeg jobber.
    I morgen skal jeg ha en gåtur i byen og ta bilder, så du også får se det hele.
    Ønsker deg en fin dag, og ha det godt på jobb.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Sylvia :) Nej, der er ikke særlig lige og pænt her hos mig :) Jeg vil glæder mig til billeder fra din by - håber du har en rigtig dejlig dag :)

      Slet
    2. Miri. Sjekk ut A Butterfly in my hair, inne hos meg. Jeg har nettopp funnet den. En herlig blogg. Jeg tenkte den var noe for deg........

      Slet
    3. Det vil jeg gøre - tak for anbefalingen :)

      Slet
  4. Dine glæder er lige til at blive glad af :-)
    Jeg ønsker dig en god arbejdsuge!
    Kh Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Nana - så glad for at mine glæder også kan give jer andre et eller andet- så er det dobbelt glæde for mig :)
      Tak- jeg bestræber mig på at den skal blive god :)

      Slet
  5. Hvor er det smukt, Miri...! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Lotte :) Nogengange er det godt at bare se det smukke.

      Slet
  6. Godt du formår at forkæle dig selv med livets godheder efter en dag på arbejde og en lang cykeltur!
    Jeg elsker dine billeder...og se lige hvordan den skønne squash-planter nærmest strutter og løfter sine store flotte blade mod sollyset... Hjemmedyrkning er skønt! Selvom vi nogle gange må 'pøle' lidt med vejr og vind - og diverse andre væsener, der også gerne vil have en bid ;-) Det er en del af det at være selvforsynende :-D

    Kram til dig - L

    SvarSlet
    Svar
    1. Du kan tro jeg forkæler :) Ja, der er mange og meget der skal spille sammen i en have og det er en del af glæden OG udfordringen:)

      Slet
  7. De dejligste glæder, og din glæde smitter:) og dine lathyrus frø vokser også med stor grokraft og duftende blomstring i min have. Krydser fingre for en god arbejdsplads i det næste vikariat. knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Skønt jeg kan smitte :) De Lathyrus er så fine- er vild med både farven og duften og dejligt du også er glad for dem :) Tak - jeg gør i hvert tilfælde mit, for det skal blive godt.

      Slet
  8. Jeg får sådan en lyst til at digte en historie for børn: Om kvinden, der samler på glæder.
    Det er så fantastisk, at du gør det, Miri:)
    Ved du hvad? Det første foto synes jeg, er så dejligt. Lys og varme og køkken i skoven.... Og morgenfruerne hænger som en stjerne i loftet. De lyser så stærkt og næsten sejere end dem på himmelen.
    Tak for at dele dine glæder.
    Et stort varmt klem til dig og din arbejdsuge:)
    Fra Laila

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg bliver vildt glad for dine ord, sødeste Laila :) Takker med stor ydmyghed :)

      Slet
  9. Dejligt med de skønne glæder, de små glimt fra en meget travl uge var der skabt plads til, så det først nu.

    Tak for dine glæder, dine billeder, humøret steg kraftigt og krydser fingre for regnen vil stoppe

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt at mine glæder kunne smitte dig :) Håber din nye uge er knap så travl.

      Slet
  10. Åh hvor jeg nyder at læse om dine glæder :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jeg så glad for du sige Mia, for jeg holder så meget af at dele dem- give dem videre :)

      Slet
  11. Smukke, dejlige billeder. Sikke en tomathøst, de farver er så flotte :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Det er en fryd og glæde at plukke disse mængder af smuk velsmag :)

      Slet
  12. Du skriver at der ikke er særlig lige eller pænt hos, det ved jeg ikke passer. Alt er pænt hos dig og jeg elsker dine fotos og glæder mig til at gense det hele snart.
    Knus.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak MArgith :) Men her er jo ikke lige og pænt og luget og tjekket og farveharmonier osv osv :)

      Slet
  13. Uhm, der er ikke meget der kan slå solmodne friskplukkede tomater :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er det rene slik :) Så sent som for et øjeblik siden da jeg kom hjem, gik min vej lige forbi tomaterne - en lille godbid inden jeg gik indenfor :)

      Slet
  14. Jeg skulle lige se om der var nyt hos dig, men dine glæder her kan fint nydes igen :-)
    Kh Lisbet

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak fordi du kigger forbi - det er rart jeg ikke er helt glemt , men meget nyt sker her desværre ikke..

      Slet
  15. Så mycket fint du har att känna glädje och tacksamhet över och det är ju de där små sakerna som är de stora livet. Guldkornen. :)

    Ta hand om dig.♥

    Kram Lotta

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lotta , ja jeg har meget at være taknemmelig over og det gør mig glad og ydmyg. Lige meget hvor hårdt og brutalt mit liv kan være til tider, så glemmer jeg ikke at se og mærke mine glæder :)

      Slet