onsdag den 5. august 2015

Glimt fra en Tirsdag i August

 Watson og Carsten Mangla Mandela hilser på hinanden. Watson er i sit sommerhus, som vi så flytter rundt omkring i hele haven. Han bor jo alene, så det er godt at komme ud og møde andre levende væsner :)
 Blomster fra haven, den daglige fryd og glæde; at kunne nyde blomsterne ude, såvel som inde.
 En træt Bosse, har fundet den stol vores tidligere kat, Castiel, også holdt af at sove på. Castiel, Bosse og Fanny, har faktisk samme mor, så de er, som mange moderne menneskebørn, halvsøskende :)
 Lidt af mit køkken, i det særeste, men fineste lys. En Tirsdag, der bød på megen varme og hen under aften kom regnen så væltende ned. Mit køkken er ikke et samtalekøkken, men til gengæld et sted med plads til mad, dyr, blomster, Intet passer sammen, men det er et godt køkken, hvor jeg trives og der er  plads til liv :)
Endelig kom et bette forårsløg - i August... Men det smagte godt, så værd at vente på. Køkkenhaven har ikke levet op til mine forventninger, så mange erfaringer har jeg høstet og gemmer til næsten år :)

15 kommentarer:

  1. Du bor så dejligt - det er en oase for både dyr og mennesker :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Madame :) Det var meget fint sagt ( skrevet :) )

      Slet
  2. Kan kun give Madame medhold. Dit hjem, have og virke oser af nærvær.
    Kanin(er)... Har ofte overvejet at få det, nu hvor børnebørn er kommet til. Hjalte og Nohr ville elske det.
    Hav en dejlig dag og tusind tak for din søde kommentar hos mig

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Synes kanin er en rigtig god ide - den vil glæde både børnebørn og dig selv :)

      Slet
  3. Svar
    1. Det indlæg og dine skønne billeder gjorde mig glad i låget. Tak!

      Slet
    2. Det er jeg rigtig glad for, kære Lily :)

      Slet
  4. Det ser så hyggeligt ud, - et sted, hvor man må være til.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Eva, her må man gerne være og det præger også mit hjem, men sådan synes jeg også det skal være :)

      Slet
  5. Jeg kan bedst lide køkkener der er lidt skæve og fyldt med glæde.
    Det gælder ikke kun køkkener :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Her er er ikke meget der er lige :) Og inegn fancy moderne sager :)

      Slet
  6. Takk for de nydelige bilder av ditt hjem og din hverdag, sammen med dine dyr.
    Passer alt sammen i et hjem, blir det ikke personlig, men til utstilling. Jeg elsker å komme i de hjem hvor jeg kan merke ro og hygge. Du har et slikt hjem, uten at jeg har vært der.....
    På vei til jobb, går jeg forbi et hus hvor det står på døren: A house without a cat, is just a house. Den er så fin, synes jeg.
    I morgen er det atter helg.
    God helg Miri.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dine ord søde Sylvia :) Det er en oplevelse for mig med de dyr..Jeg har aldrig været særlig optaget af dyr, men nu har jeg opdaget de mange glæder og fornøjelser man har ved at dele liv med dem :) HA nu en dejlig Fredag :)

      Slet
  7. Godt til jer at tirsdagen var skøn og tør. Her begyndte regnen kl. 9.00 (var spået til kl 15.00).

    Da jeg ser Watson og du fortæller om flytningen fra den ene skønne plet til en anden, går minderne tilbage til da børnene var små og hvordan de flyttede rundt med kaninerne, og hvordan de fungerede som plæneklipper ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hernede sydpå er det ofte tørt- vi får ikke samme regnmængder. Lidt øv for dig med al den regn, du har jo ferie. Watson kanin skal vist øve sig før jeg kan regne med hans hjælp ha ha :)

      Slet