fredag den 25. september 2015

Jeg er her og husk at trække vejret

" Fra top til tå
  Fra næsetip til fingerspids
  Med alt jeg er
  Jeg er nu her ".

Et vers,jeg har mødt i den sidste tid og et vers der hver eneste morgen, rammer mig i al dets banale sandhed.
Med alt jeg er, jeg er nu her. Det er jo sådan, jeg ønsker leve mit liv; at være tilstede, at fylde øjeblikkene med nærvær. Med alt jeg er, jeg er nu her. Fint. Sandt. Smukt. Svært....
Øvelse, opmærksomhed og atter øvelse. At være bevidst om det jeg gerne vil bruge mit liv til og på. Hvad jeg gerne vil fylde det med; nærvær, kærlighed og glæde. Det smukke, det sande og det gode.

Begge fødder på jorden og 3 dybe vejrtrækninger, prøv det, det gør noget særligt for følelsen af nærvær.
Banalt og klichefyldt - i aller højeste grad, men derfor og netop derfor, bærer det sandheden.

Detter er Bertram , en ung Hane, der er så meget tilstede i sit liv :)

16 kommentarer:

  1. Hej Miri
    Tak for det lille fine vers, som jeg ikke kendte. Du er så god til at minde os andre om at nyde de små oplevelser og at være til i nuet.
    Knus.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er et skønt lille vers- er vild med at det hele bare kan koges ned til disse linjer :)

      Slet
  2. Jeg tager lige de tre dybe vejrtrækninger. Jeg trænger til dem :-)
    God weekend, Miri!
    Kh Nana

    SvarSlet
  3. Også jeg , søde Nana :) Faktisk kan det være helt svært at trække vejret dybt ! Rigtig god weekend - med blomster, dyr og gode mennesker :)

    SvarSlet
  4. Det var et herlig lite vers, som rommer mer enn de ord der er skrevet.
    Det er godt å kjenne at man lever!!! På godt og vondt.
    Frihelg for meg nå. Noe som passer perfekt, for jeg trenger til.........
    Jeg tror jeg vil ........BAKE i morgen. For DA kjenner jeg at jeg lever!
    Ha en deilig helg, Miri.
    Klemmer herfra.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan nemlig forstås på mange planer og jeg er ret glad i det :) Godt du bager ! For vi skal gøre det, der gør os glade, så ofte vi overhovedet kan :) Nyd livet :)

      Slet
  5. Var helt optaget af din tekst og fik så pludselig øjenkontakt med hanen - og blev en smule forskrækket :-)
    Rigtig god weekend Miri!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hæ hæ - han er slet ikke så sej og farlig :) Nyd din Lørdag, som vist bliver fuld med September sol :)

      Slet
  6. Tror de ord skal hænges op et sted hvor de kan minde mig om det aller vigtigste her i livet, hver dag - tak! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak - det gode skal deles og jeg deler med glæde :)

      Slet
  7. Skønt lille digt.
    God weekend til dig med fødderne i jorden og hovedet hævet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er så fint :) Tak Eva og i lige måde :)

      Slet
  8. Hvor er det smukt at læse, Miri - og et dejligt billede :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det bærer en fin sandhed blandt de enkle ord. Bertram er en spøjs fætter , den 1. fødte af årets kuld :)

      Slet
  9. Hvor er det vise ord.
    Sidder lige og tænker på min psykologs ord, når jeg møder ind. sid med ryggen helt tilbage i sædet (jeg har brug for en pude i ryggen), og begge fødder i jorden (her bruger jeg også pude) - hænderne ned og skuldrene ned, trække vejret 5 gange, så det bliver roligt. Nu kan du berette/fortælle.
    Tak for et dejligt billed, det fortæller så meget.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er fantastisk, hvad det betyder, at vi lige trækker det vejr :)

      Slet