lørdag den 26. september 2015

Lige for tiden

Lige for tiden, glædes jeg virkelig meget over den skjorte, jeg købte på udsalg i sommer for bare 70 kroner, for hold da helt op, hvor jeg er glad i den.
 Lige for tiden glædes jeg i utrolig taknemmelighed over ; dag efter dag, uge efter uge, måned efter måned, at kunne plukke blomster ind i min stue ( og soveværelse, køkken, badeværelse OG datterværelse).
 Lige for tiden hører jeg dette album, Songs of the earth ,når jeg cykler hjem efter en arbejdsdag, hvor hovedet, kroppen og sjælen er godt brugt. Det giver ro og føles som peanutbutter på mit trætte sind og godt brugte legeme.
 Lige for tiden, nyder jeg det igen er æbletid og frådser i danske æbler. Denne yndige rosahed, har groet i gavmilde kvinders vuggestue og bragt hjem til huset i skoven af ældstedatter.
Lige for tiden læser jeg krimi af en amerikaner, der spinder en historie, der hele tiden åbner sig og som slet ikke er til at forudse. En historie om kærlighed, fortielse, magt, grådighed og andre menneskelige "egenskaber" Spændende og jeg mangler ikke mange sider, før jeg, måske får en forklaring, en; " nåååår, det var derfor hun valgte at gøre det på den måde"! Eller en; "Nej, det kan ikke passe !!!"
Spændende bog, hvor jeg slet ikke kan forudsige noget som helst, bare læse og være tilstede i historien.
Lige for tiden strikker jeg maske efter maske aften efter aften for at kunne iklæde YngsteDatter varmende uld i en kold tid. Hun har købt og valgt garn og model, jeg udfører bare hendes ønske - med kærlighed.
Lige for tiden, er livet og jeg gør mit bedste for at være tilstede i det og det lykkes faktisk ret godt, når jeg husker at anerkende det.

14 kommentarer:

  1. Glæder lige efter mit hoved - hvor er det en skøn skjorte, og bogen har netop læst med stor begejstring :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. :) Bøger er vidunderlige til at berige vores liv :)

      Slet
  2. God morgen Miri.
    Nyter fridagen med radio, varm kaffe og hekletøy.
    Er det ikke deilig å kjøpe et plagg, som blir en yndlings! Som man bruker om og om igjen.
    Så yndig bluse du strikker på til datteren din. Hun gleder seg nok overvå se du strikker på den, og ser den vokse litt etter litt.
    Nyt din lørdag.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. God Søndag :) Håber du fik bagt og bare været tilstede i din dag :)

      Slet
  3. Jeg bliver så glad af dine indlæg - hvor er det skønt, at du finder så mange glæder i dagligdagen og i dit liv. Det har jeg virkelig stor respekt for. Og så sidder jeg her med sådan en følelse af, at jeg bare har lyst til at give dig en glæde-krammer <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg takker for glæde krammer :) Og er glad for dine kommentarer :)

      Slet
  4. Lige for tiden glæder jeg mig over at have "fundet" dig igen - og over hvor meget der er sket siden "Losarinas mor". Du nøjes ikke længere med en altan - og du har (ligesom jeg) fået dig nogle høns :)
    Fantastisk - følger dig igen med glæde!
    Hilsen Pigen Med Bloggen (som jeg lukkede for nogle år siden)

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt du har fundet mig :) Og håber du bliver herinde :)

      Slet
  5. Jeg vil kigge mig omkring i dag efter de små glæder i mit eget liv. Tak for inspiration. Og god søndag.

    SvarSlet
  6. Lige for tiden er en overskrift, jeg godt kan li´. Godmorgen Miri:)
    Hvor er den bluse fin. Åh jeg forstår godt Yngstedatters valg. Og hvor er du sød, at du gør det:)
    Det album er også et af mine yndlings. Kan godt forstå, du hører det. Jeg oplever, Søren bruger sådan nogle instrumenter, som virkelig forbinder én med jorden. Og at det må være godt at lytte til, fx efter sådan en lang arbejdsdag. Man kan finde hjem, til sig selv.
    Kender du mon Lars Winnerbäck? Sveriges trubadur. Det er noget helt andet musik. Men meget elskeligt:)
    Store varme hilsner til dig og jer alle i skoven:) Fra Laila

    SvarSlet
    Svar
    1. God eftermiddag, søde Laila :) Jeg føler også jordens pils, når jeg hører den musik, den får mig helt ned i tempo og det er godt for mig :) Jeg må søge ham Lars Winnerbäck - umiddelbart siger han mig ikke noget.
      God Søndag aften fra os i skoven :)

      Slet
  7. Det er vigtigt at huske glæderne, skrive dem ned. Så kan de hentes frem til en dag hvor det er lidt svært at finde 3 eller 5 glæder.
    Ønsker dig en vidunderlig arbejdsuge. Solen skinner smukt her allerede.

    SvarSlet
    Svar
    1. Helt bestemt, glæder er gode at have og evt skrive ned :)

      Slet