onsdag den 30. september 2015

September er September

 Betagende smukke begyndelser på dagene i denne September. Ofte har jeg måtte stoppe cyklen og forsøge at fange dagens begyndelse, og aldrig er det lykkes. Men jeg ved hvor smukt den var.
September har været September, uendelig smuk og meget udmattende. Som September er kendt for.
Om ikke så længe er September forbi for denne gang og Oktober står parat med sine glæder og sorger og jeg vil som altid gøre mit bedste for at møde det hele med åbent hjerte.

20 kommentarer:

  1. God morgen Miri
    September har gått utrolig fort. Og jeg elsker høsten, med alle dens forskjellige dager.
    Må du ha en herlig dag.
    Her har de meldt fint vær i dag. Men jeg blir innendørs på jobb, og etter jobb drar jeg og en venninne på strikkecafe i nabobyen. Blir nok en fin dag alikevel .
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, efteråret kan virkelig have mange ansigter og vi har set det milde og fine :) Jeg håber du trods alt fik mærket solen :)

      Slet
  2. Det er altid så dejlig livsbekræftende at komme forbi din blog. Du er god til at se detaljen i helheden, at se glæderne midt i travlheden og hverdagen.
    Tak og nu vil jeg begive mig ud i endnu en hektisk dag :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Pernille, det er jeg rigtig glad for at du synes :) God dag :)

      Slet
  3. September har budt på de smukkeste, røde morgener, med lys på himlen og gennem træerne i min skov, som nemlig slet ikke kan fanges med et kamera, men bare må ses, mærkes og huskes. Synes ligesom du, at september har været smuk og udmattende, og nu kommer oktober til os, med alt det bedste, og måske en lille smule udmattelse:) Men der er ikke det, som kaffe, kage og en god venindesnak ikke kan klare. Glæder mig:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tror September bæer udmattelsen i sig, bærer kampen :) Nu skal ro og styrken indfinde sig. Helst :) Kaffe, kage og en god snak :)

      Slet
  4. September er så smuk - lyset er helt særligt i denne måned. Og så elsker jeg at se morgengryet, og når dagen langsomt bliver til mørke :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Så smukke ord Gitte, tak for at dele dem :) OG velkommen Oktober :)

      Slet
  5. Jeps, september har været den bedste udgave af sig selv. I det hele taget har der været et utal af smukke solop- og nedgange de sidste måneder.
    Oktober er nu også dejlig, - så må man nemlig begynde at lave lidt juleplaner....

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, September har virkelig været god i år - og jeg husker godt, at du er herlig juleglad - ha ha :) Spring du bare ud i det - der er jo mindre end 3 måneder til jul :)

      Slet
  6. September kan være smuk, og september har været meget smuk i år! Må oktober bringe dig gode glæder!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Nana og jeg ønsker det samme for dig :) Mere tid til kaffe, kage og dem vi holder af :)

      Slet
  7. Helt enig. Sept har givet mange smukke glimt og billeder på nethinden, som går lige i hjertekulen. Svære at indfange, men heldigvis sætter der sig glædesbobler i blodet, som kan boble flere dage.
    Godmorgen måne, godmorgen gry med frost, varm dag og til sidst mørkningstime, før aftenroen sænker sig.
    Uhhh, det er da så godt, trods alt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for fine betragtninger og smukke ord til deling :)

      Slet
  8. En septemberhimmel som du gerne vil fremkalde og forevige er lykkes, for jeg ved hvad det er du ville vise, det er noget kun en september himmel kan, når der er vand og udsigt. <3
    Nu er oktober godt 7 timer gammel, jeg er vågnet med te meget tungt hoved, håber du har det bedre. Ønsker dig en vidunderlig dag/oktober.

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt du kan se det mit ringe foto ikke kunne vise :) Håber dit hoved blev klart og den gang let og dagen fin :)

      Slet
  9. Søde Miri
    Gode blå morgener til dig, og blå aftener har du også haft i september. Kender godt følelsen af, at man ikke - for pokker:) - kan fange de fine øjeblikke med kamera. Men heldigvis for det. Tænker altid at det er ligesom med kærligheden:) Men du giver i hvert fald mig følelsen ved dit foto ovenover: Smukke nye morgener i september og dig, der ved kajen.
    Ved, den fylder meget, men sender lige teksten på septembers himmel er så blå. Vi kender den jo allesammen, men jeg nærlæste først teksten her forleden. Og hvor er den skøn og livskraftig!:)
    Hej på dig! Og mange varme hilsner herfra, Laila

    Septembers himmel er så blå
    dens skyer lyser hvide
    og lydt vi hører lærken slå
    som før ved forårstide.
    Den unge rug af mulden gror
    med grønne lyse klinger
    men storken længst af lande fór
    med sol på sine vinger.

    Der er en søndagsstille ro
    imellem træer og tage
    en munter glæde ved at gro
    som var det sommerdage.
    Og koen rusker i sit græs
    med saften om sin mule,
    mens bonden kører hjem med læs,
    der lyser solskinsgule.

    Hver stubbet mark, vi stirrer på
    står brun og gul og gylden,
    og røn står rød og slåen blå
    og purpursort står hylden.
    Og georginer spraglet gror
    blandt asters i vor have,
    så rig er årets sidste flor:
    oktobers offergave.

    De røde æbler løsner let
    fra træets trætte kviste.
    Snart lysner kronens bladenet
    og hvert et løv må briste.
    Når aftensolen på sin flugt
    bag sorte grene svinder
    om årets sidste røde frugt
    den tungt og mildt os minder.

    At flyve som et forårsfrø
    for sommerblomst at blive
    er kun at visne for at dø
    kan ingen frugt du give.
    Hvis modenhedens milde magt
    af livet selv du lærte
    da slår bag falmet rosendragt
    dit røde hybenhjerte.

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh tak for at skrive denne smukke, kraftfulde sang ned til os :) Jamen den er bare så smuk, så billedrig, så fuld af kraft og mod.

      Slet