søndag den 27. september 2015

Søndag

Søndagen har været fyldt med hjemmelige sysler. En lille tur i skoven efter brombær, æbler og lidt purpur farvede blommer. Haven er blevet kigget på og gravet lidt i. Vasketøj, lidt mad, kage og kaffe. Ro. Sol og September himmel.
Sidder og her og skriver, mens jeg kigger på hende, min Maria, der står gemt bag sensommer bukettern. Hun ser tænksom ud - jeg mærker Søndagen lakker mod enden og en meget fyldt Mandag nærmer sig. Jeg vil forsøge at hvile i Søndagen , for Mandag, det er jo først i morgen :)

14 kommentarer:

  1. Hei Miri
    Her har det vært en travel helg, selv om jeg har hatt fri fra jobb.
    Men det har vært så mye besøk og mennesker her. Ja, jeg rakk å bake en ostekake . Og vi har nytt god vin, og deilig mat. Og det har blitt strikket og snakket.
    En helt perfekt helg slik jeg liker den.
    Og jeg elsker ditt bilde, fylt med mange farger.
    Ha en fin uke Miri.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Travlhed kan også være sødme fyldt og glædeligt :) Så skønt at du har haft lige den slags weekend du holder af - dem må du få mange flere af :)
      Tak :)

      Slet
  2. Og nu er det mandag. Gid den søndagsstille ro må lægge sig over din fyldte mandag.

    SvarSlet
  3. Ja nu er det Mandag - og vi vil gøre vores bedste for a møde den med åbent hjerte, ikke sandt, søde Eva :)

    SvarSlet
  4. Ja, nu er det mandag og solen skinner ned på dig. - En superblodmåne var der på himlen, jeg kunne desværre ikke se så meget, der var dis hen over den. Og kom op i sidste øjeblik, havde glemt det.
    En skøn weekend - det virker til du har nydt den.

    SvarSlet
    Svar
    1. Den måne var helt utrolig ! Hvilken energi , der var i naturen den nat og morgen :)

      Slet
  5. Det lyder som den dejligste søndag hos dig! Min søndag var sammen med 22 gamle klassekammerater - også rigtig fint :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Lyder rigtig festligt :) Du er så god til at knytte venskaber, der holder gennem lange tider :)

      Slet
  6. Hej Miri. Du får lige en hilsen herfra og jeg håber Søndagsroen indfandt sig. Jeg er født på landet, hvor der skulle arbejdes hver dag, men min mor holdt hårdt på, at Søndagen skulle være hviledag, når der var sørget for dyrene. Min far havde svært ved at slappe af, derfor var det godt for alle, at hun holdt fast på det.
    God ny uge til dig

    SvarSlet
    Svar
    1. Klog mor :) Jeg har bare fundet ud af, at når jeg arbejder fuld tid, er det bedst for mig at have en hel dag uden planer :)

      Slet
  7. Det lyder som en dejlig ro du har haft, Miri:) Og hvor er det et dejligt foto. Fine farver.
    Det er godt at hende Maria er tænksom - og også er meget kraftfuld, ikke?:)
    Varme hilsner herfra Fyn - fra en blå, blå himmel, et glad hjerte og en ubegribelig træt krop:)
    Laila

    SvarSlet
    Svar
    1. September har været så smuk, men synes jeg hører mange fortælle om trætte kroppe- også jeg :)
      Maria er tænksom, kærlig OG kraftfuld :)

      Slet
  8. Åh søde Miri - hvor er det vidunderligt at læse, at du har haft sådan en skøn LAAANGSSSOM afslappende og nærværende søndag. Det er dig vel undt...håber absolut ikke, at du har haft en 'Manic Monday', som jeg mindes The Bangles engang sang det så slående.... (suk).
    Pas godt på dig selv - kram og tanker, Lilly

    SvarSlet
    Svar
    1. MAnic var den ikke - hæ hæ - bare fyldt :) Men sådanne Søndage er gode at lade op i - knus tilbage :)

      Slet