fredag den 30. oktober 2015

At hente ind

 At gå en runde i haven, når lyset  falder lavt, plukke lidt perstille og en enkelt blomst eller 3, dét er dyb og inderlig tilfredsstillende og glædes fyldt.

 Solsikke og Morgenfrue skaber sol i vindueskarmen, der stadig venter på vintertøj aka forsatsrude. Jeg er ikke så vild med den forsatsrude, føler mig lukket inde, da det gør det svært at åbne vinduet. Men i weekenden må det ske.
Jeg går aldrig alene i haven; en meget nysgerrig og glad kat eller 2, en forsigtig hunfasan eller en bande af store kyllinger, følger mig rundt i alle kroge.  Her er det Karl Oskar, der håber på, jeg vil grave en orm eller 2 fri af jorden.
For et par uger siden fik jeg denne stikling, den har de skønneste og yderst dekorative farver, er en rigtig mormor stueplante;
Men jeg ved ikke hvilken ? Er der nogle af jer kloge kvinder, der kender dens navn ?
Apropos dekorativ;
Fanny forstår at anbringe sig :)

12 kommentarer:

  1. Dejlige billeder, og det var vel nok godt, at du fik en have :-) Måske er din stikling en kongebegonie, Begonia rex?

    SvarSlet
    Svar
    1. Kongebegonie - tak Gitte :) Ja, lige meget hvad, så er det at have en have, det bedste for mig :)

      Slet
  2. Et nydelig STILLEBEN du har der, på det siste bildet ;)
    Skjønne bilder alle sammen, Miri.
    Er innom deg, for å ønske deg en riktig god helg.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Ja, Fanny er dekorativ :) Må du også få den bedste weekend, selv om du vist skal arbejde :)

      Slet
  3. Smukke billeder, der ser så hyggelig ud i skovhuset. Stiklingen er en Paletblad, den findes i flere forskellige rødlige farver. Den du har, er den smukkeste af dem alle.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak May Anna - der er skam hyggeligt her i skoven :) Og jeg kan se at min stikling ER Paletblad - tak :)

      Slet
  4. Det er en begonia og ganske rigtigt en mormor plante :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvad den s å er; Begonia eller Paletblad, så er den fin :)

      Slet
  5. Hyggeligt med den fine stikling. Sådan kan jeg bedst lide at få nye planter.
    God weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har det som du, de planter man har fået som stikling eller skud, de betyder noget særligt, de har en historie og et menneske bag :) Tak og i lige måde :)

      Slet
  6. Vidunderlige billeder fra din hverdag, både med Fanny og Karl Oskar.
    Fra mig er der ikke nogen hjælp mht. til din fine stikling, Ønsker dig hel og lykke med den.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Stiklingen trives, slog rod i vandet er nu plantet i en urtepotte med jord :)

      Slet