onsdag den 14. oktober 2015

En ganske almindelig dag

 Persille fra haven, jamen altså hvor jeg dyrker meget persille og spiser næsten lige så meget. Persille er virkelig en af mine ynglinge.
 Her frådses i i friske valnødder fra det store gamle træ i haven. Takker inderligt for hver en nød af velsmag og sundhed. Sender takken gennem tilbage gennem tiderne til det menneske, der i krigens år plantede dette træ i denne have.
Haps - den allersidste bid af æblekagen ligger nu i min mave- åh jeg elsker æblekage.

13 kommentarer:

  1. Jeg er så en af de få danskere der ikke kan få persille ned, men valnødder og æblekage.... mums! Siger jeg bare :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tror faktisk der er flere som du :) Svært at forstå, når man som jeg bare er ret vild med det :) Men husker jeg som barn og ung, ikke kunne fordrage dild- hvilke jeg elsker nu.. Sjovt som smag kan forandres :)

      Slet
  2. Svar
    1. Og de passer perfekt til denne våde mørke årstid :)

      Slet
  3. Mums - kræs og haps til 3 dejlige lækkerier, valnødder og æblekage kan godt gå sammen, persillen vælger jeg til noget andet ;-)
    Velbekomme.

    SvarSlet
  4. Persille i smoothien bruger jeg, og så har vi lige spist æble-crumble-kage efter din fars opskrift, uhmmmm:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Persille er bare godt :) Min far ? Jeg mener ikke min far havde en opskrift, men skidt, god er den :)

      Slet
  5. Uhmmm, men uhmmm på. Alle tre er lækre og nu er jeg lidt misundelig på dig....At have et gammel valnøddetræ i haven, må være skønt. Kender du evt nogen, som farver garn, kan du skabe stor glæde, ved at give dem den grønne skal nødden ligger i. Giver en helt fantastisk farve og farvning med valnøddeskaller kan gøres uden garnet beizes først.
    God weekend &
    Smil fra Tove

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kender desværre ikke nogle plantefarvere - drømmer om engang selv at blive een :) Har i sommer købt garn af en plantefarver og netop et fed farvet med valnød - så smukt :)

      Slet
  6. Tre deilige ting, som jeg også elsker.
    Kruspersille kan jeg ikke like, men bladpersille ER sååå godt, og kan brukes til så meget.
    Akurat nå har jeg min favoritt vin i glasset.
    God fredag Miri.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er sjovt så forskelligt de smager; kruspersille og bredbladet persille- den brede er min favorit :) Skål søde du :)

      Slet
  7. Eej hvor lækkert med sådan et træ.. er ret misundelig..

    SvarSlet