mandag den 19. oktober 2015

Lys gør underværker

En Mandag er i fuld gang, en Mandag hvor solen viste sig hernede for første gang i meget meget meget lang tid. Sollys, klar luft og ingen regn. Ingen regn !
Dagen begyndte så tidligt at stjernerne skinnede hele vejen og jeg frøs om mine stakkels små gigtramte hænder, for selv om himlen hvælvede sig med klare stjerne, kørte jeg gennem de mest fantastiske tågebanker.
Tidlig hjemme og selv efter posthus besøg, var dagen stadig ung og lys;
 Hele 9 Rød Aroma har jeg kunne høste i år...Lidt skuffende, men hvor de dog smager vidunderligt. Så de blev nydt til kaffen, inden udenfor kaldte.
 1. læs af vinterens briketter stod og ventede, men skidt, solen skinnede, vi var 2 om arbejdet, og havde sørme også overskud til at navngive de kyllinger, der endnu ikke havde fået et navn.
 Luften er klar, vinden mild og stadig ingen regn, så ryggen op ad huset, hvor tomaterne groede, da sommeren var forbi- en kold øl og en lille snak med med Urheim, vor stolte Hane. Husker at nyde og hvile.
 Sad der og bare var tilstede-  ser Stolt Kavaler har fået det fineste mønster af regnens ihærdige trommen.
Kigger op, ser skyerne samle sig over træerne, og det er helt i orden, for jeg har fået hele dagen uden regn og med solskin på.
Pakker mig sammen, plukker lidt urter til aftensmaden, går indenfor, kaster lidt brænde i brændeovne sætter mig ned og skriver et blogindlæg. Og der er stadig mere Mandag tilbage :)

18 kommentarer:

  1. Det er mye man kan nå på en mandag.
    Jeg har startet med tynne votter på vei til arbeidet hver morgen. Noen ganger har jeg pulsvarmere på under. Så dette er et tips fra meg.
    Sophia og jeg har to høner oppkalt etter oss. Jeg vet sannelig om de lever enda, men de gikk tom for navn, eierne, og vi skjenket hvert vårt navn.
    Du må gjerne ta mitt navn til en av kyllingene, men da skal den også hete Kaspara, fordi en venn av meg, kalte meg alltid for Sylvia Kaspara. Hvorfor, vet jeg ikke.........
    Jeg skal på sykebesøk, så jeg når det hele i dag, jeg også.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dit gode råd - ja uld er virkelig en gave til os der bor i de kolde lande :) Så fint at få høns opkaldt efter sig :) Jeg takker for at må bruge dit navn - men de er blevet navngivet , men måske næste sommer, når nye kyllinger kommer til verden :)

      Slet
  2. En fin måndag är en bra början på resten av veckan! Hoppas att tisdag, onsdag, torsdag och fredag blir mint lika bra!

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh tak, søde Ann, det blev de desværre ikke, men skidt, hver dag er jo en ny dag :)

      Slet
  3. Det er skønt med sådan en dag, - solskin, tidligt fri, arbejdet kører, tid til snak og kyllingedåb, - min sjæl, hvad vil du mere.....

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, jeg var også helt tilfreds, helt ned i lilletåen og bare glad, på den der rolige jordbundne måde :)

      Slet
  4. Åh havde så ondt af alle dem der ikke havde sol i søndags. Vi kunne dyrke rovdrift alle som 1.
    Mine tykke vanter var fundet frem mandag morgen, turde bare ikke fryse dem de kære gigtramte fingre - var ellers en af de hardcore i mine unge dage, det var sjældent jeg havde vanter på. I dag står jeg med vanter når jeg skal finde noget i fryseren ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er virkelig blevet så gammel, at jeg nægter at fryse- vil heller ligne en bøv, end at fryse :)

      Slet
  5. Lys gør underværker, ja! Og sådan et blogindlæg kan man også blive helt glad af :-)
    Må din tirsdag blive ligeså god som din mandag!
    Kh Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak søde Nana :) MinTirsdag kunne ikke leve op til Mandagen, og skidt med det, der skal jo også være plads til mindre gode dage :)

      Slet
  6. Det lyder som meget dejlig dag, flere af dem tak. Et æbletræ står også på min ønskeliste. God dag til dig. Knus.

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh Margith- du må afsted og finde et æbletræ- de er ikke så dyre og vi skal alle plante os til æbletræ, hvis vi har en plet jord :)

      Slet
  7. Det var rigtigt dejligt at se solen igen, og frem for alt at møde tørvejr efter al den regn. Her har vi også fået briketter og de er kommet i tørvejr :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Man føler sig stolt og kan kan se kulden i øjnene, når brikketterne er i hus, ikke sandt :)

      Slet
  8. Hvor kan sådan en mandag være dejlig lang. At den kan strækkes og drysses med stjerner og øl.
    Jeg fryder mig på dine vegne, kære Miri. Over lyset og arbejdet:)
    Klem til jer allesammen, mennesker og dyr, i skoven, Fra Laila.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Laila :) EN sådan Mandag skal huskes på , gemmes og nydes :)

      Slet
  9. Sikke et dejligt indlæg, søde Miri! Jeg er glad for, at du havde sådan en på mange måder skøn mandag - og at du ville dele den med os <3 Kram til dig og dine!

    SvarSlet