mandag den 26. oktober 2015

Mandags tanker og mus i mit hus

Står der i mit køkken og kigger ud på efteråret og bander lidt..Ikke af efteråret men af Fanny, katten der gavmildt gav os en levende mus, afleveret i viktualierummet og den forsvandt bag reolerne, Fanny mistede hurtigt interessen, så nu har jeg en levende mus et eller andet sted i mit hus......
Kommer til at grine lidt af det hele, især af mig selv, synes jeg lader småting påvirke mig for meget. Sætter mig ind foran computeren igen og fortsætter med at lede og søge efter arbejde. Ved også godt, at det er derfor, jeg er så irritabel- at være jobsøgende er ikke godt for mig.
Ser på listen, jeg begyndte at skrive i går, da ordene bare stod i kø. En fin samling ord med stor værdi. Henter lidt mere kaffe og sender en ansøgning afsted..Her er stille ; Fanny sover dybt på slagbænken , musen er, gud ved bare hvor, Hønsene klukker ude i haven, men her er der stille, for Bosse den lille vilde kat, er hos dyrlægen for at blive kastreret. Så her er stille. Brændeovnen giver sig, solen skinner på de gyldne blade og jeg fortæller mig selv, at jeg må og skal nyde det - OGSÅ selv om jeg efterhånden er uendelig udmattet af at søge efter arbejde.
Kaffe. Solskin. Sovende kat. Livet er godt.

15 kommentarer:

  1. Åh, jeg kender den med mus i hus ... Vi har nogle gange fanget og reddet en mus som katten har slæbt ind, men det er ikke nemt at fange en mus skulle jeg hilse at sige! Du må fortælle hvordan det går.

    Held og lykke med jobsøgningen! Jeg kan godt forstå det ikke er en ret sjov beskæftigelse, og jeg håber sådan for dig at den snart får en lykkelig ende!

    Knus til dig og dyrene

    SvarSlet
    Svar
    1. Musen er ... ? Aner det ikke, lige det viktualierum er så fyldt med kringelkroge og gode gemmesteder....Jeg leger musen er gået uden for igen :)
      Tak for dine held og lykke - jeg har brug for dem :)

      Slet
  2. Ååh de katte, det var da en fin lille gave hehe, og held og lykke med jobsøgningen..

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen hun er meget gavmild, det er bestemt ikke første gang en så fin gave er blevet afleveret :)
      Tak, Joan- held og lykke har jeg brug for.

      Slet
  3. Hej Miri. Sender dig et varmt kram:) Og et citat, jeg fandt her til morgen. Fra Laila: “Walking, I can almost hear the redwoods beating. And the oceans are above me here, rolling clouds, heavy and dark. It is winter and there is smoke from the fires. It is a world of elemental attention, of all things working together, listening to what speaks in the blood. Whichever road I follow, I walk in the land of many gods, and they love and eat one another. Suddenly all my ancestors are behind me. Be still, they say. Watch and listen. You are the result of the love of thousands.”
    ― Linda Hogan, Dwellings: A Spiritual History of the Living World

    SvarSlet
  4. He he... Jeg har både fått mus og fugler inn. Levende og døde.
    Så håper jeg den mus finner veien ut selv
    En skjønn liste du har der. Mulig du kan tilføye KREATIVITET?
    Lykke til med jobbsøkingen...atter en gang.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har besluttet at den er gået ud... Hæ hæ:) Bestemt, kreativitet skal også på den liste - tak :)
      Ja, atter en gang..Og tak :)

      Slet
  5. Ojojoj, din djurpark expanderar visst!
    Att söka jobb tar mycket energi - det vet jag - och ibland är det svårt att hålla humöret uppe, men det gäller at vara envis! Jag skickar lite kraft och styrka över havet till dig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for tilsendt styrke og kraft- jeg behøver hver eneste gram af den - tak, søde Ann :)

      Slet
  6. Jeg ville helt klart også lade mig påvirke alt for meget af at have en mus i mit hus. Uhada.
    Jeg håber, musen finder ud igen....

    Jobsøgning er at kæmpe arbejde. Det er vigtigt at du husker din liste, så du holder fat i dig selv.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har ret - jeg må huske min liste og ikke lade mig vælte omkuld af håbløsheden - tak Eva :)

      Slet
  7. Dejlig liste du har, der er meget der rammer lige i hjertet hos mig.
    Pyha, det er et fuldtidsjob og mere til at gå ledig. Det trækker virkelig på resurserne at skrive en ansøgning, finde de stillinger der kan nås med offentlig transport og/eller på cyklen, Har hørt arbejdsløse skal være mere villige til at flytte, det er en stressfaktor mere.
    Sender en masse varme og kærlige tanker din vej.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for de varme og kærlige tanker - dem har jeg brug for, for dette jobsøgning trækker al energi ud af mig..Og jeg søger langt og længere end langt væk fra bopælen og uden for mit uddannelses område også..

      Slet
    2. Og skønt du også kunne "bruge" ord og værdier fra listen :)

      Slet