onsdag den 28. oktober 2015

Suppe er godt for sjælen

I aften vil jeg koge en suppe til min ældste datter og mig selv. Billedet viser den sidste suppe jeg tilberedte ; en kikærte og porre suppe.Mellem bollens 2 dele, hviler gavmilde skiver af en røget ost, som jeg er blevet lidt glad i.
I aften tror jeg dog at suppen skal være orange, som alle de blade der bare falder og falder og falder fordi, det er efterår. Og bollen, bliver vist et par stykker dem, der ligger og svaler på mit køkkenbord lige nu; rene rugboller med rugkerner, solsikkefrø og drys af birkes. Måske lidt røget ost, hvis der er mere tilbage :)

13 kommentarer:

  1. Uhm, det lyder vel nok lækkert - rigtig efterårsmad, som også er sund :-)

    SvarSlet
  2. Suppe ER høst!!!!
    Jeg elsker suppe om høsten.
    Hvis man har vært ute, fryser litt, og trenger til noe å varme seg på.
    Man blir mett og varm på en gang.
    De rundstykker høres også gode ut.
    Det er et Herre måltid i seg selv.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig et fuldt og godt måltid :) Jeg synes suppe er bedst med brød til :)

      Slet
  3. Kan kun sige, som andre. Suppe er skønt og der indtages store mængder af det, her i hytten. Min suppe i aftes var også orange = græskarsuppe, som var ekstra hot, da der var smuttet lidt rigeligt med chili i :)
    God tidlig morgen hilsen fra Tove

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder godt med en hot græskarsuppe :) Den får også den smukkeste farve :)

      Slet
  4. Jeg er ikke suppe-pige. Men jeg øver mig. Broccolisuppe og gulerodssuppe er foreløbig taget ind i hjertet. Det kræver piskefløde, - men så er der også ægte venskab.

    SvarSlet
    Svar
    1. Piskefløde og fildfed creme fraiche - er altså gode venner med suppe , det synes jeg :)

      Slet
  5. Supper er vidunderlig, det med alle sine smags og farve varianter.
    Tror jeg vil lave et par stykker i weekenden til fryseren, til de dage hvor arbejdet kræver mig og min intensitet. November uge 45/46 kan blive hårde.
    Velbekomme.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder som en rigtig god ide, at koge nogle supper og fryse dem ned til en tid, hvor du ved du får travlt- det er netop i disse travle tider, vi har brug for noget god mad :)

      Slet
  6. Dear swtor player.

    There is a good news that we will offer the cheapest prices and best service for you concerning Swtor Credits and Swtor CDKEY.


    Please Click at http://www.swtorfast.com/.

    SvarSlet
  7. Hello guys.

    For csgo game,if you are intersted,Please spend a few time to read.

    First,If you do not know what the CSGO is,then i can tell you that is an online first-person shooter developed by Hidden Path Entertainment and Valve Corporation. It is the fourth game in the main Counter-Strike franchise.

    After that,In Now more and more player want to play it so that they want to buy csgo skins,keys,pistols.Maybe you do not know how to buy these things, i can tell you that a best shop about these things.You can click at www.csgo4sale.com.

    I think it is very nice to buy these things which let me feel cheap and good.Hoping you are as same as me to be happy everyday to play it for get more fun.



    Buy CSGO AWP Skins

    SvarSlet