mandag den 30. november 2015

At beslutte sig for noget, det er første skridt

Jeg vil pynte mit hus med lys, stjerner, blomster og gran. Jeg vil bage krydderiduftende småkager og gyldne bløde safransboller. Jeg vil være tilstede i det hele, også selv om hele verden, vores klode og alle dens indbyggere virkelig virker som den og de er ved at gå fra hinanden. Hvor er omsorg, empati, hjælpsomhed, respekt henne?
Jeg synes den store verden er rimlig hård og min lille verden kræver sørme også sin kvinde...Så jeg vil nyde alt, hvad nydes kan, jeg ville hælde gode oplevelser, søde mennesker, smukke sager på min hverdag, fordi det gør mig godt. Det vi sender ud,er det vi får tilbage.. Jeg vil sende varme, omsorg, respekt, glæde og kærlighed, ja jeg vil så.
Jeg er en kvinde uden magt, uden muligheder for særlig meget, men jeg bestemmer selv, at jeg vil glæden, omsorgen, respekten, om det så er er i den allermindste målestok.
Og så vil jeg komme igang med at blogge igen :)

14 kommentarer:

  1. Jeg kan rigtig godt lide din pointe med, at det vi sender ud,er det vi får tilbage. Skøn plan du har for at nyde juletiden :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er virkelig svært for mig at forklare hvad jeg mener, men tror bare at vi må tage de små skridt vi kan. At gøre lidt er bedre end at gøre intet :)

      Slet
  2. Du har lige præcis så meget magt, at alt det gode du sender ud, og som mange andre sender ud, vil fylde vores verden, så blive endelig ved, så gør jeg det også, og jo flere vi er, jo mere magt bliver der til alt det gode:) Dejligt at du vil blogge igen, for der bliver i sandhed sendt meget kærlighed og godhed ud fra din blog. knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Snøft ! Hvor siger du det smukt :) Tak :)

      Slet
  3. Kære Miri. Jeg synes, dine småkager og safranboller lyder virkelig gode:) Så fulde af styrke. Ligesom dine tanker, dit initiativ, dit hjerte og dit mod!:) Jeg kan kun bakke dig op i alt det, du vil.
    Vil sende dig en kraftsang tilbage. Til dig og jer alle. En kærlighed mellem os mennesker sang, en kvinde og mandesang. En sang for Jorden: En livssang.
    Og klem herfra Fyn og Laila
    https://www.google.com/search?q=savage+rose+sangen+for+livet&oq=savage+rose+sangen+for+livet&aqs=chrome..69i57j0.5898j0j8&sourceid=chrome&es_sm=93&ie=UTF-8#q=sangen+for+livet

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak , søde Laila for opbakning :) Jeg trænger til at føle det mod og den styrke du læser i mine indlæg- ved den er der, men skal ligegrave den frem igen :) Vil høre sangen, når jeg cykler ud iverden om lidt :)

      Slet
  4. Du har i hvert fald magt til at gøre mig glad, - med dine kommentarer, dine blogindlæg, dine smukke billeder.
    Det lyder bare skønt og hjertevarmt at du vil sende juleglæden ud med den dejlige stemning i dit lille hjem. Jeg vil hygge mig med flere blogindlæg fra dig, så jeg rigtig kan komme i julehumør.

    SvarSlet
    Svar
    1. Den magt er jeg beæret over du mener jeg besidder - magten til at sprede glæde - tak Eva , skønne ord på den første dag i en dejlig måned :)

      Slet
  5. Som jeg allerede mærkede i nov. 5, kan jeg genkalde her. Du får mig til at mærke efter, tænke varme, positive og kærlige tanker, og lukke af fra en verden, der ikke har forstået at næste kærlighed, smil, kram, varme, omsorg er vejen frem, det kan motivere, give energi, glæde, og en langt mere positiv verden.
    Mange tak. Glæder mig så meget, og håber jeg selv kan genfinde samme gejst.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tænker ofte, at det burde være indlysende...Men vi kan åbenbart ikke finde ud af det ! Vi må hjælpe hinanden og altid begynde med os selv. Små skridt :)

      Slet
  6. Ja, lad os sammen være fyldt af Glæde, Liv, Omsorg, Empati, Næstekærlighed og Respekt!
    Tak for dit inspirerende indlæg - endnu en gang.
    Jeg vil gå ud i køkkenet nu og lave en dejlig kande julekaffe fra Løgismose (kan fås i Netto) - den er simpelthen så skøn og spise en dejlig julebolle, fra en bager, til. <l:o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak - dejligt du skriver :) Julebolle, dét har jeg helt glemt at købe og spise i år...Det er der heldigvis råd for - ha ha :)

      Slet
    2. Ja, du kan heldigvis stadig nå at spise mange juleboller i denne omgang - :D - december er lang!

      Slet