søndag den 1. november 2015

En ære at blive set og spurgt

Dengang da det var sommer, fik jeg en mail fra en "rigtig" blog, en af de store, kendte med masser af læsere, magasiner, eksperter og en enorm viden og lyst til til at dele ud af den.
 De spurgte, om jeg havde lyst til at skrive et par indlæg om min have i anledning af Havefolkets jubilæum. Jeg troede, de havde sendt deres invitation til den forkerte..Jeg er jo ikke en tjekket haveblog der kan bryste mig med stor viden, kendskab eller tjekket havedesign.. Jeg jo slet ikke enhaveblog, jeg er bare... Ja , jeg ved ikke hvad jeg er for en, men troede i hvert tilfælde de havde spurgt den forkerte. Men det havde de ikke, sagde de og ville gerne have mine ord og billeder på deres skønne sted.
 Spørg lige om jeg fik præsentationsangst !  Men så gik det op for mig, at jeg var den jeg var og skrev som jeg nu gør og hvis de ikke kunne bruge det, kunne de jo bare lade være med at udgive det.
Så jeg satte mig ned og skrev om Stokrosen. I skrivende stund, denne Søndag formiddag, ser mine stokroser ud som på disse billeder- de ejer stadig en særlig skønhed. Men i sommers var de noget mere spektakulære, som du kan læse om her, på Havefolket, hvis du har lyst.
Bosse, den "farlige" Katteunge, der lever her og holder af at "dræber" alt der bevæger sig, kom netop ind med sit sidste drab; et helt dødt Stokroseblad.
Stokrosen styrer for vildt :)

19 kommentarer:

  1. Kjære Miri
    Jeg er så stolt over at de spurte DEG, Gratulerer!!!!
    Ja, det er jo dine ord og bilder de vil formidle videre , så vær den du er. Det er du nemlig best på!
    Og kanskje ditt liv vil få en vending fremover , og du finner en ny vei og en ny karriere.
    Ønsker deg lykke til med det.
    Takk for varmende ord. De trenger jeg nå. Men det skal gå fint.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Sylvia :) Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om dit liv er bliver fint og godt, for du ejer evnen at elske livet med alle det udfordringer :)

      Slet
  2. Kære Miri, stort tillykke!!!
    Du er en af de få bloggere jeg har holdt fast i i mange, mange år og en af grundene er, at du skriver og fotograferer lige præcis som du gør! Det er altid en glæde at kigge forbi, uden det nogensinde bliver en dans på lyserøde roser, for det er du også god til at få med... både de smukke og svære sider af livet og hverdagen.
    (Og udover at du selv skriver, har du også ALTID være god til at få mig til at føle mig velkommen i blogland, lige meget hvor forkludret jeg end agerer med at åbne og lukke blogs i ét væk :O) )
    Supergodt til Havefolket, at de får dig med!
    :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hihi... Miri, jeg skriver "uden det nogensinde bliver en dans på lyserøde roser",,, jeg mener jo egentlig "uden det nogensinde bliver en dans på lyserøde skyer"... Det er vist sådan man plejer at sige... :-)

      ...for jeg synes, det netop er en dans med lyserøde roser... du viser hverdagens skønhed...

      (jeg er vist ikke helt søndagsvågen endnu :O))

      Slet
    2. Tak søde Lotte, der sikkert er helt vågen nu :) Det er smukke og kærlige ord fra dig, som altid har været en af mine ynglinge i den store Blogverden :)

      Slet
  3. Hvor er det herligt Miri, og ja.. stokroser styrer bare for vildt :-))

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var dejligt at blive spurgt - det var en god oplevelse :)

      Slet
  4. Det er så fint et indlæg, du har lavet hos Havefolket!
    Og Bosse er da en drabelig jæger :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak , Madame :) Ja, han er meget farlig - ha h a:) Og har travlt, for bladene vælter jo ned fra træerne og de skal fanges, hvert og et :)

      Slet
  5. Ja det er en nydelse at læse dit indlæg på Havefolket:-) og jeg er vild med din måde at have og lave have på, den virker så autentisk!

    SvarSlet
  6. Et ægte "Miri-indlæg" om stokrosen. Så dejligt at læse. Hvor er det skønt, at de fik øje på dig.

    Og så tilbage ved den "lille dræber", - man kan jo se det for sig. Bosse, der stolt nedlægger sit bytte.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du skulle se ham, søde Eva- han synes selv han er en mægtig dræber :) Og tak for dine ord om mit stokrose indlæg :)

      Slet
  7. Tak for fantastiske billeder, og et skønt indlæg, autentisk og livsbekræftende:) Lige som du selv er. Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Jeg nyder jo at dele, både det smukke og det trælse :)

      Slet
  8. Du er alt for beskeden - det er et rigtig fint indlæg med smukke billeder.

    SvarSlet
  9. Hvilken mail, det er da en dejlig oplevelse at få denne ære. og det er spændende med al den tilbagemelding.
    Stokrose - Din stokrose er dejlig at følge. Måske skulle jeg prøve om det er muligt på min altan, eller skal jeg vente til jeg engang kommer ned til jorden.... hm.... Nu får vi se. Tak for en skøn beretning.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes du skal prøve på altanen - hvorfor vente, tænk hvis den trives :)

      Slet