torsdag den 5. november 2015

Grøn salat

Salat er en hjertesag for mig- jeg holder meget af at skabe salater og spise salater. For mig skal en salat også være smuk at se på, det forhøjer min nydelse.
Nogle salater kan smage så godt, at jeg går på kompromis med udseendet, som når jeg ryster min tahindressing sammen..Den er meget grim lysebrun og gør intet for salatens visuelle udtryk, men åh, hvor den dog forhøjer salatens smag.
I disse uger spiser jeg store mængder af denne super enkle og ret rustikke salat, igen- ikke vild smuk at skue, men den vindermeget i smag.
Grønkål, citron, avokado, salt, peber og lidt ristede frø af en eller anden slags- det er alt. Enkelt og dog så godt og ja, du kan putte mangt og meget i for at øge smag og synsindtryk - granæblekerne ville jo pynte, men nogle gange skal du holde det enkelt.
I disse fantastiske tider kan du få det hele økologisk - også i udkantsDanmark :)

15 kommentarer:

  1. Lyder sundt og lækkert - her er grønkål og avokado også på menuen hver dag :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen, de smager også bare godt, Grønkål og Avocado :)

      Slet
  2. Lækker salat - grønkål - frisk og sprød er så skøn en spise :-) - tænk som barn fik jeg det udelukkende i en overkogt suppe eller grågrøn stuvning.

    SvarSlet
    Svar
    1. Med hensyn til råvare udbud, nye tilberedningsmetoder, anderledes måder at opfatte vores mad, natut og miljø på - da er jeg glad for det ikke er som da vi var børn :)

      Slet
  3. Mmmmm...en salat kan redde et trist måltid også.
    Min mor bruker alltid eddik og olje som dressing til salat, sammen med salt og pepper. Det er så godt.
    Her skal kjøkkenet fornyes i disse dager. Mine foreldre drar til Spania på søndag, og på mandag starter nedrivningen av kjøkkenet. Jeg bor jo her nå........så jeg tror jammen jeg skal lage meg gode salater hver dag, jeg. Sammen med godt brød. Ja, det skal jeg :)

    SvarSlet
    Svar
    1. En helt klassisk dressing, som bare er god :) Dine madplaner i forhold til et nedrevet køkken, lyder ret fornuftige :) Og et godt glas vin passer også strålende til den menu :)

      Slet
  4. Salat er godt! Og jeg synes nu også den du viser er smuk! Og nu er jeg blevet salatsulten ...
    God dag til dig, Miri!
    Kh Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er kagesulten :) Grønkålssalaten er ikke grim, men lidt "pynt" ville ikke skade, men synes den er bedst sådan - helt skrabet :)

      Slet
  5. Hvad er der i din tahindressing?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tahin, revet hvidløg, citronsaft, salt, peber og vand- blandes til en tyk cremet konsistens :)

      Slet
  6. Jeg er mest vild med rå grønsager, - derfor er der også meget salat på menuen her.
    Og jeg nyder, at man kan få skyllet og hakket grønkål i en pose, - lige til at hælde ud til salaten.....

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var sørme smart ! Så findes ingen undskyldning for ikke at spise mere grøn, når det er vasket og skåret for een :)

      Slet
  7. Velbekomme, det er et fryd for øjet trods alt, mit kommer fra grønt afd., hvor dit er frisk plukket, det kan smages og ses.
    Synes ikke udseendet er skæmmende på dit billed.

    SvarSlet
    Svar
    1. Grønkål er pænt :) Lige denne grønkål kommer faktisk også fra madbutikken, Rema 1000 har rigtig god økologisk grønkål i disse dage og jeg er stor kunde :)

      Slet
  8. Mike Jasson is an academic writer of the Accounting Assignment Help. Who writes quality academic papers for students to help them in accomplishing their goals.
    Graphing functions MathCad Homework Help

    SvarSlet