tirsdag den 3. november 2015

På den ene side

 Det kan godt være at jeg intet lønarbejde har.... Men jeg bager noget dejligt brød, som jeg nyder at spise med ost og marmelade.
 Det kan godt være mit lille hus er fugtigt og måske med en anelse svamp... Men jeg kan gå i skoven og se på guld blade og
 hilse på en gammel Eg,
 Det kan godt være at mit sociale liv hænger med rø... i vandskorpen, men jeg kan sidde i min lune stue, sy små hjerter og fylde dem med lavendel.
Der er altid noget, der er skidt, men heldigvis altid så meget mere, der ikke er det. Livet er nu, livet skal gribes og nydes - nogle dage i store grådige mundfulde, andre dage i små bidder. Livet er sjældent perfekt, eller som vi troede eller planlagde - og heldigvis for det, for livet er livet og livet er liv. Uforudsigeligt - men vi har fået det og vi skal gøre os umage med det. Synes jeg.
Kaffe, kage og stearinlys - ikke noget dårligt livsøjeblik.

14 kommentarer:

  1. Dejligt indlæg og smukke billeder :-) Her hos os sidder vi og spiser hjemmebagt gulerodskage - der er mange ting, man kan nyde ♡

    SvarSlet
  2. Så deilig et innlegg. Det passer så godt for meg i disse dager også.
    Livet blir aldri slik man tror. Det tar sine vendinger.
    Jeg venter meg mange opp og nedturer fremover. Men forsøker å holde humøret oppe, og tar en ting av gangen, selv om ting står i kø. That doesnt kill you, make you stronger.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Jeg kan godt sætte mig ind i hvordan du har det i disse dage..Jeg er også blevet skilt engang for mange år siden, det var mit valg og jeg har aldrig fortrudt det, men det skaber enorme forandringer, når et langt ægteskab skal opløses. Din plan med et skridt af gangen, virker fornuftig- knus herfra :)

      Slet
  3. Åh, nybakat bröd....finns det något bättre? Svar: nej
    Den här veckan tycker jag att du ska vara med i glädjelotteriet - du som själv sprider så mycket glädje omkring dig. Mer finns att läsa om detta lotteri på min blogg! Det är sista dragningen den här veckan!
    Kom med!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg elsker virkelig brød :) Tak for de meget fine ord Ann, jeg bliver glad helt ned i maven af at læse dem :)

      Slet
  4. Jeg elsker dine billeder de små søde tekste du skriver, det dejligt at følge med i :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, 1000 tak - det er jeg så glad for :) Dejligt du følger med herinde i min lille del af verden :)

      Slet
  5. Jeg er helt enig, Miri. Vi skal gøre os umage med at bruge det liv vi har fået. Og meget af tiden er livet virkelig dejligt. Natur, brød, kage, stearinlys, en varm stue ... det er da skønt! Og jeg blev lidt gladere af at læse dit indlæg :-)
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor bliver jeg glad, når du bliver glad af at læse mit indlæg :) Så gør det en forskel om jeg skriver eller ej, mine ord og billeder giver noget til andre- tak Nana :)

      Slet
  6. Det kan godt være, at der findes mange smarte blogs, - men din er nu den bedste. Tak for en god start på min dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er du bare sød, Eva - tak , nu blev min formiddag bare bedre :)

      Slet
  7. Dejlig beskrivende både i billeder og skrift. Lytter til reika healing music, og stemningen fandt ind, helt ind.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du satte musik til billederne og ordene - herligt :)

      Slet